Noul update pentru Steam, pe placul dezvoltatorilor indie

Ultima versiune de Steam vine să schimbe radical felul în care alegem ce jocuri să cumpărăm. „Discovery Update” este deja lăudat de către dezvoltatorii indie pentru beneficiile aduse.

Andrew Spearin, omul din spatele first-person shooter-ului tactic Insurgency, a arătat printr-o postare pe blog-ul celor de la Gamasutra felul în care noul update a dus la creșterea numărului de posibili cumpărători.

„Vizitele pe pagina de Steam (înregistrate de Google Analytics) au crescut simțitor. Dacă duminică aveam 5.800 de vizitatori, luni cifra a crescut simțitor la peste 21.500, iar marți a ajuns și mai sus, la 83.284 de vizitatori. O altă cifră îmbucurătoare ne arată că Insurgency este pe lista de dorințe a peste 138.000 de utilizatori. Acest lucru ne ajută să estimăm numărul de copii vândute în următoarea perioadă de reduceri.”

Update-ul Discovery le permite utilizatorilor să aibă acces la recomandări personalizate în funcție de ce au jucat în ultima vreme, de jocurile cumpărate în trecut sau de recomandările venite de la prieteni. De asemenea, odată cu ultimul update au fost introduși așa-numiții Steam Curators, persoane/entități importante din industrie care pot recomanda diferite jocuri. Aceștia vor avea un cuvânt greu de spus în ceea ce privește vânzările de jocuri pe Steam.

Spearin, al cărui shooter s-a vândut în peste 400.000 de exemplare, spune că nu este sigur cât de mult au influențat acești curatori traficul de pe pagina jocului, însă a subliniat că Insurgency a fost recomandat de 94 de curatori, printre care și câțiva de renume (TotalBiscuit este unul dintre ei; conduce detașat topul curatorilor cu aproape 200.000 de fani).

„Acești curatori reprezintă o piatră de hotar în ceea ce privește eforturile noastre de marketing. Acum avem nevoie de recomandările curatorilor de top. Ei reprezintă un potențial public nou la care am putea avea acces și care se află la doar câteva click-uri distanță de a cumpăra jocul nostru.”

Chiar dacă, în general, se vorbește numai de bine despre noul update, unii dezvoltatori de jocuri puternic nișate spun că ei nu au beneficiat cu nimic de pe urma acestuia. Astfel, Paul Allen de la Zero Point Software, dezvoltatorii lui Interstellar Marines a declarat, printr-un comentariu la postarea lui Spearin, că experiența descrisă de cel din urmă se apropie destul de mult de ceea ce ei au observat cu al lor Interstellar Marines. De asemenea, Robert Boyd de la Zeboyd Games (Cthulhu Saves the World, Penny Arcade’s On the Rain-Slick Precipice of Darkness 3 + 4) a declarat printr-o postare pe Twitter că peste un sfert din traficul înregistrat pe pagina pachetului CSTW/BoDVII a venit din partea curatorilor Steam.

Josh Fairhurst, de la Mighty Rabbit Studios, care sunt responsabili pentru Saturday Morning RPG, a declarat că jocul lor nu a înregistrat nici o creștere în vizualizări sau vânzări, ci chiar din contră. Vânzările lor au scăzut de la o copie vândută (!) înainte de update la nici una după update. E drept, jocul lor se adresează unui public de-a dreptul obscur în zilele noastre, jucători care au prins desenele de sâmbătă dimineața în anii ’80-’90 și care acum vor să retrăiască acele sentimente. Rămâne de văzut dacă schimbările aduse de Discovery vor oferi o șansă adevărată și acelora care încă nu și-au făcut un renume.

Leave a Reply