REVIEW: Out Of The Park Baseball 16

Introducerea acestui review este un altul, redactat acum un an pentru Out Of The Park Baseball 15. Vă recomand să îl parcurgeţi pentru a înţelege mai bine mecanicile fundamentale din spatele simulatorului de management sportiv realizat de OOTP Developments şi, nu în ultimul rând, pentru a încerca o sincronizare între punctele de vedere pe care le voi exprima aici şi orice perspectivă exterioară universului Out Of The Park.

Îmi este oarecum dificil să scriu despre un joc dintr-un gen pretenţios, orientat către un grup restrâns de fani. Pe deasupra, baseballul este un sport exotic în România, deşi ne bucurăm de existenţa unei ligi profesioniste autohtone. În concluzie, ştiu că există posibilitatea să ratez dramatic publicul, ba chiar să-mi atrag în secţiunea de comentarii alte discuţii lipsite de sens asupra necesităţii unei recenzii pentru OOTP 16 pe NIVELUL2. Susţin în continuare ideea că dezvoltatorii au creat un joc total, din care se pot extrage informaţii relevante nu doar pentru iubitorii baseballului, ci şi pentru adepţii simulărilor tehnico-tactice din sport, exprimate matematic.

Aşadar, mă voi concentra pe schimbările majore implementate în formula OOTP, într-un soi de update concis, adresat recenziei versiunii precedente. La nivel de interfaţă, situaţia le-ar putea părea familiară până şi celor obişnuiţi cu seria Football Manager, căci meniurile principale au rămas schiţate în aceleaşi linii, cu funcţii grupate intuitiv şi opţiuni inteligente. Din punct de vedere grafic, principala transformare faţă de ediţia anului trecut vine sub forma terenurilor tridimensionale licenţiate, pe suprafeţele cărora vor fi reproduse vizual meciurile disputate. Personal nu am fost deranjat de minimalismul modabil din OOTP 15, dar trecerea la acest stadiu ridică gradul de imersiune în atmosfera jocului şi aşază seria pe un drum nou.

OOTP16_screenshot_windows_N2 (13)

OOTP 16 câştigă o bază nouă cu fiecare ediţie.