REVIEW: SHADOW OF WAR

La feliat de orci și cules de panseluțe

Pentru cei care întâlnesc abia acum seria “Shadow of …”, actul întâi nu va fi o experiență la fel de lentă și plictisitoare precum este pentru veterani. Mecanicile sunt explicate treptat, sub forma unor misiuni de training on the job. Schema de control este însă aceeași din SoM, în formulă default având X-ul ca tastă principală pentru măcel, Y-ul pentru contre, A-ul pentru mai multe funcțiuni decât poate cu adevărat să ducă, fiind folosit atât pentru sprint și rostogoliri, cât și pentru escaladat, parkour și salt peste inamici. B-ul este funcțional mai ales din stealth, pentru interogat orcii slabi de înger printre altele. Din păcate, A-ului îi sunt conferite prea multe funcțiuni, iar asta rezultă de multe ori în situații penibile și frustrante. Veți mușca și mesteca bucăți de controller, când în mijlocul unei încleștări pe viață și pe moarte, vă veți repezi spre un zid pentru o retragere tactică (asta ca să nu îi spunem fugă mișelească cu chiloții plini), sperând la un salt și o escaladare rapidă și primind în schimb o serie de rostologiri imbecile în gol. Rar, se întâmplă ca un bug de control să activeze din X saltul peste inamici, care ar trebui sa fie activat din A. Alt moment numai bun pentru soundtrack-ul lui Benny Hill.

Tu și care armată? A …

Talion nu mai este chiar zeul nemuritor din SoM. Pe dificultatea “Normal”, cu toate abilitățile dezvoltate, cu echipament și bodyguard legendar, cu o inteligentă utilizare a stealth-ului, puteți parcurge porțiuni enorme din hartă în plină fugă printre sute de orci, fără probleme. Este ușor să vă supraestimați, mai ales dacă ați făcut alegeri complementare în setul de abilități, și vedeți cum cad orcii în jurul vostru ca spicele de grâu. Dacă însă vă opriți pentru un “ce-ai mă, orcule?”, și vă luați la trântă cu o căpetenie mai serioasă, eventual înconjurați de inamici, lucrurile pot degenera rapid într-o moarte rușinoasă.

Orcul se împute de la cap.

Execuțiile sângeroase, încleștările spectaculoase sfârșite în decapitări pe slow motion, au fost duse în SoW și ele la nivelul următor. Depinzând de poziția din care inițiați o execuție, orcii sunt eviscerați, sau împunși violent în timpul brutalizării lor, sunt secționați în două sau decapitați. Execuțiile pot fi multiple, unele pot fi obținute chiar și doar din contre, totul depinde de sub-abilitățile selectate.

One Response

  1. 1
    dante-sama says:

    Un review obiectiv si spot-on. Felicitari si multumesc!

Leave a Reply