REVIEW: Middle-earth: Shadow of Mordor

Odată ce toate detaliile sunt cunoscute şi metoda de atac stabilită, Talion trece la fapte. Am observat câteva nuanţe din mecanica de joc asemănătoare cu cele din Assassin’s Creed, cu precădere în deblocarea turnurilor argintii şi în comportamentul atacurilor stealth, dar Shadow of Mordor le face într-un fel impulsiv, sălbatic. De asemenea, îmbunătăţirea armelor cu rune colectate din misiuni sau de la orcii tranşaţi, alături de abilităţile binişor structurate în arborii Ranger şi Wraith, „tridimensionalizează” formatul acţiunii.

shadow_of_mordor_screenshot_05.png
Dansează pe aceste ritmuri sângeroase, domnule Orc!

Locaţiile superb imaginate de Tolkien şi grozav reproduse de Monolith capătă adâncime datorită includerii unui ecosistem compus din lighioane corupte şi plante cu proprietăţi vindecătoare. E atât de mult lore în Mordor, încât poţi umple zeci de pagini cu descrierile fiecărui lucru descoperit în lumea deschisă, iar personajele au primit un tratament similar. Şi fiindcă questa principală se leagă de mitul Inelului, cel puţin o faţă cunoscută mişună prin peşteri…

shadow_of_mordor_screenshot_04
Din lumea celor care nu cuvântă.

Shadow of Mordor trebuie jucat nu doar de fanii LoTR, ci şi de iubitorii titlurilor action-adventure fenomenal realizate. Da, există riscul să devină repetitiv după 15-20 orci asasinaţi, dar campania menţine interesul pe linia de plutire prin dialogurile bine scrise şi figurile canonice. Acţiunea, carnagiul, luptele dificile şi execuţiile brutale merită savurate din plin (există chiar şi un Photo Mode pentru sadicii speciali), în timp ce sistemul Nemesis adaugă un ton original. În interviu/preview, Michael spera să facă o figură bună. Ei bine, creaţia Monolith a făcut ceva mai mult: a extins cu mult curaj un univers deja grandios.

Probabil cea mai importantă extensiune a universului Lord of The Rings, alimentată cu acţiune şi magie tolkieniană, în stilul celor de la Monolith.

+ Acţiune, brutalitate şi asasinate sângeroase;
+ Mordor, cu toată mizeria şi violenţa ţinutului;
+ Poveste şi personaje interesante;
+ Sistemul Nemesis, trăsăturile specifice fiecărui orc;

- Unii l-ar considera repetitiv;
- Anumite situaţii accidentale devin incredibil de frustrante;
- Mediul open-world putea avea o dimensiune ceva mai mare;

Gen: Action-adventure, RPG Data lansării: 3 octombrie 2014 Platforme: PS3,  PS4, X360, Xbone, PC Versiune testată: PC Producător: Monolith Productions Distribuitor: Warner Bros.

6 Comentarii

  • Ziskele
    Publicat decembrie 22, 2014 2:12 pm 0Likes

    Un singur minus i-as adauga, planul spiritual e un pic cam simplu, in comparatie cu Soul Reaver de exemplu unde era de-a dreptul sinistru. Astept un review si la Styx: MoS.

  • Danny
    Publicat decembrie 23, 2014 5:53 am 0Likes

    Citat: „Shadow of Mordor este tot ce trebuia Darksiders să fie din punct de vedere al gameplay-ului”.
    Excuse me?!! Lol, funny. Shadow of Mordor nici macar nu ii ajunge la piciorul mic lui Darksiders. din punct de vedere al gameplay-ului. Am creat caracterul, am vazut povestea de la inceput si tiraa sa il testez in sud la fortareata orcilor. Intru acol in plina lumina, si incep aia sa se stranga in jurul meu, pana la vre-o 80 de ei. Nu faceam decat click, click->right click -> parry. Doar arcasii mai ma nimereau din cand in cand. Cred ca am stat c-am 2 ore acolo omorand orci intr-o veselie ajungand si pana la 900 de lovituri neintrerupt. Dupa aia pur si simplu am iesit din incercuire si am fugit cu aia renuntand sa ma urmareasca destul de scurt dupa aia. Jocul asta e pur si simplu hack’n’slash, nu exista gameplay. Are storyline fain, grafica super dar la gameplay nu e repetitiv, e super-repetitiv. Tot jocul nu am facut decat combinatia aia de mai sus. O dezamagire totala din punctul asta de vedere. La Darksiders ai inamici care te obliga sa mai schimbi combinatia ca ce merge la unu’ nu mere’ la altu’. Aici nu a existat asa ceva. Sa facem note in stil LEVEL:
    Grafica – 9
    Storyline – 9.5
    Sound – 9
    Gameplay – 0
    Rezulta media generala 6.8. 8.9-le tau e c-am marisor:D

    • Aidan
      Publicat decembrie 23, 2014 7:46 am 0Likes

      Mda, matematic vorbind nota ta este imposibila. Nu poti nota gameplay-ul cu 0, din moment ce el EXISTA. In fine, nu intru in detalii, fiindca nu fac aici „fanboism”. Raman la ideea ca SoM este peste Darksiders, desi le-am jucat pe amandoua. Iar atunci cand spun gameplay, nu ma refer doar la combos. Darksiders a avut momente oribile de backpedalling si un design frustrant al unor zone.

  • Nicolae Andrei
    Publicat decembrie 23, 2014 8:11 am 0Likes

    Ca si fan al povestilor Middle Earth aceasta a reprezentat pentru mine o dezamagire crunta si o bataie de joc adusa muncii lui Tolkien (ca si partea a 3-a din filmul hobbitul), reusind sa umple de mediocritate si acest univers. Jocul nu e magic si nu are atmosfera de basm necesara. Tema calatoriei epice si a eroului lipsesc cu desavarsire. Acestea fiind spuse, gameplayul este intr-adevar demential. Fiul legitim a lui Assassin’s Creed si seria Batman, iar asta nu e un lucru rau. Totul este executat fara cusur. Cine vrea un adevarat joc middle earth, mai bine joaca the hobbit lego game decat asta. Cine vrea sa joace cel mai bun joc action de pe anul asta, nu trebuie sa caute mai departe.

    • Aidan (dintr-un loc indepartat)
      Publicat decembrie 23, 2014 9:47 am 0Likes

      Cred ca intelegem gresit notiunea de „univers extins”. Povestile lui Tolkien, cu exceptia Roverandom, au surse de inspiratie intunecate. LoTR are trimiteri grele catre WW1,catre industrializare, catre transformarea societatii britanice conservatoare si idilice. As spune chiar ca SoM identifica precis aceste puncte si le expune grafic, necenzurat. Nu pot sa nu apreciez perspectiva inedita.

    • Nicolae Andrei
      Publicat aprilie 27, 2015 8:04 am 0Likes

      „LoTR are trimiteri grele catre WW1,catre industrializare, catre transformarea societatii britanice conservatoare si idilice”. Nu, nu are. Nu are nici un pic si este o intelegere gresita a multora care nu au citit cartile. Uite, din gura autorului insusi: ,,As for any inner meaning or „message”, [Lotr] it has in the intention of the author none. It is neither allegorical nor topical…. The real war does not resemble the legendary war in its process or its conclusion. If it had inspired or directed the development of the legend, then certainly the Ring would have been seized and used against Sauron;….”.

Adaugă un comentariu