Review: SMITE

Am evitat jocurile MOBA dinainte ca Nun, Geb şi Nut să formeze lumea muritorilor. Altfel spus, m-am ferit de League of Legends şi DOTA2 cum se fereşte Luna-Khonsu de Soarele-Ra — şi nu fiindcă acest gen îmi displace, ci tocmai din motive ce ţin de susceptibilitatea mea la dependenţa de jocurile competitive. După ce mi-am sacrificat o groază de timp în PvP-ul World of Warcraft, online-ul Diablo 3 (unde mă infruntam cu alţi indivizi lacomi prin compararea obiectelor lucioase) şi pe frontul CS 1.6, ultimul lucru de care aveam nevoie era un nou “stupefiant”. Zecile de milioane de playeri captivi în mrejele LoL sunt dovada clară că nu exagerez în privinţa puterii de atracţie MOBA. Nici măcar vechii zei nu îşi controlau cu atâta uşurinţă supuşii! Din această cauză, titanii de la Hi-Rez Studios au digitalizat panteonurile unor civilizaţii grandioase, apoi au aruncat zeităţile principale în arenele sângeroase ale unui joc F2P cât se poate de impresionant: SMITE, The Battleground of The Gods.

Din fericire, participarea noastră la gamescom 2013 a inclus şi o vizită specială la standul Hi-Rez, unde am fost martorii unui eveniment de importanţă majoră pentru viitorul dezvoltatorului Global Agenda şi Tribes Ascend, în timp ce serveam creveţi gustoşi. Mai exact, SMITE a intrat cu capul înainte pe piaţa chineză, printr-un parteneriat cu publisherul Tencent, după ce şi-a demonstrat valoarea ludică în America şi Europa. Pentru producători, mişcarea a însemnat o plajă infinit mai mare de potenţiali jucători — în timp ce jocul primea un update consistent, alcătuit din zeităţi chineze. Mars Hou, Marketing Department Deputy General Manager of Interactive Entertainment Tencent, declara:

“Tencent Games are în prezent numeroase produse aflate în fruntea unor segmente diferite de piaţă. De asemenea, avem 6 jocuri, fiecare cu peste un milion de jucători. Genul MOBA este gata pentru inovaţie. De la stilul Arena la DOTA, apoi de la 3C la LOL, putem observa un succes cert al jocurilor MOBA în China şi în restul lumii (…) Acum aş vrea să anunţ formal faptul că Tencent a achiziţionat drepturile globale de distribuire pentru SMITE, prima oprire din turul nostru global fiind China!”

SMITE_feature_02

Zeii i-au adus împreună!

Adevărul este că SMITE face foarte bine tot ce ştie să facă. În esenţă, jocul nu se distinge cu mult de League of Legends sau DOTA 2, mecanica fundamentală prezentând puţine diferenţe. Deosebirea radicală constă în utilizarea unei perspective 3rd person clasice şi în optimizarea unor moduri de joc potrivite controlului activ al eroului. Combinaţia WASD + mouse deschide noi posibilităţi în arenele din SMITE, ceea ce duce la dinamizarea acţiunii. În locul unor personaje fantasy, aici controlezi zei sau nemuritori cu nume sonore din mitologiile civilizaţiilor antice romană, chineză, egipteană, hindu, maya, greacă şi nordică. Zeus, Sun Wukong, Odin, Neith, Hercules, Chaac şi Kumbhakarna pe un singur câmp de luptă înseamnă o confruntare realmente epică, credeţi-mă pe cuvânt! Momentan, SMITE include 52 de zeităţi feminine şi masculine — fiecare cu abilităţi şi trăsături unice –, însă numărul lor este în continuă creştere. La capitolul direcţie artistică, producţia celor de la Hi-Rez se prezintă excelent. Atenţia acordată modelării personajelor te lasă cu gura căscată, chiar dacă voice acting-ul nu transmite o senzaţie similară de profesionalism. Evident, zeiţele au primit un tratament special din partea artiştilor, dar hipersexualizarea nu poate fi imputată unor fiinţe feminine celeste superioare muritorilor, perfecte prin definiţie. Neith, de exemplu, mai are puţin şi primeşte propriul club de fani, căci aspectul alternativ Ms. Diagnosis o îmbracă în costumaţia sumară a unei infirmiere slutty…

SMITE_Screenshot_02

Quod erat sexy demonstrandum!

29 Comments

  1. Radu aprilie 17, 2014
    • Aidan aprilie 17, 2014
    • Radu aprilie 17, 2014
  2. Mihai Ioan aprilie 17, 2014
    • Aidan aprilie 17, 2014
    • Mihai Ioan aprilie 17, 2014
    • Emil Capusan octombrie 14, 2014
  3. MrSaucey aprilie 17, 2014
    • Aidan aprilie 17, 2014
    • Radu aprilie 17, 2014
  4. Absstract Grreen aprilie 17, 2014
    • Aidan aprilie 17, 2014
    • Absstract Grreen aprilie 17, 2014
    • Geo Bals aprilie 18, 2014
    • Absstract Grreen aprilie 18, 2014
  5. Bogdan aprilie 17, 2014
    • Aidan aprilie 17, 2014
  6. Valenworn aprilie 18, 2014
    • Aidan aprilie 18, 2014
  7. ZMe Ul aprilie 19, 2014
    • Aidan aprilie 19, 2014
  8. Ziskele aprilie 23, 2014
  9. ASFoggy aprilie 23, 2014
  10. Kandaon aprilie 24, 2014
  11. Ovidiu Mate aprilie 25, 2014
    • Aidan aprilie 28, 2014
  12. Bodo aprilie 28, 2014
    • Aidan aprilie 28, 2014
  13. Stefan iunie 16, 2015

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.