Parkour-ul din Dying Light, un pas important în evoluția FPS-urilor
Techland, dezvoltatorii lui Dying Light, au publicat un jurnal de dezvoltare ce descrie mecanica de parkour a jocului, numită Natural Movement.
Producătorul Tymon Smektala a declarat că atunci când echipa a început dezvoltarea pentru Dying Light s-au uitat la alte jocuri first-person și au simțit că acestora le lipsește abilitatea de a lăsa jucătorul să se miște liber, în voie.
Designerul principal Maciej Binkowski a menționat că la început s-a încercat plasarea unor obiecte speciale în mediul de joc, care să permită jucătorului să se cațere pe diverse structuri. Când au văzut că nici 50 000 de obiecte nu erau de ajuns, și-au dat seama că trebuie să recurgă la altceva. Astfel, Natural Movement permite cățăratul pe aproape orice se poate vedea în joc, cu animații ce amintesc de Mirror’s Edge-ul celor de la DICE.
Cei de la Techland cred că Natural Movement va fi o îmbunătățire semnificativă în sfera jocurilor first-person. Programatorul Bartosz Kulon declară că poate dura până la 5-6 ore de joc pentru a te obișnui cu această mecanică, dar și că odată ce o vei stăpâni, vei simți că faci asta de-o viață.
Dying Light va fi lansat în februarie 2015 pentru PC, Xbox 360, Xbox One, Playstation 3 și Playstation 4. Dezvoltat de studioul polonez Techland (cunoscut pentru Call of Juarez și Dead Island), jocul era inițial preconizat să iasă în această toamnă, însă lansarea a fost amânată în luna mai pentru ca Natural Movement să poată fi îmbunătățit.
2 Comments
Alin R.
Assassin’s Creed în FP? Nici Mirror’s Edge nu-mi pare departe. Și Brink permitea ceva parkour/freerunning(nici acum nu știu care-i diferența). Mecanica a fost implementată în destule jocuri, chiar și FP. Contează cum construiesc mediul astfel încât să poată fi folosită și să nu rămână doar de umplutură, ca un gimmick.
mihaisuzuki
Dar oare cine-si mai permite acum sa piarda 5-6 ore doar ca sa invete „cum” sa joace un joc. Eu stiu sigur ca nu pot face asta(si asta e unul din motivele pentru care din pacate nu m-a prins dark souls) pentru ca nu am timp.