REVIEW: Tony Hawk’s Pro Skater 1+2

Spre imensa plăcere a subsemnatului, Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 aduce înapoi și sistemul de achievements care a făcut THPS 2 o comoară de joc. Însă dacă în al doilea titlu al seriei micile repere aveau la bază mai mult armata de skateri celebri prezenți în joc, aici e mai mult despre tine, jucătorule. Fie că e vorba de lista de puncte obligatorii pentru a debloca un nou parc, ori de provocările individuale care vin cu bunătăți, ai de atins noi culmi ale tembelismului creativ și noi limite care te vor face să-ți distrugi și să-ți schimbi controller-ul măcar o dată la 5 jocuri.

Iar dacă tot a venit vorba de schimbat controller-ul, combo-urile sunt la ele acasă. Sentimentul ăla de Mortal Kombat pe roți revine și el să completeze nostalgia – dați un mail redacției NIVELUL2 dacă apucați vreodată să găsiți măcar 50% din toate combinațiile posibile de trick-uri.

Tony Hawk's Pro Skater 1 and 2 are making a 4K HDR comeback - CNET
Noapte albastră, ollie + grab la fereastră

La capitolul „noutăți și nu prea” avem skater-ul personalizabil. Da, poți juca chiar cu Omul Pasăre însuși la început. Apoi cu fiul lui, Riley, dar și clasici precum Steve Caballero sau chiar cu unul din cele două (până acum) personaje secrete: Roswell Alien și Officer Dick (conceput după chipul și asemănarea lui Jack Black). Dar distracția începe când îți pui la punct propriul personaj, având la dispoziție tone de haine, plăci și accesorii pe care ți le-ai fi dorit când ieșeai cu prietenii acum 20 de ani.

Poți personaliza inclusiv (și mai ales) lista de trick-uri a personajului cu tot felul de bunătăți, inclusiv mișcările speciale ale găștii lui Tony Hawk. Bonus pentru aceia dintre voi care încă n-au renunțat să creadă în medicina modernă: da, există și mască de protecție chirurgicală printre accesorii. Recomand uz virtual și real, dacă se poate.

Per total, Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 e o aducere aminte foarte bine pusă la punct. Gameplay-ul curge ca roțile de placă bine unse și, cu cât avansezi mai mult în învățarea trick-urilor, cu atât experiența devine mai mișto. Interfața e un pic aglomerată din cauza încărcării vizuale, dar orice gamer nouăzecist o va prinde din zbor în plină nostalgie. Există și opțiunea multiplayer, dar recunosc că am fost mult prea prins cu izolarea (pun intended) single player ca să explorez și ce are internetul de oferit. Sunt atât de multe hanorace de cumpărat!

Fie că ai prins seria originală sau nu, revenirea lui Tony Hawk pe micile ecrane merită explorată din plin, cu toate bunătățile pe care le are de oferit și oaza subculturală pe care o aduce înapoi în plină glorie. Cât mai repede, pentru că deja există hint-uri că se apropie și un THPS 3 sub forma unui posibil DLC gratuit… wink wink.