REVIEW: GRAND THEFT AUTO V (PC)

Deşi campania nu beneficiază de conţinut suplimentar, Grand Theft Auto V PC mizează pe upgrade-ul tehnologic şi pe cumularea tuturor pachetelor adăugate componentei online pe parcurs (mă refer aici la update-urile Beach Bum Pack, Content Creator, The Business Update, The High Life Update, I’m not a hipster Update, Independence Day Special, Flight School Update, Last Team Standing şi Heists).

Poate că cea mai importantă adiţie vine sub forma aşa numitului Rockstar Editor, o unealtă puternică care permite salvarea, editarea şi publicarea unor clipuri video surprinse în timpul jocului. Cu puţină muncă şi mult talent, oricine poate realiza adevărate filme, cum este „Running, Man”, creat de 8-BIT BASTARD. Dacă cineva îmi poate indica un alt titlu de acţiune ce îmi oferă posibilitatea exprimării poetice prin cinematografie, atunci cred că eu mi-am pierdut 70 de ore în GTA V degeaba…

Argumentul „Grand Theft Auto V este un joc last-gen portat abia acum pe PC” pică imediat ce realizezi munca depusă de Rockstar pentru a înnobila, rafina şi optimiza cea mai voluptuoasă şi volatilă creaţie a lor de până acum. Lucrurile stau cu totul altfel: GTA V PC/current-gen este versiunea finală a unui demo testat pe consolele generaţiei trecute – unul dintre cele mai bune titluri din generaţia actuală, impunător prin dimensiunea lumii recreate, acţiune, personaje şi poveste, în faţa căruia mă înclin cu respect.

Grand Theft Auto V PC poate fi privit cu uşurinţă drept un joc nou, ambiţios. Satiric, violent, voit sexist, amuzant şi deştept – cam aşa aş rezuma stilul ce defineşte povestea. Modul online a rămas la fel de intens – în special după primul telefon primit de la Lester, urmat de saltul în frenezia jafurilor folosind personajul deja existent –, iar micile glitch-uri cauzate de motorul fizic sunt uşor de ignorat când rămâi perplex în faţa efectelor meteo, de exemplu. Aş putea aminti aici şi conflictul cu numele utilizatorilor apărut la momentul lansării, dar problema a fost remediată rapid printr-un patch. Altfel spus, aproape nimic nu zgârie pelicula imaculată de la suprafaţa celei mai noi variante a Marelui Furt Auto.

Prefer să dedic un review separat acţiunii online, focalizat pe Heist-uri, aşa cum am decis să procedez şi în cazul lui Inquisition. De ce? Ei bine, GTA Online transformă radical felul în care trebuie privită interacţiunea multiplayer şi se comportă asemenea unei enclave cu mecanici specifice. Aşadar, îi va veni rândul curând, după o aprofundare proporţională cu nivelul gameplay-ului.

Până atunci, nu ezitaţi să puneţi mâna pe Grand Theft Auto V PC. Veţi parcurge iarăşi campania şi o veţi face ignorând somnul, mâncarea şi partenerul de viaţă, pe orice PC decent. Aşteptarea a meritat cu vârf şi îndesat.

Grand Theft Auto V PC poate fi privit cu uşurinţă drept un joc nou-nouţ. Violentă, pestriţă, amuzantă şi deşteaptă, reconstrucţia capodoperei Rockstar pe PC este o experienţă unică, ce utilizează 100% din potenţialul jocului.

+ Acelaşi Grand Theft Auto V, dar ridicat la un alt nivel;
+ Optimizare extraordinară;
+ Un singur ambalaj pentru tot conţinutul GTA V;