ALT Gaming: Games Business Forum 2016

Poate că nu este cel mai mare sau cel mai important eveniment din agenda industriei dezvoltatorilor români de jocuri, dar ALT Gaming începe să devină un moment cheie pentru cei care urmăresc cu atenţie scena indie. Încă nu intenţionez să vorbesc despre eSports, un campionat de League of Legends desfăşurându-se în paralel. Dacă aţi parcurs story arc-ul rubricii GAMEDEV în paginile revistei, trebuie că sunteţi familiarizaţi cu particularităţile producţiilor autohtone şi cu unele nume de referinţă. Ei bine, la Games Business Forum 2016 am participat într-un cadru intim la o discuţie deschisă cu Radu Ziemba (Kappsule Studios), Andrei Istrate şi părul său albastru (RGDA/Mobility Games), Gabi Stancu (Amber Studio), Mihai Gheza (PixelRam) şi Dragoş Inoan (Splinter Games) — aşa că adăugaţi aceste figuri pe listă.

Băieţii au fost simpatici, atenţi, şi au răspuns cu răbdare tuturor întrebărilor adresate, fie că veneau din partea unor colegi de breaslă sau a celor curioşi să înveţe lucruri noi despre dezvoltarea jocurilor. În spatele fiecărui keynote a existat un plan clar, un soi de călătorie iniţiatică. Am început cu un model de succes aplicat de Kappsule, am trecut apoi la exerciţii de ideaţie cu Gabriel Stancu, o doză zdravănă de “pen & paper” şi “awesome virtual worlds”, servită de level designer-ul din adâncul sufletului lui Andrei, apoi am înţeles cum funcţionează economia unui joc şi ce înseamnă să valorifici datele oferite de jucătorii tăi, Mihai şi Dragoş intrând în detalii tehnice la insistenţele unui anumit băiat curios şi enervant. Hihi, nu m-am putut abţine…

https://youtu.be/Z4aSKBZYVvc

Că marketingul rămâne sufletul petrecerii puteaţi afla la prima mână în termeni atent aleşi. Că unii au dat greş doar pentru că nu au ştiut ce cuvinte cheie să definească pentru aplicaţia mobilă în Store, iarăşi era interesant de auzit cu propriile urechi. Totul, de la ce înseamnă să faci copyright infringement din prea multă ambiţie, trecând prin avantajele şi dezavantajele uneltelor folosite şi până la sfaturi din categoria “dezvoltaţi mobile pe platforma Windows pentru a eficientiza costurile în raport cu performanţa oferită” — sfat cu care sunt perfect de acord –, s-a dezbătut aici, în Braşov, la Games Business Forum 2016.

Rezumatul celor trei zile de ALT Gaming, în numărul 7. Chiar aşa, merită menţionat faptul că viitorul înseamnă o nouă viziune pentru revista NIVELUL2, o fructificare a eforturilor noastre de îmbunătăţire continuă.

Leave a Reply