Preview: Black The Fall. Hands-on, Interviu și Concurs!

NIVELUL2: Spuneți-ne câte ceva despre voi.

CRISTIAN DIACONESCU: Suntem o echipă mică, dar foarte pasionată de jocuri. Nucleul dur este alcătuit din 4 oameni: 2 graficieni (Nico și Cristi) și 2 programatori (Anca și Andrei). În plus, colaborăm cu Ewen Sinclair pe partea de muzică, cu Alex Doiciu pentru animații și Adi Lita pentru testare. Eu(Cristi) și Nico suntem studenți la UNARTE, secția Grafică. Este a doua facultate pentru amândoi, Nico a făcut înainte Comunicare și eu Automatică. Jocul a început ca un proiect de semestru pt școală, dar a depășit repede granițele pentru care a fost conceput. S-a transformat, aproape peste noapte, într-un proiect mult mai ambițios, un proiect în care suntem implicați 200% Am participat la proiectul Collective de la Square Enix unde jocul a fost susținut de comunitate cu un procent foarte bun. După a urmat Greenlight unde am primit unda verde de la comunitatea Steam în mai puțin de două săptămâni. Acum suntem prezenți pe Steam Early Access și pentru a da un push financiar proiectului ne gândim la o campanie de crowdfunding. Vom începe alături de Square Enix o campanie pe Kickstarter în a doua jumătate a lui Septembrie.

N2: Ce v-a determinat să vă apucați de făcut jocuri?

CD: Noi credem că jocurile video pot fi mai mult decât divertisment, că s-au „copt” ca mediu pentru a te exprima artistic. Eu am lucrat, începând cu 2002, în industria jocurilor autohtonă. La început ca level designer și după ca modelator 3D, texture artist și animation artist. Background-ul meu mi-a oferit un punct solid de plecare în explorarea artistică a acestui domeniu. Black The Fall este un prim pas în această direcție. Ne propunem să creăm emoție, nu doar reacție, folosind mijloacele specifice de exprimare ale jocurilor video.

Black_The_Fall_PC_Screenshot_04

N2: Spuneți-ne câteva dintre jocurile voastre preferate.

CD: Având în vedere că avem aproape toți în jur de 30 de ani, am început să ne jucăm jocuri video pe la începutul anilor 90. Îmi aduc aminte cu plăcere de titluri ca Dizzy sau Saboteur chiar și Strip Poker :). Acestea erau titluri de HC. În mare am jucat cam tot ce se putea juca de la titlurile Blizzard (prima dragoste pentru unii dintre noi) la jocuri mai obscure. Printre preferate rămân Another World, Fade to Black, Diablo, Civilization III, Heroes of Might and Magic 2,3, Quake, Doom, Unreal: Return to Na Pali, Wolfenstein, Era să uit, seria Thief! Sunt foarte multe de trecut aici și foarte diferite.

N2: Vor fi consecințe ale abordărilor diverse ale jocului, cum ar fi stealth sau guns-blazing? Vor fi recompensați diferit cei care vor aborda jocul într-o manieră mai silențioasă?

CD: Da. Jocul este gândit a.î. să îți poți alege stilul în care vrei să explorezi lumea. NPC-urile vor ține cont de modul în care vei acționa și se vor comporta în consecință. Este în lucru un sistem bazat pe reputație care va influența modul în care lumea se raportează la tine. De exemplu, dacă ai o reputație proastă, anumiți NPC nu vor ezita să te trădeze și să cheme inamicii. O abordare mai silențioasă se traduce într-un mod de joc mai puțin agresiv și astfel vei avea beneficii în urma interacțiunilor cu NPC. Unii vor fi chiar dispuși să te ajute și să îți arate drumuri ascunse pe care altfel le accesezi mult mai greu.

Black_The_Fall_PC_Screenshot_07

N2: Vom întâlni NPC-uri cu care să putem iniția vreo formă de dialog?

CD: Nu vrem să introducem în joc nimic scris și nici vorbit (cel puțin nu inteligibil). Vrem ca totul să se consume la nivel vizual. Ne vom baza pe expresivitatea animațiilor pentru că noi credem în plasticitatea comunicării non-verbale. Absența textelor este intenționată și vine pentru a potenta atmosfera jocului.  

N2: Aveți în gând finaluri diferite, în funcție de anumite alegeri ale jucătorului?

CD: Da, dar nu am voie să zic nimic în plus.  Este musai să rămână surpriză.

N2: Ce alte proiecte ați mai vrea să faceți, după Black? Ce genuri de jocuri ați aborda?

CD: Momentan suntem foarte implicați în proiectul ăsta și nu ne rămâne timp să gândim la altceva. În cadrul jocului deja există foarte multe aspecte „în construcție” care ne țin ocupată, pentru moment, energia creativă.  

