Wasteland: Există viață după ciupercă?

Prima comunitate vizitată, Highpool, are nevoie de un chip pentru mecanismul de procesare a apei. Vi se pare familiar? Ar trebui. O să-l căutați mult și bine. Sau puțin dacă … dar nu vreau să vă stric plăcerea descoperirii. Bobby, un fiu al Highpool-ului, și-a pierdut câinele, pe Rex. Pe Bobby îl veți găsi undeva într-un colțișor al urbei. Nu poartă tricou cu numele său și nici n-are un semn de exclamare deasupra capului. E doar un bitmap cu pantaloni verzi, cu ceva în plus de zis. Ca o paranteză, majoritatea conversațiilor din Wasteland se bazează pe cuvinte cheie. Pe care va trebui să le introduceți singuri din tastatură. Așadar, vă întâlniți cu stăpânul lui Rex, introduceți în consolă cuvântul cheie “Rex”, individul vă spune că potaia și-a luat lumea în cap și s-a refugiat într-o peșteră din sat. Poziția mai exactă o aflați tot de la Bobby după ce tastați cuvântul “cave”. Câtă bătaie de cap mi-a dat peștera cea blestemată. Bobby vă informează că peștera se află între doi copaci din vestul așezământului. Ei bine, voi trebuie să identificați acei doi copaci, lucru destul de ușor de realizat, pentru că indicațiile tânărului sunt destul de clare, dar surpriză, ia peștera de unde nu-i. După ceva orbecăială, îți vine o idee: dacă un personaj și-ar folosi skill-ul Perception pe tile-ul unde ar fi trebuit să fie peștera? Un plan îndrăzneț care dă roade. Dacă duci raționamentul mai departe, încerci să te asiguri că ai o frânghie în inventar, obiect fără de care nu prea ai cum să cobori într-o cavernă serioasă. În cazul meu, un personaj din grup are o frânghie și n-a trebuit să o cumpăr de la prăvălia din sat. Leg frânghia de un bolovan la gura peșterii, și mă avânt în necunoscut. Aici altă dandana. Între mine și câinele buclucaș, bolovani… Bine că mi-am adus aminte că alt personaj are ceva punctișoare în Climbing, skill care se pare că nu este folosit automat ci trebuie să îl selectezi din meniu și să indici direcția în care vrei să te cațeri. Cu chiu cu vai ajung la câine și de aici vă las pe voi să vă imaginați ce s-a întâmplat… V-am expus mai în detaliu acest quest pentru că majoritatea urmează cam același model și va trebui să aveți nițică răbdare, materie cenușie și creativitate ca să le puteți da de capăt. Și neapărat să citiți manualul.

Lupta cea mare, în schimb, am dat-o cu interfața. N-a îmbătrânit foarte frumos și deseori intuisem ce trebuie să fac într-o anumită situație, dar habar n-aveam cum aș putea să transpun soluția în comenzi înțelese de joc. Alteori, pentru o simplă acțiune trebuie să apăsați succesiv vreo cinci sau șase taste, lucru ce devenea oarecum enervant când eşti nevoit să repeți de mai multe ori respectiva acțiune (lockpicking-ul îmi vine în minte acum). Din fericire, Wasteland are un feature care vă va salva tastatura de la distrugere, și anume macro-ul. Puteți înregistra un număr de comenzi (selectează personajul, deschide meniul cu skill-uri, folosește skill-ul numărul X, de exemplu lockpick) sub forma unui macro, pe care îl veți apela ulterior cu o singură tastă. Foarte utile aceste macro-uri, mai ales în cazul acțiunilor utilizate foarte des. Sau în lupte.

2 Comentarii

  • Florin
    Publicat aprilie 11, 2014 11:03 pm 0Likes

    Superba melodia de la final. Nici articolul nu a fost rau 🙂

    • Aidan
      Publicat aprilie 13, 2014 5:41 pm 0Likes

      Ne mandrim cu Cioli, mai ales ca pregateste iarasi un articol board game, ca in vremurile bune 🙂

Adaugă un comentariu