Lost and Found: 3 în 1 – Triple Town, Zombie Puzzler și Clash of Heroes
Triple Town
Gen: Puzzle, Match 3
Data lansării: 6 decembrie 2012
Platforme: Android; iOS; PC
Versiune testată: PC
Producător: Spry Fox LLC
Distribuitor: Spry Fox LLC
Rating: 3+
Am pus de mult ochii pe Triple Town. Jocul a explodat la un moment dat pe site-urile de specialitate care au început să-i cânte osanalele. Eram curios. Știam însă că nu o să fie exact pe gustul meu, nu are poveste, sau elemente RPG, așa că am decis să-l încerc în momentul în care o să-l prind la reducere. Humble Bundle to the rescue (ca de obicei în zona indie) și start. Gameplay-ul, cum se întâmplă mai mereu când vine vorba de astfel de jocuri, ne-a prins imediat și am înțeles repede de ce atât de mulți pasionați match 3 au început să orbiteze în jurul acestui titlu. Deviația în rețetă, inventată și incorporată de Spry Fox aici, adaugă încă un strat strategiei și te implică la un nivel mai ridicat decât suratele genului. Triple Town nu îți dă o planșă plină cu elemente care trebuie mutate, te trimite în schimb în explorare și-ți pune la dispoziție o bucată de pământ pe care găsești de obicei pietre, tufișuri, pomi, iarbă și din când în când câte o colibă. Nu le poți muta, dar în schimb poți… sădi. Iarba se va preschimba într-un tufiș, odată ce trei sau mai multe răsaduri sunt plasate unul lângă altul. Trei (sau mai multe) tufișuri se vor transforma într-un copac, trei copaci într-o colibă, trei colibe într-o casă, vile, castele și așa mai departe. Pare simplu, dar faptul că foarte rar primești un pom (în loc de iarbă) sau o colibă, pe care să le plasezi pe bucata de pământ dată, complică foarte mult situația. În scurt timp o să ajungi să anticipezi câte 5-10 mutări, pentru că locul în care plasezi ultima iarbă, tufiș sau copac, va fi și locul în care acestea se vor strânge pentru a forma upgrade-ul imediat următor. Nu contează unde pornești cu șirul, ci unde termini și mai mereu o să fii stresat de lipsa de spațiu.
Jocul are un farmec aparte și te invită să descoperi mereu următorul upgrade. Odată cu casele apar și oamenii care încep să se plimbe prin vecinătate. Nu au impact la nivel de gameplay, dar e mereu interesant să vezi ce fac, cum reacționează sau ce gândesc. Când credeai că ai înțeles care-i șpilul și începi să te bucuri de cum îți crește sătucul, apar urșii, pe care o să trebuiască să-i eliberezi/plasezi ca pe orice alt item și se vor mișca câte o pătrățică după fiecare acțiune. Urșilor le plac spațiile deschise, așa că ați face bine să-i îngrădiți cât de repede. Le mai place și să vă sperie consătenii (mai ales copiii) dar până acum nu am văzut să mănânce pe cineva (mai e timp). Dacă nu se mai pot mișca, se transformă în pietre de mormânt. Iar trei pietre de mormânt produc o biserică (logic!). Înveți astfel repede că e bine să-i grupezi cel puțin câte trei înainte de a-i prinde în „capcană”. Trei biserici, o catedrală. Trei catedrale, un cufăr. Cufăr? Surpriză! Dar surprizele nu se termină aici, o să descoperiți că puteți opri un obiect pentru mai târziu, apar și urșii ninja, o să aveți acces la un magazin cu felurite dispozitive. Imperiul vă mai trimite în ajutor câte un robot și câte și mai câte. Jocul vă va ține în priză muult timp și chiar și după 10 ore tot o să mai învățați cum să deveniți mai eficienți.
Oricât de buni strategi ați fi, până la urmă situația tot o să o ia razna și o să ajungeți să nu mai puteți plasa următorul obiect. Moment în care expediția se încheie și o să vă întoarceți în imperiu. După prima colonizare terminată cu succes (toate sunt așa) regina o să vă numească… guvernator(?) și o să vă dăruiască o bucată de pământ pe care să vă construiți reședința. Lângă vilă, cu banii strânși din urma expedițiilor, o să puteți cumpăra/plasa teren arabil, stoca mărfuri și așa mai departe. Care și ele, odată ce s-au strâns câte 3, se vor upgrada în versiunile lor mai industrializate. În timp (în foarte mult timp) o să aveți lângă castel ditamai orașul. Odată ce ați terminat treaba acasă plecați în altă expediție pentru a coloniza altă bucată de pământ și tot așa. Jocul oferă ceva varietate în funcție de direcția în care alegeți să vă duceți, ba o bucată de pământ mai mare, ba una cu lacuri, sau o zonă fără urși ninja, dar, din păcate, nu variază și gameplay-ul. După 10-20-50 sau o mie de ore, în funcție de cât de mult vă plac jocurile de gen, o să ajungeți să vă plictisiți și o să-l puneți de o parte. Eu m-am oprit imediat ce am simțit că gameplay-ul și-a pierdut suficient de mult din putere încât să lase loc întrebărilor care, vă povesteam, mă bântuiesc de fiecare dată când pornesc un joc care nu se termină niciodată.
Nota? Dacă-l compar cu Puzzle Quest nu pot să-i dau mai mult de un 7.5, e prea simplu, fără story, fără elemente RPG și extra puzzle-uri. Țin însă să subliniez că dacă nu vă interesează aceste lucruri, dacă vreți doar un joc cu ajutorul căruia să umpleți ferestrele de timp, sau care să vă lase să vă gândiți la alte probleme, sau din contră, să vă relaxeze, atunci Triple Town este cel puțin de 9, chiar acolo lângă regele casual numit Bejeweled – care apropo, zilele astea, e gratuit.
3 Comentarii
Cimitri
Foarte bine scris articolul si cu parere de rau spun ca abia acum am apucat sa-l citesc. Chiar cautam si eu un match 3 si de triple town chiar nu auzisem deloc. Thanks for the tip!
ncv
multumesc!
sper sa-ti placa triple town.
Absstract Grreen
Foarte bun articol ! Desi niciodata nu m-au pasionat jocurile de genul 3 match, puzzle quest chiar mi-a captat interesul. Si cireasa de pe tort: trimiterea catre 5 Creepy Ways Video Games Are Trying to Get You Addicted. Asta chiar a picat bine. Si cand ma gandesc ca voiam sa explorez fiecare coltisor al hartilor pentru a lua nenorocitul ala de achievement… silly me. Thanks a bunch!