REVIEW: Nintendo Switch

Totuși, pentru o consolă care are doar un an pe piață, Nintendo Switch se descurcă minunat.

Petrecând timp alături de consolă și cercetând câteva dintre funcții, am ajuns la concluzia că mă distrez mai bine decât ultima dată când am șters de praf PlayStation-ul. Nintendo nu este un gigant software sau un conglomerat cunoscut pentru calitatea televizoarelor și a camerelor video din anii 1990, ci o companie care produce jocuri și jucării. Prioritatea lor organizațională nu a fost niciodată de a oferi ultimele tehnologii la prețuri competitive, ci de a-i face pe clienți să se distreze prin intermediul produselor oferite.

Nintendo Switch nu va lăsa pe nimeni cu gura căscată atunci când este conectat la un televizor cu rezoluție 4K, dar are potențialul de a oferi 3 ore de distracție între încărcări atunci când este luat în autobuz sau este folosit în pat înainte de culcare. Jocurile nu oferă o viziune distopică într-o lume apocaliptică unde moralitatea post-modernistă s-a înrădăcinat puternic și pot părea copilărești din anumite puncte de vedere (în mare parte, grafic). Dar sunt distractive pentru toate vârstele și oferă provocări pentru minte și reflexe la care pur și simplu nu te aștepți.

M-am distrat mai tare căutând luni și monede în universul Super Mario Odyssey decât atunci când exploram jungla din Uncharted 4 la volanul unui automobil de teren. În mare parte aceste fapt se datorează abordării diferite: în loc să ți se impună să explorezi fiecare centrimetru pătrat al lumii de joc în căutarea de secrete, problema este de tip „văd obiectul, dar trebuie să-mi dau seama cum ajung acolo”. Pentru mine a fost o provocare mult mai mare și am ajuns să respect mai tare programatorii de la Nintendo, indiferent de percepția care există în legătură cu jocurile lor mai puțin mature.

Prin intermediul Switch, Nintendo ne arată din nou că nu trebuie să ai parte de configurații tehnice de ultimă oră pentru a oferi experiențe memorabile și distractive.

Din unele puncte de vedere, Nintendo și Apple sunt două companii foarte asemănătoare: sunt pionieri ai domeniilor în care își desfășoară activitatea, își dezvoltă în propriile laboratoare atât partea de hardware cât și propriul software pentru a oferi experiențe inedite, țin foarte tare la proprietățile intelectuale și la exclusivități și au un model de afaceri bazat strict pe vânzarea unui produs la un preț care acoperă atât prețul de producție cât și investițiile în inovație și dezvoltare. În timp ce Sony și Microsoft lansează pe piață sisteme dotate cu piese de ultimă generație și le vând în pierdere sperând că vor face profit din prețul jocurilor, Nintendo are confortul de a se bucura de profit din sisteme și un ritm propriu de lansare și dezvoltare.

Nintendo reușește cu succes să evite eșecul comercial pe care l-a avut cu WiiU și îndrăznește să schimbe din nou felul cum interacționăm cu jocurile. Sursă Imagine: TechnoBuffalo

Deși mulți jucători din noua generație apreciază mai mult numărul de cadre afișate pe ecran într-o secundă și admiră mai mult grafica de ultimă generație, eu cred că am ajuns să mă simt confortabil întrebându-mă „Oare mă distrez sau pur și simplu îmi pierd timpul cu ceva care nu-mi place?”. Iar Nintendo Switch este exact ceea ce îmi trebuia pentru a realiza acest fapt. Mă bucur că producătorul japonez nu a ales să concureze cu PlayStation și Microsoft, preferând să se adreseze copilului din fiecare.

Și poate că momentan, la un an de la lansarea oficială, numărul de tiluri exclusive este de „doar” 178 și aproximativ 50 dintre ele sunt disponibile în magazinele românești. Dar pentru mine este mai mult decât suficient și sunt entuziasmat să descopăr mai mult din ceea ce Switch are de oferit. Jocul Super Mario disponibil la fiecare lansare este mereu doar începutul pentru fiecare generație de console Nintendo.

9.5

+ Sistem de control inovator, integrat perfect în experiențele de joc orientate către distracție și relaxare.

+ Dimensiune compactă, care îl face ușor de transportat și un hibrid interesant.