REVIEW: The Witcher 3 Wild Hunt

Armurile, seturile unice şi armele sunt cu totul altă mâncare de Ghoul. The Witcher 3: Wild Hunt face din colecţionarea diagramelor şi obţinerea materialelor o componentă dinamică şi satisfăcătoare a jocului. Eşti un mic Indiana Jones aflat în căutarea armanentului legendar, obligat în paralel să rezolve problemele meşterilor făurari. A trebuit să încasez o săgeată în cuirasă de la un ofiţer nilfgardiaan, după care am întors cu susul în jos lumea interlopă din Novigrad doar pentru a putea asambla seturi superioare, ale căror diagrame ascunse m-au purtat prin toată Temeria. Ingredientele se găsesc din abundenţă, slavă cerului, însă un Mastercrafted Griffin Armor complet cere o investiţie serioasă de timp. Altă chestie definitorie pentru combat este tipul armurii: îţi poţi proteja părţile corpului cu piese Light, Medium şi Heavy, fiecare având impact direct în nivelurile de stamina şi adrenalină (resursă folositoare în creşterea puterii atacurilor) generate în focul luptei.

Catwitcher. Flexibil, agil, single.

Catwitcher. Flexibil, agil, single.

Am lăsat intenţionat arbaleta spre final, armată şi cu coarda întinsă. Introducerea variantei ranged ridică noi opţiuni de angajare în luptă. Bestiile din cer şi cele din mediul acvatic sunt direct vizate, căci arbaleta este unealta perfectă pentru întreruperea atacurilor inamicilor rapizi, în ciuda unui damage output scăzut. Cuplează toate cele descrise până acum cu arborii flexibili de abilităţi — ce permit “echiparea” şi “dezechiparea” talentelor deblocate în funcţie de calitatea echipamentului şi cerinţele fiecărui quest – şi te alegi cu un RPG elastic, ce dă frâu liber creativităţii tactice. Pe de altă parte, este deranjantă lipsa de diversitate a loot-ului; am întâlnit de prea multe ori aceleaşi săbii “unice” în cutiile împânzite pe hartă. Un sistem random era binevenit.

Shhhh, aud crabii sub nisip!

Shhhh, aud crabii sub nisip!

Cine epuizează questa principală, misiunile secundare şi contractele se poate desfăta rezolvând sutele de activităţi opţionale ori poate participa la turneul de box – inspirat, evident, din epicul Fight Club. Ai vizitat fiecare “?” de pe mapă şi ai împărţit pumni în toţi competitorii? Atunci deschide pachetul de Gwent şi colecţionează cărţile unice! O, Gwent, un excelent joc în joc, magnetul din fiecare tavernă decrepită. Ideea din spatele acestui card game este simplă: construieşti un pachet puternic pentru cele patru facţiuni (Monsters, Nilgaard, Scoia’tael şi Northern Realms), apoi simulezi un război în toată regula, mano a mano, cu pachetul oponentului. Regulile sunt clare, distracţia garantată, iar creatorii jocului îi pot explica cel mai bine fundamentele.

Pentru mine, The Witcher 3: Wild Hunt este jocul anului 2015. Nu pot să cred că există un alt pretendent calificat la titlul GOTY, deoarece CD Projekt a livrat exact capodopera promisă. Grafica, sunetul, muzica şi gameplay-ul formează un tot unitar, reflectat într-unul dintre cele mai solide RPG-uri moderne. Superioară din toate punctele de vedere primelor două titluri din serie, ce-a de-a treia parte este şi ultima din saga lui Geralt, deşi vom avea parte de expansiuni în viitorul apropiat. Mai mult, un program săptămânal dedicat DLC-urilor gratuite a ţinut în viaţă experienţa gameristică chiar şi post-story. Am ignorat bugurile motorului grafic fiindcă le-am găsit nesemnificative în marea ecuaţie, iar problemele de optimizare au fost rezolvate rapid cu un patch. Să fie Wild Hunt perfect? Nu, însă a depus toate eforturile posibile pentru a ajunge acolo.

10