19 Comentarii

  • Theo
    Publicat septembrie 9, 2014 6:00 pm 0Likes

    Hey! Vreau sa incep prin a spune ca sunt mandru ca niste romani au ajuns intr-un astfel de stadiu cu un joc si le doresc succes in a termina proiectul, dar si in ideile viitoare. (Daca nu castig la tombola clar o sa cumpar Black).
    Now, despre cum mi-as face jocul. Am avut multe idei de-a lungul timpului, pentru ca o cariera de game developer mi-a facut mereu cu ochiul, dar mereu reveneam in gandu meu la un joc in genul To The Moon, care are loc intr-un univers paralel, intr-o alta dimensiune, cu multe puzzle-uri si care te face sa prinzi drag de personaje. Totusi, as vrea ca jocul meu sa aiba o nuanta mult mai abstracta, cu personaje inumane. That’s it, keep up the good work 😀
    PS: E dragut sa vedem noi nume pe aici, succes baieti :3

  • Alin Răuțoiu
    Publicat septembrie 9, 2014 8:38 pm 0Likes

    Sună foarte interesant jocul și îmi place abordarea minimalistă.

    Tot mi se învârte prin cap ideea unui joc de tip metroidvenia pe o hartă ciclică în care avatarul jucătorului pornește cu toate abilitățile și le pierde pe parcursul jocului. Tematic ar fi o prostie de genul găsirii forței interioare și tehnic ar forța efectiv jucătorul să devină mai bun la joc, nu doar să farmeze nivele superioare armelor.

    • Theo
      Publicat septembrie 9, 2014 9:09 pm 0Likes

      Wow, suna tare

  • marvas
    Publicat septembrie 9, 2014 9:01 pm 0Likes

    Daca as avea priceperea si talentul necesare, nu as ezita nici o clipa si as incepe lucrul la un joc in genul Commandos/Desperados/Robin Hood:The Legend of Sherwood. Cu elemente de RPG. Si cu pets. Si ar fi situat intr-o tara araba fictiva.

  • Geo Bals
    Publicat septembrie 10, 2014 10:53 am 0Likes

    Daca as avea vointa necesara nu atat inceperii cat continuarii si finalizarii unuia (+cunostinte necesare) as face un sandbox, cu o lume pe care jucatorul sa o poate modela dupa cum doreste (Minecraft/Terraria/Eve Online) insa tematica sa fie destul de random (The Adventure Time gen) incat sa nu-mi ingradeasca creativitatea la crearea jocului.

  • enyse
    Publicat septembrie 10, 2014 11:18 am 0Likes

    Eu mi-as dori ca unul din marii giganti ai industriei sa faca un joc inspirat din seria si mai ales UNIVERSUL DUNE – un MMORPG – dar m-as multumi si cu joc gen Commandos. Jocurile care abordeaza universul lui Frank Herbert – sunt reusite sau nu DAR cam oldies :).
    Un MMORPG care ar avea urmatoarele
    – clase de eroi inspirate din celebrele case din carti si nu numai – mi-ar place un sardaukar sau bene gesserit (caracter feminin only) – un Face Dancer (Tleilaxu) – un mimic assasin.
    – posibilitatea de a calatori pe planete diferite – nu multe – 3-4 maxim – calatorii doar pentru questuri mai speciale – cum ar fi o misiune de asasinarea imparatului [stiu lumea o sa zica ca imparatul nu a fost asasinat – n-a fost, jucatorul omorand o dublura a imparatului, un „Face Dancer”]
    – comert cu arme sau melanj/spice, obiecte religioase, obiecte create din viermi de nisip, chiar cu oaze din desert (imi scapa denumirea cavernelor 😛 )
    – in timp, jucatorul ar fi informat oficial sau din zvonuri, in functie de erou, despre evenimente din viata imperiului si nu numai – un zvon ca mama lui Paul Atreideis, Jessica, a devenit Maica Cucernica; [moartea imparatului ar fi o implementarea pentru un nou expansion 🙂 ]

    Free to play 😀

  • Silviu Ionescu
    Publicat septembrie 10, 2014 12:40 pm 0Likes

    Salutare Nivelul2 ! Ideea mea de joc este urmatoarea: un RPG / Adventure pe baza mitologiei / legendelor de pe plaiurile noastre. Sa contina eroii povestilor din copilarie ( Harap-Alb, Greuceanu s.a. ) precum si dusmani pe masura. Sa fie un joc in care gameplay-ul si storyline-ul sa primeze. Story-ul sa fie pe baza povestilor cunoscute de noi toti si sa se poata extinde. Sa fie simplu ca si sistem de functionare, insa complex in decizii. O combinatie de RPG rudimentar si Adventure a fost seria Quest for Glory. Jocul la care ma gandesc eu ar putea fi ceva asemanator seriei. Nu vreau un joc 3D cu multa grafica si nici un pic de substanta. As vrea sa fie artistic, sa starneasca imaginatia persoanei care il joaca, fie ea om matur(desi cu totii suntem copii), fie un copil. Universul pe care, cu totii il stim, reimaginat. Cine nu si-a dorit sa faca parte din breasla lui Harap-Alb sau chiar sa fie el insusi eroul ?. Pacat ca e doar o viziune…

