5 Motive pentru care cred că Google Stadia va eșua

Așa cum a precizat colegul Aidan într-un articol anterior, în data de 19 martie 2019 Google și-a anunțat intenția de a intra pe piața de gaming, prezentând un concept bazat pe ideea de jocuri interactive stocate în cloud.

Deși ideea în sine sună promițător și titlurile de lansare sunt impresionante, am decis să scriu cinci idei care mă fac sceptic în privința proiectului Stadia.

  1. Conexiunile la internet nu sunt încă pregătite pentru experiențe gameristice în cloud. Dacă o conferință prin Google Hangouts are probleme de semnal și încărcarea unui clip 4K de pe YouTube necesită timp suplimentar, atunci avem semne clare că infrastructura de internet disponibilă în 2019 nu este pregătită pentru a susține jocuri în condiții decente.
  2. Google nu cunoaște suficient de bine industria jocurilor, nu are experiență în a negocia cu studiourile dezvoltatoare și probabil că va oferi doar titluri disponibile pe toate platformele (în special PC).
  3. Astfel de ofensive vor determina concurența să încheie mai multe contracte care garantează titluri exclusive. Prin urmare, jocurile cele mai bune vor fi păstrate pentru a le oferi entuziaștilor motive să cumpere console.
  4. În primii ani de după lansarea consolelor, Sony și Microsoft pierd bani pentru a putea oferi sistemele la prețuri competitive. Dacă alternativa cloudului ar fi fost viabilă, atunci cu siguranță ar fi devenit mult mai populară în intervalul care s-a scurs între OnLive (cel mai recent experiment eșuat în această direcție) și lansarea Playstation 4 și Xbox One.
  5. Industria de jocuri ar putea fi cea care îi respinge și marginalizează pe inovatorii de la Google. Chiar dacă se rezolvă problema conexiunilor la internet și totul funcționează conform așteptărilor, tranziția către gaming în cloud ar marca pierderi uriașe pentru companiile din industrie. Schimbarea modelului de distribuție, închiderea de fabrici care produc diverse accesorii și concedierea a zeci de mii de angajați prin închiderea unor departamente ar putea reprezenta o manevră sinucigașă pentru anumite companii. Prin urmare, se vor gândi de două ori înainte de a lucra cu Google și vor limita substanțial accesul la titluri de calitate.

Pentru a afla mai multe opinii ale membrilor redacției NIVELUL2, atunci ascultați cel de-al șaptelea episod al podcastului NEXT LEVEL, care va fi lansat săptămâna viitoare.

7 Comments

  1. EdiG martie 20, 2019
  2. Tsunami martie 21, 2019
  3. Mircea martie 21, 2019
  4. Dor martie 21, 2019
  5. ZeKe martie 21, 2019
  6. Alex martie 26, 2019
    • Kaz aprilie 2, 2019

Leave a Reply