REVIEW: Magnetic: Cage Closed

Poate că un consumator înrăit al genului puzzle ar indica cu degetul spre Magnetic: Cage Closed, cu sprâncele încruntate (soţia îmi spune că sprâncele sunt esenţiale în estetica feţei fiindcă le observi cu adevărat numai atunci când sunt urâte) şi limba scoasă (din păcate nu vă pot ilumina în privinţa esteticii limbilor), acuzând împrumuturile consistente din Portal. Fără doar şi poate, suedezii independenţi de la Guru Games au privit la rândul lor îndelung către creaţia din ograda Valve, căci jocul lor are rădăcinile bine înfipte în formula eroinei trezite într-un “laborator” destinat experimentelor realizabile doar cu ajutorul unui dispozitiv avansat – dispozitiv portabil, evident, înzestrat cu proprietăţi capabile să afecteze mediul înconjurător –, în timp ce o voce care nu ezită să apeleze la ironie tună în difuzoare şi te obligă să participi la teste tot mai complexe.

Trecând peste aceste detalii răutăcioase, Magnetic este un joc decent prin propriile puteri, dar rareori sclipitor. Povestea te încalţă cu bocancii prizonierei XE-47623, o eroină tăcută, condamnată la moarte din motive ce-mi sunt încă neclare şi aruncată în vârtejul sadic al complexului construit de directorul închisorii. Chichiţa e simplă: supravieţuirea înseamnă libertate, iar singurele două unelte disponibile sunt inteligenţa şi arma magnetică — prototipul Magnet Gun. Dacă prima se află între scaun şi tastatură, dispozitivul magnetic portabil îţi este alături indiferent de circumstanţă. Jucăria funcţionează destul de simplu, putând atrage sau respinge cutii şi obiecte (în două trepte de putere) din mediul înconjurător, or serveşte ca mijloc de propulsie între platforme speciale – asta fiindcă magnetismul acţionează întotdeauna asupra tuturor corpurilor afectate de câmpul generat, cu sarcină pozitivă sau negativă.

6 Comments

  1. 1
    LauRoman spune:

    Daca Valve nu ne potoleste setea de HL sau Portal, e clar ca cineva trebuie sa o faca.

    Mi se pare mie sau vocea aia seaman foarte mult co Jonathan Frakes?

    • 1.1
      Aidan spune:

      Voice acting-ul m-a zgariat pe creier. Pe bune, nu stiu de ce m-a deranjat in halul ala, dar am preferat sa joc Magnetic cu Mastodon in boxe.

      Preferam un joc tacut, in care povestea sa fie transmisa altfel: mesaje scrise cu sange pe pereti, documente, aparitii fantomatice etc.

    • 1.2
      Aidan spune:

      O alternativa pe care am uitat sa o mentionez in review, desi mi-a stat intotdeauna in minte: Magrunner: Dark Pulse.

  2. 2
    Guru Games spune:

    Had to google translate the article, but thank you so much for playing our game, glad you liked it despite its flaws.

  3. 3
    George Ene spune:

    Deci jocul asta mi-a adus aminte de trilogia Cube.Imi place ca au venit cu ceva original.Multumesc pentru review si pentru joc 🙂 nici nu stiam de el.

Leave a Reply