REVIEW: Heroes of Might and Magic III HD Edition

Pentru Heroes of Might and Magic III HD Edition provocarea nu a fost niciodată aceea de a demonstra calităţile unuia dintre cele mai populare titluri TBS din istoria genului, ci justificarea necesităţii unui update grafic — fiindcă modificarea rezoluţiei texturilor nu poate avea rol de remake sau reboot, indiferent pe ce parte ar fi întoarsă problema –, update distribuit la preţ de joc nou. O comparaţie simplă complică şi mai mult lucrurile deja băgate în ceaţă: varianta GOG Heroes III Complete, compatibilă la rândul ei cu sistemele de operare curente, costă în jur de €8.49, în timp ce Steam vinde Heroes III HD la 14,99€ — adică mai mulţi bani pentru mai puţin Might & Magic, căci ediţia propusă de Ubisoft si migălită de DotEmu include doar Restoration of Erathia.

HEROES_III_HD_EDITION_SCREENSHOT (3)

Exact aşa cum mi-l amintesc.

În ultima vreme, cei de la Ubi au insistat să-şi răcească ciorba din farfurie dând tare cu palma în ea. Nimeni nu le-a înţeles comportamentul, doar cauzele eşecurilor. Parcă îi şi văd, plecând naivi pe un drum pavat cu intenţii bune. Probabil şi-au dat seama prea târziu că, de fapt, intenţionează să publice un joc speculând nostalgia celor crescuţi la sânul lui Van Caneghem — un public apatic, dezamăgit de Heroes VI şi fără aşteptări exagerate de la viitorul Heroes VII. În final, rezultatul a luat forma unui produs ludic frumos, realizat aşa cum trebuie, dar lipsit de energie crudă. Din nefericire, Heroes III HD Edition este un joc superfluu. Totuşi, are părţile lui speciale, imposibil de ignorat.

HEROES_III_HD_EDITION_SCREENSHOT (2)

În castelul din pădure aveau casă trei eroi. Primul era elf, al doilea era dwarf, iar al treilea se simţea puţin deranjat de marginile imaginii pe un ecran widescreen.

Spre deosebire de popularul mod rusesc cu nume similar (compatibil doar cu The Shadow of Death, Complete şi Horn of the Abyss), Heroes-ul şlefuit de DotEmu sclipeşte vizual — şi o face păstrând tot ce era splendid în versiunea clasică. Deşi fiecare textură a primit un tratament cosmetic solid, Heroes III HD Edition te transportă pe aripi de balaur negru în miezul copilăriei, când imaginaţia substituia lacunele grafice. Pentru puritani, fenomenul are conotaţii discutabile, însă pe mine au cam început să mă plictisească interminabilele contradicţii afectate despre ce înseamnă „retro”, „cult game” sau ce hrană butonabilă poluează sângele albastru de PC gamer mofturos cu toxinele comercialismului. La sfârşitul zilei, H3HD arată bine după atingerea înaltei definiţii — fapt concret cu care trebuie să ne împăcăm.

HEROES_III_HD_EDITION_SCREENSHOT (6)

Te simţi întotdeauna protejat şi plin de încredere cu nişte dragoni pe câmpul de luptă. Chiar şi pe suprafeţele albe!

Animaţiile au rămas în continuare la fel de dinamice precum diafilmele cu Harap Alb, chestie plină de farmec în contextul Heroes III. Tactica, strategia, magia din sunet şi grafică — toate sunt acolo unde trebuie. E greu să îţi înveleşti mintea în jurul ideii că ediţia HD este inutilă, mult prea scumpă, dar are efectul unei bijuterii ce îţi fură bătrâneţea din ochi. Mai mult, îţi fură şi câteva ore libere, fiindcă varianta PC, compatibilă Steamworks, beneficiază de multiplayer online. Când vrea să funcţioneze. Pentru mai multe detalii, mergeţi la Mugetarea lui Caleb, deoarece completează perfect review-ul.

La naiba, Ubisoft, sper să fie ultima oară când decideţi iraţional soarta acestei francize!

[concluzii]