Review: Spintires

Al doilea titlu pe care am ținut să-l încerc după aventura Kickstarter a fost Spintires. De data aceasta nu mai eram total ignorant, ca în cazul lui The Fall. Presa de specialitate a făcut valuri, și pe bună dreptate, în jurul acestui proiect interesant, în dezvoltare încă din 2009. La începutul lui 2013 echipa a rămas fără bani și a decis să ceară ajutorul comunității. Au estimat că au nevoie de doar 40 de mii de lire sterline (Oovee își are locașul în Marea Britanie) pentru a termina și au căpătat 60 de mii. Un an mai târziu lansau jocul, primit bine de comunitate, mediocru de colegii recenzori.

Cum, odată ce mi-am pus în cap că vreau să încerc un joc, mă feresc cât pot de trailere, review-uri și spoilere, când l-am pornit credeam că o să am parte de un simulator de mașini cu gabarit depășit pe câteva trasee fixe. Ceva în genul competițiilor Truck Trial, pe care le urmăresc mereu cu plăcere când le prind pe Eurosport. Surpriză însă, jocul te aruncă lângă un garaj, la capătul unui drum forestier ne…asfaltat, ne…nimic, îți pune la dispoziție un jeep și un camion vechi, care seamănă cu vechile Roman SR 113 și-ți spune, „du-te în punctul x încarcă bușteni și transportă-i în punctul y”. Zis și făcut!!! M-am uitat în zare și am văzut niște șanțuri cam cât jumătate din înălțimea jeepului, așa că am ales ZIL-ul 130. O plăcere de condus și privit, tracțiune doar spate, ușor (deci nu se afundă prea tare în nămol), producătorii au simulat până și flexibilitatea obloanelor de lemn ale benei. Dacă sunteți născuți în anii 70-80 și ați avut camioane de jucărie când erați mici, atunci acest ZIL-130 o să vă lovească în moalele nostalgiei. Dar până să porniți o să apreciați felul în care e recreată pădurea, ciripitul păsărilor, chiar și liniștea ciudată. Ești acolo.

Roman 113
ZIL-130
B 130 în Spintires

 
La capătul drumului am găsit un C-4320 (Ural 4320 în realitate), o mașină mult mai mare, care avea în dotare atât o macara, cât și o mică remorcă, care, am aflat rapid, extinde platforma și te lasă să cari bușteni de dimensiuni medii. Am sărit imediat înăuntru și am virat spre zona de încărcare. Unde mi-a luat vreo 20 minute doar pentru a poziționa corect camionul. Remorca trebuie să fie perfect aliniată cu mașina, atât ca direcție, cât și ca nivel. Dar cum este mult mai ușoară, iar zona de încărcare e plină de nămol, să vezi durere. Spațiul e redus și dacă nu ești atent s-ar putea să pui remorca într-un unghi prea mic și chiar să te răstorni. Jocul te ajută cu niște săgețele, dar… ce m-am mai distrat. Și cât de mult am reușit să distrug locul! Când am plecat șanțurile erau de două ori mai mari, dar eram satisfăcut, învățasem fizica datului cu spatele cu remorcă, în plus, am reușit să ies de acolo. O realizare în sine.

Alții sunt mai nebuni ca mine. Aici, au folosit un C 4320 pentru a încărca un alt camion care are în dotare o platformă lungă, ceea ce le permite să care bușteni de dimensiuni mari și șă-și termine cota mai repede.

 
Când m-am întors, 6 ore de joc mai târziu, o să vedeți voi de ce, pentru a încărca din nou, am descoperit că jocul ține minte distrugerile pe care le-ai făcut. Ar fi trebuit să-mi fi fost mai greu, dar orele de condus m-au înăsprit. Eram mult mai pregătit și stăpân pe situație. Odată poziționat camionul, dacă ai o macara instalată, ai două posibilități: poți să o pui în funcțiune și să-ți încarci singur buștenii – drăguț, dar până la urmă plictisitor, sau îi poți ruga pe muncitori să-i încarce ei. Ceea ce se va întâmpla într-o clipită. Când spun muncitori nu vă gândiți că ei chiar există. De fapt, nici șofer nu există… mașina are propria viață (ta-da-dam!). Oovee au făcut cât a putut, iar implementarea oamenilor în joc ar fi fost extrem de dificilă și muult peste bugetul lor. Sincer, nu m-a deranjat câtuși de puțin. Imaginația, până una alta, poate face și cel mai plictisitor joc unul antrenant, dacă-ți creezi singur scenariile și umpli golurile. Anyway. Am luat-o din loc cu buștenii mei și am deschis harta: locul în care trebuia să ajung era exact în celălalt capăt al ei, logic, altfel care ar mai fi distracția, dar trei sferturi din ea era acoperită de fog of war?!. Mi-am spus că odată ce ajung în zona acoperită o să dispară, dar nu, am început să merg în orb, să aleg drumuri care nu duceau nicăieri, să mi se termine benzina și am devenit din ce în ce mai frustrat. Oricât am încercat să dau sens acestei alegeri, nu am putut.

6 Comments

  1. 1
    AleX One says:

    Foarte tare jocul ! Demult asteptam un asemenea joc.

  2. 2
    Adrian says:

    Suna cam gay asta – fara respect pentru natura :)) Ce vroiai, sa nu poti trece cu masina peste niste nuiele? Cat despre fog of war, e valid raspunsul producatorilor, asa esti indemnat la explorare, lucrurile sunt mai interesante. Controlul lasa de dorit, e frumos sa joci cu gamepadul, dar tot trebuie sa mai dai cate un deget prin tastatura sau pe mouse.

