EVENIMENT LANSARE GT SPORT

După cum ați putut vedea și pe pagina noastră de facebook, unde am pus primii poze de la lansarea lui GT Sport în România (a fost atât de exclusiv că le-am pus înainte să înceapă efectiv evenimentul), vineri am onorat invitația PlayStation România și ne-am prezentat dis de dimineață la circuitul Motorpark Romania, situat lângă Adâncata, jud. Ialomița. Acum, vreau să vă povestesc cum a fost evenimentul și să vă arăt câteva poze.

Reprezentanții NIVELUL 2: Kimo și subsmenatul. Ne-am urcat la 5 dimineața în Furia Vișinie (LoKIMOganul) și dă-i frumos pe DN1 spre București. Pe la 7 ne-am blocat definitiv în coloana de corporatiști care lucrează probabil în Pipera, care începea din Săftica și ne-am dat seama că nu avem șanse să ajungem la locul de întâlnire la ora stabilită, așa că ne-am hotărât să mergem direct la circuit și să așteptăm lumea acolo. Pe drum… ceață. Ceață deasă. Nu e de bine, șerif, zic eu, unde ne mai dăm noi pe circuit pe ceața asta?

Mai mergem noi ce mergem, ajungem undeva la țărănoaia în câmp. Pe stânga, ceva gard cu proprietate privată și parcă parcă se distingeau niște forme care aduceau a garaje undeva în laptele ceții, dar în dreapta… câmp tată.

Nu ne descurajăm, îi dăm înainte și în sfârșit ajungem la circuit. Mi-am blestemat inspirația de dimineață, când m-am uitat pe telefon la temperaturi și m-am hotărât să plec doar în hanorac, că 17 grade, e cald tată. Totuși, ce-am văzut acolo mi-a mai încălzit un pic sufletul de pasionat de mașini.

Bolizii frumos aliniați ne arătau o zi promițătoare, cu tot cu ceața și frigul ce parcă se lăsau și mai apăsătoare.

După n țigări și o tentativă de cafea, până să se înfunde aparatul, au început să vină și restul invitaților. Mai o glumă, mai un fursec, o limonadă, o cafea, o cursă de GT Sport în playseat cu VR:

Am început să ne încălzim și să fim pregătiți de ce urmează. Curând, s-au anunțat surprizele evenimentului. S-a organizat un concurs – participanții înscriși urmau să facă un Time Trial pe un traseu din GT Sport, se notează timpii și se punctează, după care toată lumea va face câteva ture cu BMW-urile 228i de 250 de cai, cu amabilii instructori de la Smart Driving în dreapta, iar primii 3 clasați în concurs vor face câteva ture într-un monopost de Formula 1.

Și-am început cursele în GT. Noroc că știam traseul pentru că jucasem în seara precedentă un pic de GT Sport și am reușit să mă clasez pe locul 4 în clasament. Nu e rău, dar știam clar că va trebui să recuperez cu BMW-ul pe circuit. Am ieșit afară la o țigară și am văzut frumusețile aliniate:

3 bucăți BMW 228i, pachete M, 250 CP. Am așteptat cuminți să ne vină rândul. Vorba vine, așteptat cuminți, cred că am fumat 5 țigări ca să-mi temperez nerăbdarea. În sfârșit, după ceva timp, am reușit să mă urc la volan.

Ceața nu mai era atât de deasă, așa că pe circuit am putut să ne luăm cât de cât niște repere. Am dat 5 ture, ascultând cu mare atenție indicațiile instructorului, concentrându-mă să mă așez cel mai bine pe trasa ideală. E o nebunie să conduci un seria 2 cu atât de multă putere – se așează în curbe într-un mare fel, se distribuie greutatea ideal și am reușit să o țin în frâu destul de ușor, fără să fugă de spate. În plus, accelerația e superbă, mașina fiind foarte ușoară. Am ajuns în linie dreaptă la 180 km/h fără probleme. Excelentă experiența și eram sigur că voi fi în primii 3, deoarece am scos un timp bun pe circuit, 2:25:458, dacă nu mă înșel, în cel mai rapid tur.

După care am stat iar ca pe ghimpi și am fumat, așteptând să termine toată lumea tururile.

Când au anunțat câștigătorii, pe primul loc aud… Adrian Dobrescu. Hopa. Deci NIVELUL 2 campioni? Dap. Păi era de așteptat 🙂

Și a ajuns monopostul.

Acu, la 1.87 și suta de kile… nu știam exact dacă o să încap în el. Însă, din cauza condițiilor meteo nefavorabile, nu am putut să ieșim cu el pe circuit, pentru că a ieșit soarele mult prea târziu și asfaltul era rece. Așa că băieții s-au oferit să ne dea Porsche-ul, model 718 Cayman, 360 de cai frumoși, să dăm câteva ture cu el. Sincer, m-am bucurat pentru că și eu preferam Porsche-ul decât monopostul. Nu de alta, dar e cu totul altceva și mi-e cam frică să mă urc singur într-un monopost de Formula 1 în care și o secundă de neatenție poate să coste extrem de mult.

Așa că am luat Porsche-ul la o tură. Sau trei.

Mi-e foarte greu să descriu senzația. Pot să zic că nu am mai trăit niciodată ceva asemănător și că mi-am împlinit un vis și că toată ziua n-am fost în stare să-mi scot zâmbetul ăla de pe moacă. Cam atât de bine a fost.

Și hei, credeam că eu am fost rapid. Și la 200 km/h, chiar am fost, după cum puteți vedea mai jos.

După cele 3 ture, m-am urcat în dreapta și a urcat instructorul la volan. Și am văzut ce înseamnă de fapt viteza, cum e treaba cu forțele G și organele interne care-și schimbă poziții între ele.

Una peste alta, a fost una dintre cele mai bune experiențe pe care le-am trăit până acum și clar cea mai mișto lansare de joc pe care o puteau face. Excelent.

Review-ul va veni săptămâna viitoare, după ce apuc să mă dau și în VR și ceva mai mult în multiplayer. Acum am și cu ce să fac comparație când vine vorba de comportamentul mașinilor :).

5 Comments

  • Dor
    Posted octombrie 30, 2017 9:45 am 0Likes

    Bravo băieți! Chiar dacă nu am PS (încă!?), aștept cu nerăbdare review-ul!

  • xplaur
    Posted octombrie 30, 2017 3:57 pm 0Likes

    GTS e doar o umbra firava a ceea ce a fost candva seria Gran Turismo!

    • Adrian Dobrescu
      Posted octombrie 31, 2017 10:47 am 0Likes

      In review o sa te contrazic, argumentat, nu voi dezbate pe larg aici 🙂

  • Outsyder84
    Posted octombrie 30, 2017 10:53 pm 0Likes

    Ala nu prea arata a monopost de Formula 1, just saying

    • Adrian Dobrescu
      Posted octombrie 31, 2017 10:46 am 0Likes

      E cât se poate de The Real Deal. Ok, nu e modern, nu e un Ferrari sau Benz de 800 de cai, ca cele moderne, ci unul clasic, mai puțin puternic, dar nu mai puțin periculos.

Leave a comment