REVIEW: Lego Batman 3: Beyond Gotham

Ultimul meu review al unui joc Lego a fost jumătate recenzie, jumătate ventilaţie pentru furia geeky acumulată după traumatizanta experienţă cinematografică The Hobbit. Am purtat cu mine plictiseala şi lehamitea până în faţa consolei, unde cred că le-am şi lăsat. V-aş putea descrie în numai trei cuvinte Lego The Hobbit, dar îmi este teamă să nu sară Peter Jackson din dulap şi să facă trilogie din povestea mea, cu actori CGI plătiţi în pixeli verzi. Oricum, un action-adventure mediocru, banal, asemănător cu materialul sursă.

Dezamăgit total, eram pregătit mintal şi spiritual să mă rup pe veci de ispita cuburilor din plastic, dar apoi jumătatea mea s-a gândit să-mi ofere cadou o navă Lego Star Wars, jucărie care a trezit în mine un monstru. Cumva, înţeleg acum de ce am acceptat fără să clipesc copia de Lego Batman 3: Beyond Gotham. Dacă destinul a insistat ca producţia celor de la Traveller’s Tales să ajungă la mine în farfurie (una dintre poreclele lui Kimo este „Destinul”), atunci bairam cu piese mici uşor de înghiţit să fie!

Însă orice are legătură cu Batman îmi produce senzaţii plăcute şi calde în nucleus accumbens, mai ales atunci când Cavalerul Întunecat din Gotham – acest sumbru Caped Crusader cu ale sale dispozitive, subterfugii şi particularităţi psihologice – este însoţit de peste 150 de eroi ai universului DC Comics. Mulţi, mici şi fenomenal de simpatici, cu super-puteri şi momente haioase adorabile. Până şi tipii răi dozează umor în cantităţi impresionante, în ciuda formatului minion şi rectangular. Să fim serioşi, nu poţi rămâne serios în faţa neseriozităţii aplicate de Traveller’s Tales propriului joc – să-mi fie scuzată jongleria de cuvinte.

Lego_Batman_3_Screenshot_01
Cel puţin nu atunci când ai un cap din plastic fosforescent…

Povestea este surprinzător de captivantă, urmărind lupta alianţei dintre Batman şi puhoiul de companioni împotriva planului maleficului Brainiac. Înarmat cu Inelele Lanternă, Brainiac urmăreşte distrugerea pământului pentru a-şi completa colecţia de lumi miniaturizate – lumi explorabile de Bats & Co. Or, tocmai serviciul adus fanilor DC de producători merită aplaudat: locaţiile precum Zamaron, Batcave, Hall of Justice şi Justice League Watchtower sunt acompaniate acum de spaţiul cosmic, unde absenţa gravitaţiei deschide noi dimensiuni ale gameplay-ului.

Lego_Batman_3_Screenshot_03
Spaţiul. Ultima frontieră pentru figurinele Lego.

În plus, complexitatea relaţiei dintre personaje este sudată prin natura stratagemelor utilizate de răufăcător (i-aş spune villain, în ton cu limbajul benzilor desenate, dar mi-e teamă să nu deranjez anumite circuite ochi-urechi aflate cine ştie unde), căci Brainiac nu ezită să apeleze la abilităţi meschine – de exemplu, controlul minţii. Pentru atmosfera completă, introduceţi aici coloana sonoră din scena de hipnoză întâlnită în Delinquent School Girls. Mă simt copil alături de Batman 3: Beyond Gotham, mă simt uimit de exagerările comice şi fuziunea acţiune-inocenţă. Există în permanenţă un dublu standard, ce încânta atât adulţii, cât şi copiii – caracteristică definitorie în cazul titlurilor Lego.

Lego_Batman_3_Screenshot_04
„You have nothing, nothing to threaten me with. Nothing to do with all your strength. „

Chiar dacă esenţa mecanicilor de joc a rămas asemănătoare – excepţie făcând introducerea mediului cosmic şi universul virtual “Tronesque”, unde Bats trebuie să recurgă la proceduri de hacking neortodoxe –, jocul are un aer familiar, uşor de stăpânit. Pe de altă parte, cui îi pasă de inovaţie când poţi controla atât de multe figurine epice într-o lume deschisă atât de vastă, cu o grafică vibrantă, un vârf de Adam West, obiecte colecţionabile şi nenumărate activităţi secundare? Apoi, să nu uităm de componenta constructivă şi frumuseţea pieselor ce zboară în toate direcţiile. Aparent, Batman 3: Beyond Gotham îmbinat armonios cele mai importante puncte forte din francizele DC Comics şi Lego, cu rezultate spectaculoase.

Să fie Beyond Gotham tributul Lego de care Batman avea nevoie? Bineînţeles că da. Singurele probleme identificate de mine în timpul campaniei au fost micile glitch-uri tehnice şi uşurinţa majorităţii puzzle-urilor – deşi publicul cu vârstă fragedă poate ignora acest detaliu. Sau nu, dacă sunt prunci indigo.

Lego, supereroi DC Comics, un mediu open-world plin de activităţi distractive, o poveste cu umor şi multă acţiune intensă. Batman merită acest joc.

+ Un action-adventure în spiritul jocurilor Lego;
+ Pentru fanii DC, Beyond Gotham reprezintă o surpriză specială;