    • 2.1
      ncv says:

      Nu, nu, faptul ca o poti face si felul in care au simulat arborii (au tinut cont de tipul lor, de dimensiuni, de flexibilitate) este un superlativ al jocului (am si scris despre asta in articol), faptul ca te obliga sa iesi de pe drumuri si sa calci in picioare pomi si arbusti pentru a gasi niste aberatii de conuri care iti acopera harta in mod penibil este, pentru mine, un mare minus. Asta nu e simulare (si ei o tot dau cu simularea in sus si in jos), asta este o prostie. In realitate, oricat de gabarit depasit ai fi, incerci sa ocolesti pomii si copacii, pana si bolovanii mai mici. Daca bagi cateva filmulete pe youtube (cred ca exista si asa ceva) o sa vezi cum soferii se dau jos din magaoaiele lor si indeparteaza anumite pietre, crengi etc. In plus, niciodata nu te duci in explorare cu masinile de acest gen. De fapt, in paduri nu prea te duci in explorare cu nici un fel de autovehicul.

      Mai subliniez o data, oamenii care practica aceasta meserie au un respect foarte mare pentru natura, vor incerca, daca spatiul le permite, sa salveze orice planta. Jocul iti impune exact inversul doar pentru ca vezi Doamne “e asa cool ce ne-a reusit noua. Ia faceti voi carare prin copacii astia, ca sa vedeti si sa auziti cum se rup, dar mai ales sa vedeti luminisul dintre pomi, la care am muncit nu gluma.” Penibil!

      Dar sa lasam un pic deoparte neverosimilul fog of war. Au simtit ca jocul lor era slab si ca nu oferea suficienta diversitate. OK. Puteau pune conurile alea pe niste alei mai mici, mai greu de gasit, dar nu in mijlocul padurilor. Cateva sunt amplasate asa si m-am bucurat, altele sunt plasate in cele mai idioate locuri si nu spun ca nu m-am distrat incercand sa le ajung, dar rup realismul si lucreaza impotriva a ceea ce au creat.

      Puteau rezolva aceasta problema a hartii si a diversitatii fara prea mari cheltuieli. Puteau sa introduca bani, de exemplu, care implicit ar fi introdus si un scor si te-ar fi facut sa exploerzi, te-ar fi lasat pe tine sa alegi unde e limita a unde vrei sa te duci cu masina iar descoperirile pe care le-ai fi facut ar fi fost cu atat mai frumoase.
      Sa spunem ca te-ar fi platit pentru fiecare transport de lemne (pana la o cota anume), dar ar fi trebuit sa platesti carburantul si reparatiile utilajelor. Sa zicem si ca primesti bani in plus daca termini treaba repede sau esti penalizat daca intarzi prea mult. Acesta simpla… modificare, ar fi introdus atat o competitie intre scorurile/banii castigati de fiecare jucaus, dar ar fi rezolvat si problema explorarii. Utilizatorii ar fi incercat initial sa invete cat mai bine harta, sa-si faca planuri, sa incerce sa o taie prin padure sau sa foloseasca drumurile mai mici decat masinile lor. Ar fi incercat sa gaseasca cele mai bune solutii la problemele date, de exemplu, cum cobori cu bustenii de doua ori mai lungi decat serpentina, apoi, ar fi incercat sa nu ramana impotmoliti, pentru ca i-ar fi durut sufletul cand ar fi stat 20 de minute intr-o mocirla, timp in care rezervorul s-ar tot goli. Si asa mai departe. Jocul ar fi avut alta viata, te-ar fi incrancenat si mai tare. Ar fi fost mai joc decat cred ei ca l-au facut cu acele conuri.
      Iar asta este doar prima idee la care m-am gandit. Peste ea poti adauga, poti modifica etc. in functie de ce realizezi ca merge si ce nu.

      Vrei un mod in care doar sa te dai cu camionul, in care sa testezi pe unde poti sa o iei, sa calaresti muntii. Nicio problema, adaugam un mod free, sau ceva asemanator.

      Existau solutii mult mai elegante. Au avut 5 ani de zile sa se gandeasca.

      A, si inca ceva, daca faptul ca cineva respecta natura ti se pare gay… ori ai ceva probleme cu sexualitatea ta, ori mai ai de crescut. Te-am pupat!

  3. 3
    Razvan says:

    Got to get me one of them games! 😀

  4. 4
    cosmyn says:

    am si eu o problema cu sunetul la spin tires,e totul ok,adica sunetul la joc e la maxim in alte jocuri mi se aude sunetul numai la spin tires nu.ma puteti ajuta ?

    • 4.1
      ncv says:

      Nu am avut nici un fel de probleme tehnice cu jocul.
      Din pacate, dupa o scurta cautare cu Google, se pare ca nu esti singurul cu aceasta problema si nu prea a reusit nimeni sa gaseasca o solutie clara 🙁

      (de multe ori jocul se da singur la minim, verifica din meniu unde sunt slider-ele de sunet)
      De nu, restarteaza calculatorul. Incearca din nou.
      Daca ai doua placi de sunet instalate verifica ca cea pe care o folosesti acum sa fie cea default.
      Reinstaleaza driverul de sunet si jocul.

Leave a Reply