  • Ragalie Octavian-Paul
    Publicat septembrie 10, 2014 4:07 pm 0Likes

    Hi Niv2 (tot imi vine sa va spun LeveL…),
    Ideea mea de joc… hmmm… mi-a placut enorm The Longest Journey. De aici, in imaginatia mea m-am gandit la un Adventure SciFi. Unul bazat pe o poveste in care actiunea se petrece pe mai multe planuri, gen intr-o lume in care se calatoreste intre planete, diferite timpuri, lumi paralele, un gameplay bazat tot pe ideea de point&click, dar cu elemente RPG. Nu as implementa un sistem de fighting, incercand sa ma focusez mai mult pe poveste, atmostera si imersivitate… elementele RPG fiind o dezvoltare a personajului nelineara (nu bazata pe skill trees) si evoluand odata cu progresul pe care il ai in storyline.
    Hai ca acum m-am entuziasmat pt Dreamfall Chapters, ca tot a fost anuntat pe GoG… 🙂

  • Stefan Iliescu
    Publicat septembrie 10, 2014 6:16 pm 0Likes

    Salut! Ideea mea de joc s-a intins pe vreo 5 caiete prin liceu/facultate si consta intr-un RPG old school, care sa iti ofere ocazia sa explorezi Sigil si sa interactionezi cu toate npc-urile, de la mercykillers la gith si la thieflings. Si, in afara de orasul de la intersectia planelor, sa ai posibilitatea de a explora toate celelalte plane, inclusiv The Abyss. Si totul sa fie hardcore, nu pew pew level up ca in astea noi. M-am gandit la un sistem de leveling ca un amalgam intre Disciples(leveling=>morphing la caracter) +BG2+Planescape(sa trebuiasca sa gasesti intai pe cineva care sa te ajute cu clasa, ca initial esti jack of all trades, master of none).

  • joonior_bmf
    Publicat septembrie 10, 2014 8:52 pm 0Likes

    Tin minte ca a fost candva un proiect romanesc ce se numea Getika. Mi-a facut pofta de un A/RPG cu elemente din panteonul dacic. Party based, real-time with pause, AD&D, toate cele. Inca mai sper la asa ceva.

  • marvas
    Publicat septembrie 11, 2014 9:17 pm 0Likes

    and the winner is?

  • Adrian Dobrescu
    Publicat septembrie 11, 2014 9:30 pm 0Likes

    Scuze de întârziere guys, been an awful busy day 😀
    Câștigătorii sunt:

    Silviu Ionescu
    Ragalie Octavian Paul
    enyse.

    Veti primi codurile de la Kimo pe e-mail-urile cu care ati comentat.

    Congrats!

    • Silviu Ionescu
      Publicat septembrie 11, 2014 11:07 pm 0Likes

      Hehey multumesc ! 😀

  • enyse
    Publicat septembrie 12, 2014 1:06 pm 0Likes

    multumesc. abia astept 🙂

  • Silviu Ionescu
    Publicat septembrie 13, 2014 5:22 pm 0Likes

    Hey, de curiozitate, au fost trimise key-urile ? Multumesc. 🙂

    • KiMO
      Publicat septembrie 13, 2014 7:05 pm 0Likes

      Da 🙂

    • Silviu Ionescu
      Publicat septembrie 13, 2014 7:38 pm 0Likes

      Multumim 🙂

  • Ragalie Octavian-Paul
    Publicat septembrie 15, 2014 2:28 pm 0Likes

    Haha, super, mersi mult! 🙂 Traiasca Lev… uhm… Nivelul2!!!

  • Andreea
    Publicat mai 24, 2016 6:18 pm 0Likes

    Buna! Multumim pentru articol si sustinere. Daca treceti weekendul acesta pe la East European Comic Con si vreti sa vedeti cum a evoluat jocul, va asteptam la stand. Veti putea juca diferite capitole din Black The Fall, stam la povesti si puteti participa si la concurs. Mai multe detalii aici: http://www.comunicatedepresa.ro/sand-sailor-studio/joaca-de-a-evadarea-din-comunism-black-the-fall/. Va asteptam 🙂

Adaugă un comentariu