REVIEW: Megaman X, SNES Classic Mini

Experiențele mele cu jocurile Megaman sunt destul de limitate și bazate mai mult pe scurte încercări bazate pe diverse review-uri de pe YouTube. Ca fan al seriei The Angry Video Game Nerd, a trebuit să încerc Megaman 2 pentru că este un titlu deseori oferit ca exemplu pentru o rețetă de success. În calitate de posesor de Xbox 360, am fost printre curioșii care au descărcat Megaman 9 din Xbox Live Arcade și au jucat primul nivel gratuit. Dar niciodată nu am luat seria în serios și nu mi-am propus să parcurg toate nivelurile, așa cum s-a întâmplat cu Megaman X.

Dar să începem analiza prin a vorbi despre poveste, probabil elementul care a suferit cele mai multe transformări prin comparație cu jocurile anterioare. În primul rând, acțiunea se desfășoară în timpul secolului al XXII-lea, la 100 de ani de la evenimentele din jocurile originale. Prin urmare, toate personajele au fost schimbate și adaptate pentru a beneficia de evoluția tehnologică (centenară) oferită de SNES.

Protagonistul este acum numit X și este primul proiect de robot empatic, ale cărui capacități se apropie de cele umane: el poate să gândească, să învețe, să crească și să simtă exact ca un om. Pe de altă parte, antagonistul este ceva mai mult decât un savant malefic numit Dr. Wiley (așa cum ne-am obișnuit în jocurile de pe NES). Sigma este un robot de război avansat care a ajuns să pună la îndoială supremația oamenilor în calitate de inventatori  ai mașinilor inteligente și a decis să organizeze o armată de ”Mavericks” care să răstoarne raporturile de subordonare și să domine lumea.

Sigma și cei 8 odioși vor să cucerească lumea. Sursă Imagine: NerdEXP.

Astfel, se poate afirma faptul că povestea din Megaman X este o dezvoltare a unui scenariu bazat pe cele 3 legi ale roboticii pe care scriitorul rus Isaac Asimov le-a enunțat în anii 1950. Dacă omenirea dezvoltă mașinării autonome de război care devin capabile să ia decizii singure, atunci nu apare pericolul ca ele să se întoarcă împotriva creatorilor și să își dorească să extermine rasa vărsătoare de sânge care le-a creat? Nu cumva lumea ar putea fi guvernată mai corect de către o inteligență artificială capabilă să gândească obiectiv și dincolo de simțurile relative ale unui organism viu?

Ei bine, robotul nostru X este înzestrat cu abilitatea de a empatiza și de a gândi ca un om, iar aceste trăsături îl fac să nu fie de acord cu frații săi automatizați. Fiind el însuși un prototip inventat și abandonat de către savantul creator Dr. Thomas Light, eroul nostrum se află pus în fața dilemei de a-și dezvolta puterea de distrugere prin preluarea puterilor speciale ale Maverickșilor fără a deveni el însuși o mașinărie de război pornită să externime umanitatea care l-a creat.