Review: The Fall

Odată cu examinarea jocurilor lansate până acum cu ajutorul programului Kickstarter, am descoperit câteva titluri, la prima vedere foarte interesante. Premisa lui The Fall, dar și genul în care producătorii l-au plasat, fiind atât de atractive încât am pus totul deoparte pentru a-l încerca. O aventură cu elemente action, chiar și puțin survival. Un Machinarium (deși aș fi putut alege orice alt adventure creat în stil clasic), cu puțin de Limbo și Super Metroid. Cu tine, A.R.I.D, inteligența artificială a unui costum de luptă, încercând să salveze pilotul aflat în stare de inconștiență, după aterizarea forțată pe o planetă necunoscută.
 
 
După jumătate de oră de puzzle-uri ca la carte, în care trebuie să muți obiecte de colo-colo pentru a reuși să „ieși” din caverna în care ai căzut, descoperi două… entități, ce par la fel de… limitate, ca și tine, de liniile de cod și legile impuse de cei care le-au programat. Acesta este momentul în care întrevezi primele sclipiri asimoviene și te bucuri ca un copil… De fapt… Între cei cărora le plac jocurile de acest gen presupun că vor exista trei categorii. Cei care nu l-au descoperit pe Asimov până acum, cei care s-au bucurat de cărțile lui, sau măcar de ecranizări, și fanii înrăiți. Prima categorie va găsi jocul extraordinar, deosebit, inteligent. A doua se va bucura de tot ce e nou, dar vechi, va absorbi complexitatea psihologică și va vrea mai mult, în timp ce a treia va fi când enervată, de alegerile mai puțin interesante sau complexe făcute de producători, când bucuroasă, de faptul că moștenirea lăsată de marele scriitor inspiră în continuare.

Eu am fost inițial dezamăgit de legile de bază de care A.R.I.D. trebuia să țină cont: „Nu trebuie să denaturez realitatea”. „Trebuie să mă supun ordinelor.” Și. „Trebuie să protejez pilotul.” Prin comparație cu cele trei inventate de maestru (le aveți un pic mai jos), par prea ușor de „fentat”, când situația o cere. Ba mai mult, îmi par alese după nevoie, și nu neapărat în mod logic și eram convins că, dacă mă gândeam un pic, aș fi găsit destul de repede legi mai importante, bune de implementat unui costum de luptă.

Cele trei legi ale roboticii inventate de Isaac Asimov, cu care scriitorul s-a jucat în multe din nuvelele lui, mult mai ermetice decât cele adoptate de The Fall:
1. Un robot nu are voie să pricinuiască vreun rău unei fiinţe umane, sau să permită ca unei fiinţe omeneşti să i se facă rău, prin neintervenţie.
2. Un robot trebuie să se supună ordinelor date de către o fiinţă umană, atâta timp cât ele nu intră în contradicţie cu Legea 1.
3. Un robot trebuie să-şi protejeze propria existenţă, atâta timp cât acest lucru nu intră în contradicție cu Legea1 sau cu Legea 2.

9 Comments

  1. KiMO iulie 23, 2014
  2. Alin R. iulie 23, 2014
  3. poco iulie 26, 2014
    • ncv iulie 26, 2014
    • poco iulie 28, 2014
  4. Geo octombrie 29, 2014
    • ncv octombrie 30, 2014
  5. Geo octombrie 29, 2014
    • ncv octombrie 30, 2014

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.