Review: Plants vs. Zombies Garden Warfare

Modurile de joc sunt împărțite în două feluri de la bun început. Ai de ales între co-op de până la 4 persoane, denumit Garden Ops, și modurile multiplayer, 5 la număr, din care doar două sunt jucate frecvent, la celelalte find mai greu să găsești un server populat.

Recunosc că în Garden Ops nu am făcut prea mulți pureci. Nu am avut cu cine să îl joc, iar cei cu care mă punea matchmaking-ul erau incapabili să înțeleagă felul în care funcționează acest joc. Garden Ops este, în esență, un horde mode unde, jucând de partea plantelor, trebuie să respingi 10 valuri de zombii supărați care vor să-ți mănânce grădina. La sfârșit trebuie să-ți iei tălpășița cu ajutorul rulotei zburătoare a lui Crazy Dave, într-o scenă demnă de get to the choppa-ul schwarzeneggerian. În două dintre cele 10 valuri vei avea de-a face cu o serie de boși aleși random, care sunt simțitor mai greu de doborât decât neamurile lor obișnuite. Tot aici ai șansa să plantezi o parte dintre plantele consumabile în diverse ghivece de pe hartă, care îți vor da o mână de ajutor în lupta cu nemorții, făcându-ți treaba puțin mai ușoară.

Uăăăi, întoarșii-napoi c-am uitat semințilii!

Primul mod de joc în multiplayer și probabil cel mai jucat este Team Vanquish, un TDM în care două echipe de până la 12 jucători se înfruntă pe una din cele 8 hărți. Cine ajunge primul la 50 de puncte câștigă. Meciurile rareori durează mai mult de 5 minute, iar la sfârșit primești o doză bună de monede in-game, acesta fiind și cel mai rapid mod în care să le farmezi. Ceea ce diferențiază Team Vanquish-ul de un TDM obișnuit este faptul că poți să-ți readuci la viață tovarășii căzuți la datorie. Astfel, după ce un jucător este doborât, cineva din echipa lui are la dispoziție o fereastră de vreo 15 secunde în care să-i dea revive (asta în cazul în care jucătorul ucis nu decide să se respawneze imediat după ce a fost secerat). Dacă un jucător este readus la viață prin acest procedeu, echipa adversă pierde punctul câștigat anterior prin doborârea jucătorului respectiv. Totodată, din cele 4 clase disponibile de fiecare parte, există una care are abilitatea de a-i readuce în joc pe cei căzuți simțitor mai rapid decât celelalte (este vorba despre Scientist și Sunflower). Astfel, jocul capătă mai mult dinamism față de TDM-ul obișnuit și dă ocazia unor întoarceri de situații spectaculoase.

Mai tare ca implanturile lui James Bond!

Celălalt mod de joc demn de menționat este Gardens & Graveyards, în care morții vii trebuie să cucerească treptat o serie de puncte strategice (grădini), transformându-le în ceva mai pe gustul lor (cimitire, as in grădini și cimitire). Pentru fiecare grădină ce trebuie transformată, echipa zombiilor are la dispoziție aproximativ 6 minute, iar cronometrul se resetează de fiecare dată când o grădină este cucerită. În funcție de hartă (4 în total), nemorții au de cucerit între 5 și 7 grădini până să ajungă la obiectivul final, care diferă în funcție de hartă și servește ca punct culminant pentru harta respectivă. Pe una dintre hărți va trebui, ca zombie, să eviți bombele de cocos care se rostogolesc către tine și să reușești să pătrunzi în vila lui Crazy Dave.