The Devil’s Men: Daedalic se întoarce!

După ce ne-au servit porţii regulate şi straşnice de adventure old-school, Daedalic Entertainment şi-au dat seama că trebuie să se dedice explorării unor noi orizonturi, astfel încât au luat o pauză, ferindu-ne la timp de o indigestie neplăcută. The Whispered World 2 a anunţat al doilea val al producătorului german, pe care toţi fanii point-and-click îl aşteaptă a fi mult mai bine apretat şi închis la toţi butonii decât lăudabilele eforturi de până acum. Odată cu E3, portofoliul Daedalic s-a mai îmbogăţit cu un titlu, The Devil’s Men, dezvoltat de Kevin Mentz (colaborator la Memoria, The Night of the Rabbit).

the_devils_men_3

Trebuie să recunosc că mi se pare cel mai interesant de până acum, din punct de vedere al decorului ales, a atmosferei care s-ar putea insinua de aici şi a posibilităţilor de gameplay. Dar, să le luăm pe rând. Ne aflăm într-o Anglie alternativă, cu accente steampunk pe ici, pe colo, în anul de graţie 1871. Cadrul e un orăşel cam părăginit, care supravieţuieşte din amintirea unei foste splendori: organizarea unei Expoziţii Universale, din care a rămas acum doar carcasa (de ce mă gândesc la Soci?). Oamenii Diavolului sunt un grup obscur de oameni de ştiinţă, ale căror pseudonime trimit la diverse personaje ficţionale care şi-au vândut sufletul diavolului: incidental, par să fie ţinta unor crime în serie.

Personajele principale angrenate în mister sunt Adelaide Spektor, o tânără cu un picior de lemn care încearcă să-i dea de urmă tatălui ce a părăsit-o în pruncie şi Emily, mâna dreaptă a unui mafiot local. Nu numai că le vom putea controla pe ambele (din câte am înţeles, în funcţie de zi/noapte), dar decizia luată de unul dintre personaje va afecta considerabil parcursul disponibil celuilalt. Avem, deci, o poveste ramificată, deşi rămâne de văzut cât de considerabil variate sau complexe vor fi direcţiile în care o vom putea lua. Pe lângă parcurs, deciziile vor influenţa şi relaţia dintre protagoniste, un alt potenţial factor de rejucabilitate.

The-Devil-s-Men_1

Despre gameplay, Daedalic s-a străduit să aducă ceva nou în peisaj, astfel că unele puzzle-uri vor putea fi rezolvate pe căi multiple, iar cele două tinere vor colabora într-un stil apropiat de Day of the Tentacle. Ni se promite şi o ţâră de management al inventarului, iar exemplul citat de Mentz e următorul: ca să intri într-o incintă, ai la dispoziţie ori să forţezi yala cu ranga, ori să foloseşti un şperaclu; întocmai ca în RPG-uri, acesta din urmă e resursă non-reutilizabilă, aşa încât dacă nu-ţi trece prin minte să te foloseşti de rangă, va trebui să improvizezi în cazul unui puzzle ulterior. Pe de altă parte, uşa deschisă cu forţa va orienta povestea pe o anumită cale, căci vei lăsa urme ale incursiunii tale frauduloase. Exemplul e bine ticluit şi dă mari speranţe pentru posibilităţile care s-ar deschide de aici. Numai că totul pare prea frumos ca să fie adevărat: vom vedea.

Grafica e superbă, dar asta nu e o noutate. Dacă şi vocile reuşesc să fie la înălţime de data aceasta, putem spune că ne aşteaptă, pe PC şi Mac, o primăvară 2015 foarte interesantă. Pe mine, The Devil’s Men m-a captivat mai mult decat oricare altă promisiune a Daedalic. Sper doar să şi-o şi împlinească.

2 Comentarii

  • marvas
    Publicat iunie 22, 2014 2:47 pm 0Likes

    foarte promitator.

    • Aidan
      Publicat iunie 23, 2014 6:44 am 0Likes

      Nu am jucat de foarte multa vreme un adventure, dar The Devil’s Men pare superb.

Adaugă un comentariu