REVIEW: Magnetic: Cage Closed

Există suficient conţinut deştept în Magnetic: Cage Closed, unele puzzle-uri făcând apel atât la capacitatea de a gândi tridimensional, cât şi la reacţiile rapide necesare în timpul platforming-ului augmentat de puterea magnetică. Totuşi, motorul fizic dă ocazional rateuri, ceea ce face din manevrarea unor obiecte mari o luptă titanică în care te stăpâneşti să nu faci zob tastatura. Noroc cu satisfacţia imensă resimţită după 30-45 de minute petrecute rezolvând situaţiile întâlnite spre finalul campaniei, cu mişcări chirurgicale de mouse şi picături de sudoare pe frunte.

Okay, deci am lămurit faptul că traversarea unor niveluri complicate folosind arma-prototip reprezintă atracţia principală din Magnetic – povestea pică repejor în plan secund din cauza personajelor insuficient dezvoltate şi voice acting-ului aproape hilar. Apoi sunt momentele filosofice sterile, când jocul te obligă să iei decizii morale sau abstracte, însă fără a utiliza la maximum profilul psihologic rezultat. Ar fi fost de-a dreptul demenţial dacă cei de la Guru Games reuşeau să mulgă acţiunile playerilor pentru a genera mai departe capcane menite să apeleze la nesiguranţele fiecăruia.

Magnetic_Cage_Closed_Screenshot_PC_N2 (8)
Pot să dublez la roşu?

Cu toate acestea, Magnetic: Cage Closed este un joc pe gustul meu. Probabil fiindcă nu am căutat niciodată perfecţiunea, mulţumindu-mă în schimb cu aura generată de jocurile indie ce demonstrează la tot pasul interesul şi efortul producătorilor. Da, poate că grafică lasă de dorit şi era nevoie de o şlefuire mai atentă, însă nu ai cum să nu admiri drumul suedezilor de la Guru, care şi-au transformat proiectul într-un titlu cu suficient succes prin muncă şi voinţă – un exemplu de urmat pentru toţi amatorii.

Magnetic: Cage Closed este un joc pe gustul meu, inteligent şi ambiţios, în ciuda unor lacune cauzate de natura dificilă a proiectelor indie. Dacă aţi scos untul din Portal şi vreţi ceva cu mai mult magnetism, Guru Games oferă soluţia ludică perfectă -- ce-i drept, mai puţin reuşită pe latura grafică şi cea narativă.

+ Magnet Gun
+ dificultatea unor puzzle-uri şi felul în care stimulează gândirea spaţială
+ deşi se inspiră puternic din Portal, conceptele preluate au fost transformate în ceva original

- control stângaci
- grafică învechită
- voice acting slab, poveste nereuşită

Gen: First Person Puzzle Data lansării: 26 mai 2015 Platforme: PC, PS4, Xbox One Versiune testată: PC Producător: Guru Games Distribuitor: Gambitious

6 Comments

  • LauRoman
    Posted iulie 26, 2015 8:04 pm 0Likes

    Daca Valve nu ne potoleste setea de HL sau Portal, e clar ca cineva trebuie sa o faca.

    Mi se pare mie sau vocea aia seaman foarte mult co Jonathan Frakes?

    • Aidan
      Posted iulie 27, 2015 9:10 am 0Likes

      Voice acting-ul m-a zgariat pe creier. Pe bune, nu stiu de ce m-a deranjat in halul ala, dar am preferat sa joc Magnetic cu Mastodon in boxe.

      Preferam un joc tacut, in care povestea sa fie transmisa altfel: mesaje scrise cu sange pe pereti, documente, aparitii fantomatice etc.

    • Aidan
      Posted iulie 27, 2015 9:21 am 0Likes

      O alternativa pe care am uitat sa o mentionez in review, desi mi-a stat intotdeauna in minte: Magrunner: Dark Pulse.

  • Guru Games
    Posted iulie 27, 2015 4:01 pm 0Likes

    Had to google translate the article, but thank you so much for playing our game, glad you liked it despite its flaws.

    • Aidan
      Posted iulie 27, 2015 6:41 pm 0Likes

      I did, I enjoyed Magnetic. And guys, you did a very good job for your first major release 🙂

  • George Ene
    Posted iulie 28, 2015 5:29 pm 0Likes

    Deci jocul asta mi-a adus aminte de trilogia Cube.Imi place ca au venit cu ceva original.Multumesc pentru review si pentru joc 🙂 nici nu stiam de el.

Leave a comment