REVIEW: Out Of The Park Baseball 16

Introducerea acestui review este un altul, redactat acum un an pentru Out Of The Park Baseball 15. Vă recomand să îl parcurgeţi pentru a înţelege mai bine mecanicile fundamentale din spatele simulatorului de management sportiv realizat de OOTP Developments şi, nu în ultimul rând, pentru a încerca o sincronizare între punctele de vedere pe care le voi exprima aici şi orice perspectivă exterioară universului Out Of The Park.

Îmi este oarecum dificil să scriu despre un joc dintr-un gen pretenţios, orientat către un grup restrâns de fani. Pe deasupra, baseballul este un sport exotic în România, deşi ne bucurăm de existenţa unei ligi profesioniste autohtone. În concluzie, ştiu că există posibilitatea să ratez dramatic publicul, ba chiar să-mi atrag în secţiunea de comentarii alte discuţii lipsite de sens asupra necesităţii unei recenzii pentru OOTP 16 pe NIVELUL2. Susţin în continuare ideea că dezvoltatorii au creat un joc total, din care se pot extrage informaţii relevante nu doar pentru iubitorii baseballului, ci şi pentru adepţii simulărilor tehnico-tactice din sport, exprimate matematic.

Aşadar, mă voi concentra pe schimbările majore implementate în formula OOTP, într-un soi de update concis, adresat recenziei versiunii precedente. La nivel de interfaţă, situaţia le-ar putea părea familiară până şi celor obişnuiţi cu seria Football Manager, căci meniurile principale au rămas schiţate în aceleaşi linii, cu funcţii grupate intuitiv şi opţiuni inteligente. Din punct de vedere grafic, principala transformare faţă de ediţia anului trecut vine sub forma terenurilor tridimensionale licenţiate, pe suprafeţele cărora vor fi reproduse vizual meciurile disputate. Personal nu am fost deranjat de minimalismul modabil din OOTP 15, dar trecerea la acest stadiu ridică gradul de imersiune în atmosfera jocului şi aşază seria pe un drum nou.

OOTP16_screenshot_windows_N2 (13)

OOTP 16 câştigă o bază nouă cu fiecare ediţie.

9 Comments

  1. 1
    KiMO spune:

    Stau la bataie… : ))

  2. 2
    Radu spune:

    imi explica si mie cineva de ce toate jocurile sportive au ca numar anul viitor?

    • 2.1
      Aidan spune:

      Eu unul nu m-am gandit niciodata la asta. ^.^ Habar nu am, sincer sa fiu.

    • 2.2
      dan spune:

      Numarul e pus probabil pentru neofitii (multi) care gasesc un joc la reducere in magazin, vad ca scrie 2013 si nu-si dau seama ca au mai fost facute 3 jocuri din serie de atunci. Mai ciudat decat atat, mai vad pe torente niste reviste de gaming/IT care in februarie au editie de aprilie/mai.

  3. 3
    Kid spune:

    Pentru ca incepi cu sezonul 2015-2016, pentru ca in Football Manager 2015 (lansat in 2014) incepi cu sezonul 2014-2015. Iar ele, sezoanele se numesc mai simplu (in lumea sportului), dupa anul de terminare, ca de exemplu, la fotbal Steaua va castiga capionatul in sezonul 2015, chiar daca a inceput in 2014. Cam asta. Cine-i iubitor de sport ar trebui sa stie.

    • 3.1
      Aidan spune:

      Nu e tocmai valabil si pentru baseball. Sezonul (pe care il urmaresc pe ESPN) a inceput azi, 5 aprilie, si se termina in 4 octombrie 2015 — foarte posibil cu o victorie Washington Nationals, daca merg pe mana OOTP 🙂

  4. 4
    Aidan spune:

    Quick pro tip: pentru a accesa serverul de modding, introduceţi în meniul principal Add-ons Central destinaţia http://ootpmods.com/mods/ootpmods16.xml.

  5. 5
    Alexino spune:

    “foarte posibil cu o victorie Washington Nationals”…asa sa fie ! 🙂 Tin cu echipa asta din 2005 (de la revenirea in DC) si au fost niste ani grei…macar sa prinda finala si tot ar fi ceva. P.S.: eu urmaresc meciurile pe MLB.TV.

Leave a Reply