Review: State of Decay Breakdown

După ce părăsiţi prima vale veţi descoperi… oare a câta oară, că nu aţi jucat bine. Nu puteţi lua cu voi prea multe materiale, deci nu are rost să ţineţi un stoc prea mare pentru momentul în care decideţi să „jump to the next level”, dar, „dulapul” central de aprovizionare va fi pus în dubă cu toate obiectele pe care le-aţi aruncat în el. Realizaţi, astfel, că e important să faceţi cât mai mult grind în primele două-trei văi. Adică cele mai uşoare şi mai pline de loot. O decizie cu două tăişuri, pentru că o cercetare a tuturor locaţiilor poate fi foarte plictisitoare şi vă poate strica jocul, în timp ce un stoc mare de arme, medicamen- te, mâncare şi explozibil, vă va face viaţa mult mai uşoară mai încolo. Pe de altă parte, o cercetare a fiecărei locaţii vă va da şansa să apreciaţi cât de mult suflet au pus producătorii în universul creat. Dacă în jocul „mare” nu prea aveai timp să stai să priveşti la locurile prin care te plimbai, acum situaţia e puţin diferită şi veţi fi surprinşi de câteva poveşti nespuse. De exemplu, de ce arată mobila unei case în felul în care arată, sau de felul în care unii oameni au decis să-şi ia viaţa. În acelaşi timp, o scrutare amănunţită va avea alte efecte negative, pentru că veţi cunoaşte deja majoritatea locaţiilor, ceea ce va duce din nou la plictiseală, când, pentru a zecea oară, veţi scormoni după resurse în aceeaşi gogoșărie.

state_of_decay_breakdown_screenshot_055
state_of_decay_breakdown_screenshot_033

Atenţie însă, dulapul central de aprovizionare se poate şi umple, moment în care veţi înjura copios, pentru că nu există niciun indicator care să vă spună că se poate întâmpla sau cât spaţiu mai există în el. Dar şi pentru că fiecare obiect retras din dulap costă Influenţă şi o să vă doară sufletul să le distrugeţi pentru a face loc altor obiecte mai potente. Bineînţeles că şi aici există o soluţie, evident, la fel de prost subliniată. Căraţi-le până la prima enclavă şi puneţi-le în dulapul lor. Aşa îi ajutaţi şi pe ei, dar veţi primi si Influenţa înapoi. DLC-ul suferă de aceeaşi lipsă de documentaţie in game şi poate fi cu atât mai frustrant când ajungi la valea… 15 şi descoperi că puteai fi cu mult mai eficient dacă ţi se semnala corect opţiunea x. De altfel, Breakdown vine cu mai toate problemele pe care le-am subliniat în review-ul mare, iar faptul că au folosit exact aceeaşi hartă şi cer destul de mulţi bani pentru „puţinul” ce l-au realizat, îl face oarecum dezamăgitor. Este exact ce trebuie pentru cei care s-au îndrăgostit de jocul iniţial şi vor mai mult. Sau pentru cei cărora le place grindul şi ordinea, dar şi jocurile survival care devin din ce în ce mai dure. În care sigur vei muri, dar care-ţi vor pune la încercare toate cunoştinţele şi abilităţile. Am crezut că şi eu fac parte din această categorie, dar după 4 treceri, a început să mă lase din ce în ce mai rece. Aştept cu drag o nouă hartă şi o nouă poveste. Au fost şi anunţate.

