Preview: Black The Fall. Hands-on, Interviu și Concurs!

Introducerea e întotdeauna cea mai grea parte. New Office Document și te holbezi la o pagină goală. E mai ușor când scrii despre un joc cunoscut, un joc de care a auzit toată lumea, un sequel, o serie cu milioane de fani. Dar când scrii un preview pentru un joc indie, făcut de câțiva oameni, chiar români de-ai noștri? Și mai ales când ești la primul articol, și ți-e frică să n-o dai în bară?

Nu înțelegeți greșit, nu mă plâng. În primul rând, mă bucură foarte tare această oportunitate. Atât aceea de a scrie pentru voi, cât și de a juca un indie făcut de români, aflați la început de drum, care fac o treabă a naibii de bună. Așa că dacă tot am reușit să-mi fac introducerea, primul pas, nu mă mai holbez la pagina goală, e timpul să vă povestesc și despre subiectul acestui articol, Black The Fall.

roam free

Roam free

De la Sin City la Limbo

După cum veți observa din screen-uri sau dacă aveți curiozitatea de a încerca demo-ul, aflat pe site-ul producătorilor, Black The Fall aduce foarte mult cu Limbo. Asta nu înseamnă că este o clonă. Stilul de joc este asemănător, dar ceva mai complex. Unul dintre punctele cheie pe care se concentrează producătorii este atmosfera, sumbră și apăsătoare.

Grafica își face treaba foarte bine, Black The Fall fiind unul din acele jocuri care demonstrează încă o dată că n-ai nevoie de engine next-gen, texturi 4k, shadere, HDR și alte nebunii pentru a avea un joc bun. E funcțională, e de efect, îți dă toate informațiile de care ai nevoie și te ține acolo, în lumea respectivă. Animațiile sunt de asemenea foarte bine făcute și te fac să te simți la fel de cool ca Bruce Willis în Sin City când țintești la cap și tragi. La fel de plăcut am fost impresionat și de sunet, atât cel ambiental cât și de muzică. Tonurile sunt foarte bine alese și reușesc să ridice tensiunea în momentele cheie. Per total, direcția artistică este ireproșabilă. Oamenii au reușit să facă foarte mult cu puține resurse și jocul nu se simte ieftin.

So, uh... how's it hangin'?

So, uh… how’s it hangin’?

Gameplay-ul este clasic, însă vine cu câteva feature-uri interesante care urmează a fi implementate, cum ar fi un sistem de crafting pentru arme și muniții speciale, influența vremii asupra A.I-ului și asupra mediului de joc, în nivelele cu zăpadă va trebui să găsiți surse de încălzire, posibilitatea de a avea un pet care vă va ajuta la nevoie și o mulțime de alte lucruri care vor scoate jocul din tipar și vor oferi provocări suplimentare. Fiind încă în stadiul de early access, încă nu au fost implementate toate, dar am toată încrederea în producători. De asemenea, avem libertate de mișcare și posibilități multiple de abordare a nivelurilor. Jocul se inspiră din Thief și Dishonored, astfel puteți alege între a vă strecura printre inamici, fără a răni pe cineva până la sfârșitul nivelului sau puteți rade tot cu un gatling gun. Sunt multiple ascunzișuri, astfel sunt convins că este posibilă o abordare 100% stealth în majoritatea nivelurilor.

Exact ca în jocurile old-school, avem parte de secrete împrăștiate prin niveluri, zone de acces pe care trebuie să le căutați, câteva puzzle-uri simpliste momentan, dar pe măsură ce se va dezvolta sunt convins că vor fi și provocări mai mari. Despre poveste, nu am foarte multe de spus momentan. Suntem într-un stat totalitar, unde fiecare ființă poate fi un dușman, un informator sau un criminal. Camerele de supraveghere găsite din loc în loc sugerează că cineva ne urmărește fiecare mișcare. Probabil totul va fi deslușit la finalul jocului. Tot ce știm acum este că personajul principal este amnezic și trebuie să dezlege misterul.

Eye see you!

Eye see you!

O atingere fină o aduc mașinăriile misterioase aflate peste tot, despre care nimeni nu știe ce fac, aducând aminte de un trecut puternic industrializat, nu foarte îndepărtat. Se integrează foarte bine sunetele pe care le fac în atmosfera generală a jocului, o atmosferă trăită parțial de unii dintre noi.

Per total, am rămas foarte plăcut impresionat de Black The Fall, chiar dacă nu auzisem de el. Vă recomand să dați o tură pe site-ul oficial și să încercați demo-ul, iar dacă vă place, dați o fugă și pe steam unde îl găsiți la aproximativ 9 euro, în stadiu early access, pentru că merită.

În continuare, vă las cu un interviu cu Cristian Diaconescu, Lead Designer-ul jocului, căruia îi mulțumim pentru timpul acordat, și un concurs.

19 Comments

  1. Theo septembrie 9, 2014
  2. Alin Răuțoiu septembrie 9, 2014
    • Theo septembrie 9, 2014
  3. marvas septembrie 9, 2014
  4. Geo Bals septembrie 10, 2014
  5. enyse septembrie 10, 2014
  6. Silviu Ionescu septembrie 10, 2014
  7. Ragalie Octavian-Paul septembrie 10, 2014
  8. Stefan Iliescu septembrie 10, 2014
  9. joonior_bmf septembrie 10, 2014
  10. marvas septembrie 11, 2014
  11. Adrian Dobrescu septembrie 11, 2014
    • Silviu Ionescu septembrie 11, 2014
  12. enyse septembrie 12, 2014
  13. Silviu Ionescu septembrie 13, 2014
    • KiMO septembrie 13, 2014
    • Silviu Ionescu septembrie 13, 2014
  14. Ragalie Octavian-Paul septembrie 15, 2014
  15. Andreea mai 24, 2016

Leave a Reply