REVIEW: GRAN TURISMO SPORT (PS4/VR)

Colaborarea cu FIA a mers atât de departe, încât după ce obțineți scoruri suficient de bune în singleplayer și conduceți cât mai corect în cursele online, veți putea achiziționa o licență de pilot de curse, certificată de FIA în colaborare cu autoritatea națională de sport din orice țară. Da, ați citit bine. Gran Turismo Sport își propune să ajute tranziția de la a fi un pilot de curse virtual la a fi unul real.

Mai mult decât atât, câștigătorii campionatelor oficiale GT Sport vor fi invitați la festivitatea anuală de premiere, alături de campioni ca Sebastian Vettel sau Lewis Hamilton, pentru a-și ridica cupele. Da, vor fi cupe reale, nu achievement unlocked.

Ăsta ar fi unul dintre motivele pentru care comparațiile cu celelalte jocuri nu-și au locul, pentru că GT Sport nu doar că nu este un joc, ci un sport electronic, dar duce conceptul de sport electronic la un alt nivel. Pe lângă excelenta colaborare cu Lewis Hamilton, care a rămas extrem de impresionat de posibilitățile pe care le oferă jocul și s-a implicat efectiv în joc, cu filmulețe de antrenament, în care ne e instructor. Sunt absolut convins că GT Sport poate fi folosit ca platformă de antrenament pentru piloții de curse reali.

Meniul din care vă alegeți cursa zilnică

Cam ăsta este scopul lui GT Sport. Acum hai să vedem dacă reușește să-l și împlinească.

Back to Basics 

Sunt de părere că GT Sport are suficient conținut încât să mulțumească pe toată lumea. Mai departe, o să argumentez de ce. În primul rând, o să încerc să lămuresc partea cu conținutul single player.

Când vine vorba de numere, avem 17 circuite cu 40 de variante diferite de așezare și undeva peste 150 de mașini recreate în cel mai mic detaliu. Sigur, nu înseamnă mare lucru față de cele 700 de mașini din Forza, dar, cum ziceam, e irelevant, scopul fiecărui joc fiind diferit.

https://youtu.be/yP01FtQeBL4

Campania începe cu Driving School. Care Driving School te ia de la bază. De jos. Dacă n-ai mai condus niciodată o mașină și n-ai pus mâna niciodată pe un joc cu mașini, modul acesta va fi perfect pentru tine. Inițial m-a enervat, primele lecții fiind chiar de bază. Accelerează în linie dreaptă. Frânează până se termină spațiul. Accelerează și ia stânga. Accelerează și ia dreapta. Accelerează și fă un slalom. Însă, după toate lucrurile de bază, trece la lucruri mult mai interesante. Stă și îți explică diferența între o mașină cu tracțiune față și una cu tracțiune spate. Îți explică cum se va comporta în curbe. Îți explică supravirarea, subvirarea, cum va reacționa mașina cu tracțiune față, cum va reacționa cea cu tracțiune spate, cum va reacționa cea cu tracțiune integrală. Cum afectează centrul de greutate intrarea în viraj și cum să-l modifici. Totul explicat cu filmări, de către instructor, după care faci exercițiul până îți iese. Diferența între tipuri de cauciucuri. Nevoia de a schimba cauciucurile în timpul cursei și de a alimenta cu benzină. Diferența între suprafețe. Apexul curbei. Orice la care v-ați putea gândi. Știu că noi, ăștia care jucăm simulatoare de ceva timp, mai știm una-alta legată de toate lucrurile care influențează diferența între primul și ultimul loc. E prima dată, însă, când le văd atât de bine explicate într-un joc.

Interioare extrem de bine realizate – în imagine, BMW M4

2 Comments

  1. 1
    Sol says:

    Imi pare rau, dar avand in vedere cat timp a stat in development, faptul ca nu are o campanie single player nu e de trecut cu vederea. Iar ca hardcore racing sim… gamepads & ghost cars?
    Inteleg ca ti-a placut, dar esti prea generos.

    • 1.1
      Adrian Dobrescu says:

      Poate fi jucat și cu volane. Chiar volane profi. Eu n-am avut la dispoziție, dar m-am descurcat suficient de bine și cu controller-ul. În plus, n-am zis că e HARDCORE racing sim, ci că au găsit un mix perfect între simulare și ușurința de control cu gamepad-ul.

      În plus, campania single player e construită perfect pentru a te ajuta să te îmbunătățești pentru multiplayer, iar jocul e construit pentru multiplayer. Ăsta e scopul lui.

      Îți respect opinia, dar în continuare nu cred că sunt prea generos 🙂

Leave a Reply