REVIEW: Super Mario Kart 8 Deluxe, Nintendo Switch

Note de Încheiere

Înainte de a încheia recenzia, vreau să fac câteva precizări despre micile upgrade-uri pe care le poți face cartului pe care îl conduci (cu cât câștigi mai multe curse în modul Single Player, cu atât deblochezi mai multe îmbunătățiri pentru mașina ta și devii mai rapid) și despre felul cum personajul pe care îl alegi influențează manevrabilitatea. Pe scurt, Nintendo introduce două variabile: viteză și greutate.

Viteza poate fi crescută prin utilizarea unor componente mai performante care se deblochează (deși diferența nu este majoră și nici măcar nu există grafice sau statistici disponibile pentru a afla ce s-a modificat), dar și prin colectarea de monede (care cresc viteza de bază) și obiecte speciale (ciuperci, steluțe și alte surse de putere specifice universului Mario). În recenzia despre Super Mario Kart de pe SNES Classic Mini, am glumit că jocul este capitalist și îi favorizează pe șoferii bogați. Vreo 26 de ani mai târziu, seria este la fel de bine ancorată în realitate.

Greutatea este de asemenea un factor important pe care fiecare jucător trebuie să îl ia în considerare atunci când determină stilul de joc. Alegerea personajului nu este doar un element care ține de estetică, ci o problemă de tactică: Donkey Kong este mult mai greu decât Baby Mario, deci va fi manevrat altfel. În funcție de preferințe, fiecare jucător își poate găsi eroul preferat.

Nu în ultimul rând, vreau să laud Nintendo pentru muzica excelentă și pentru modalitățile diverse de control: se pot folosi butoanele, se poate recurge la senzorii de mișcare incluși în controllere pentru a simula rotirea unui volan (ba chiar există și un accesoriu special) și nu ai nevoie să achiziționezi un set separat de JoyCon-uri pentru a-i permite unui prieten să joace alături de tine. Cu alte cuvinte, poți folosi ambele manete la fel ca pe Wii, sau îi poți înmâna partenerului (sau partenerei, dacă ai noroc) un controller pentru a-l utiliza întors la 90 de grade. Tranziția este extrem de simplă și configurarea se face instant, prin apăsarea câtorva butoane.

Bătăliile în arenă sunt cel mai interesant element din Super Mario Kart 8 și garantează ore întregi de distracție competitivă.

Concluzie

Faptul că jocul îți permite să incluzi până la 4 jucători mă face doar să realizez că, dacă aș avea prieteni pe care să-i invit la petreceri, aș da lovitura cu Super Mario Kart și le-aș arăta tuturor că există distracție și fără Nefese, Bărnaut sau Forța.

În mod clar, Super Mario Kart 8 Deluxe a fost gândit pentru a deveni atracția unor evenimente sociale și este mult mai plăcut atunci când ai pe cineva în aceeași cameră pentru a concura. Pe această cale, țin să felicit Nintendo pentru faptul că ne reamintește permanent ce presupune joaca și cât de plictisitor poate fi realismul în anumite situații. Aș prefera oricând să fac oamenii să răstească profanități pentru că au fost blocați de o coajă de banană bine poziționată decât să-i ascult cum oferă explicații privind capacitatea cilindrică a motorului, rezervorul de NOS și sistemul de suspensii. Poate că există persoane care găsesc o plăcere deosebită în aceste detalii, dar eu prefer ceva simplu și distractiv.

Îmi place să cred că am reușit să definesc Super Mario Kart 8 Deluxe (așa cum mi-am propus la începutul articolului), însă îmi este greu să realizez dacă merită cei 230 de lei. Nintendo are o politică de prețuri destul de rigidă și neprietenoasă pentru bugetele restrânse (încă aștept în zadar o reducere la Legend of Zelda – Breath of the Wild), așa că este improbabil ca o așteptare de câteva luni să mă fi avantajat financiar. Mario, Zelda, Donkey Kong, Kirby, Smash Brothers și Metroid sunt la fel ca GTA 5: nu par să își piardă valoarea în timp.

Și dacă tot am făcut comparația, trebuie să precizez faptul că au fost anunțate foarte recent noi actualizări pentru această versiune de Super Mario Kart. Iar dacă Nintendo intenționează să adauge noi moduri de joc, circuite, personaje și arene (în loc să lanseze conținut suplimentar plătit), atunci îmi place să cred că am făcut o investiție bună și voi continua să mă bucur de momente inedite de carting virtual.

8.5

+ Un joc ușor de învățat și intuitiv, accesibil oricui.

+ Muzica este antrenantă și adecvată fiecărei porțiuni de circuit sau situații.