A, şi să nu uit. Cu cât repari mai multe dube, cu atât jocul se va schimba: la început va fi acelaşi survival-action cu momente horror pe care l-aţi jucat iniţial, după primele 4-5 văi nu o să mai aveţi însă atât de multă încredere în abilităţile de luptă ale supravieţuitorilor, fie ele şi maximizate. Jocul se va transforma, devenind un survival-horror ca în zilele bune ale lui Resident Evil. Sună bine pe hârtie, dar pentru mulţi poate fi şi dezorientant pentru că, cel mai probabil, în zeci de ore de joacă şi-au format anumite deprinderi, care dintr-o dată nu mai funcţionează la fel de eficient. E ca şi cum ai lua un boxeur şi l-ai arunca într-o arenă împotriva unui luptător de K1 sau de judo. Dacă e atent, are toate şansele să iasă învingător, dar asta nu înseamnă că nu poate fi surprins. După valea 10-15, Breakdown se transformă din nou, din survival-horror în survival-hell şi poate deveni şi foarte obositor de jucat, pentru că cere o atenţie constantă şi o planificare a fiecărei acţiuni. Nu că m-aş plânge… mai ales că poți să-l reiei, o dată ce ai dat colțul, de la oricare din nivelurile atinse. Deși, nu înțeleg de ce ai face-o, pentru că ar fi și mai greu, fără ceea ce ai strâns în nivelurile anterioare…

Breakdown se adresează celor care au terminat State of Decay și vor mai mult, mai greu, mai survival, mai horror. Ideea de gameplay sună foarte bine dar reluarea aceleiași hărți într-un timp scurt poate duce la plictiseală. Recomand pauze lungi între încercările futile de a atinge ultimul nivel.

+ Dilemele morale
+ Supraviețuitorii mai speciali
+ Survival-Horror-Hell
+ Gameplay-ul rămâne la fel de satisfăcător și complex

- Poate deveni plictisitor
- Aceeași hartă ca în jocul original
- Aceeași lipsă a documentației in-game

7.5

Gen: DLC, Survival, Horror, Action, Stealth, Open World Data lansării: 29 Noiembrie 2013 Platforme: PC, Xbox 360 Versiune testată: PC Producător: Undead Labs Distribuitor: Microsoft Studios Rating: 18+

6 Comentarii

  • Ladida
    Publicat aprilie 7, 2014 5:14 pm 0Likes

    Mai recititi si voi articolele inainte sa le postati, ca sa mai corectati greselile gramaticale… Inafara de asta, review-ul a fost excelent, ca intotdeauna.

    • ncv
      Publicat aprilie 7, 2014 5:46 pm 0Likes

      Mulţumim!

      Recunosc, gramatica nu e punctul meu forte. În plus, şi ştiu că nu dă bine să te scuzi în astfel de situaţii, câteodată e greu să le mai observi după ce ai scris şi rescris de atâtea ori anumite fraze, mai ales când încerci un multitasking – muncă + scriitură + telefoane + etc.
      Te rog subliniază greşelile ce te-au deranjat şi o să le rectific fără jenă.

  • Theo
    Publicat aprilie 7, 2014 5:41 pm 0Likes

    Cat de AWESOME ar fi ca Lifeline sa aiba loc undeva prin New Mexico (ma refer fix pe la granita)? Man, ai desert, cladiri super.. Ar schimba complet feel-ul jocului.

  • Theo
    Publicat aprilie 7, 2014 5:47 pm 0Likes

    „So what you end up with is the inverse of the usual progression. Instead of starting with nothing, and slowly building yourself up into a post-apocalyptic powerhouse, you start the game as a well-equipped, well-supported military unit, and then must learn to improvise as one resource after another is depleted…and isn’t coming back.”…this… Daca astia chiar vor lansa un MMO, o sa platesc si monthly subscription

    • ncv
      Publicat aprilie 7, 2014 6:17 pm 0Likes

      După părerea mea acest setting nu are limite. Hărți si poveşti să facă.

  • claw27
    Publicat aprilie 28, 2014 10:23 pm 0Likes

    Experienta acumulata de Jeff Strain la Blizzard isi spune cuvantul, a reusit sa creeze o echipa extraordinara care a realizat un joc extraordinar. Daca Class4 va semana la gameplay cu SoD + multiplayer… sa spunem doar ca se anunta vremuri grele pentru DayZ

Adaugă un comentariu