Wildstar Adoptă Modelul F2P
Wildstar trebuia să fie un pilon solid în galaxia MMO-urilor, pe care NCsoft să-şi sprijine idealurile rămase după Guild Wars 2. În realitate, jocul a împărtăşit soarta oricărui MMO cu abonament aflat în rivalitate directă cu World of Warcraft: iniţial s-a bucurat de un boom în popularitate, un număr ridicat de playeri au populat serverele, lucrurile au fost okay în primele 6 luni (cel mult un an), apoi costurile au învins atracţia provocată de ideea unei alternative. The Elder Scrolls Online este alt exemplu perfect.
Ei bine, din cauza celor enumerate mai sus, Wildstar urmează să adopte la rândul lui modelul F2P în viitorul apropiat. Un program closed beta a fost demarat, iar înscrierile se pot face aici. Dezvoltatorii promit că noul sistem de monetizare nu este pay-to-win şi nu se bazează pe vânzarea de obiecte ce vor accelera evoluţia eroilor. Majoritatea veniturilor vor veni din obiectele cu rol cosmetic. Abonaţii sunt eligibili pentru recompense unice, detaliate pe pagina oficială.
Puteţi citi articolul nostru HANDS-ON: WildStar accesând linkul din titlu.
3 Comentarii
Ziskele
„În realitate, jocul a împărtăşit soarta oricărui MMO cu abonament aflat în rivalitate directă cu World of Warcraft”
Nu mai joc WoW, nu sunt nici vreun mare fan acum, dar nu cred ca atat cat o sa traiesc o sa mai emuleze cineva succesul pe care la avut atat la lansare si cativa ani dupa. A avut conjunctura perfecta in timp si spatiu. Acum un MMO nou are competitie si din partea singleplayerelor si e greu sa furi din playerbaseul WoW-ului, eu aveam colegi de breasla care nu jucasera altceva si nu isi puneau ochii pe alt joc, casual pana in maduva oaselor care nu aveau porneala sa invete alte mecanici de gameplay, de la dentisti, sefi de scara, instalatori, vanzatori de inghetata, foste cadre militare…
Aidan
I concur, bro, I concur…Am fost acolo, am fost asa.
Cris
Wildstar in sine e frumusel foc, e intersant, are player housing care te poate tine ocupat destul de mult timp daca iti doresti asa ceva. E mai putin slefuit decat WoW.
Problema lui a fost ca productaorii si-au luat ‘teapa’. Exista un numar destul de guraliv de oameni care au tipat ca WoW nu mai e ce a fost, ca a fost ‘dumbed down’, ca era super frumos cand totul era greu, cand raidurile erau de 40 de oameni, cand aveai de facut chain-uri lungi de attunement ca sa intri in raid etc.
Wildstar a crezut ca profita de aceasta nisa, ca ofera omenilor exact ce isi doresc – raidurile mari, attunement lung si consumator de timp, questuri de grup mai grele, dungeon-uri lungi si complexe. Realitatea este ca desi lumea cere, nu mai sutn chiar atat de multi oameni interesati de asa ceva. Un raid de 40 de oameni se strange greu, timp nu mai ai ca pe vremuri cand erai la scoala, asa ca faci level, vezi ce ofera si dupa un timp te retragi.
WoW a supravietuit atata timp pentru ca a inteles ca un MMO, pentru a supravietui, trebuie sa se adapteze timpurilor si sa devina cat mai accesibil. Casual player-ii iti tin un MMO in viata nu cei cu gura mare care ofteaza dupa raidurile de 40 de oameni pentru ca parca era ‘epic’ cu 10 ani in urma prin WoW.
Chiar imi pare rau de Wildstar, jocul in sine avea potential, dar nu mai am timpul necesar sa investesc in el cum as fi facut-o pe vremuri. Probabil ca o sa-i fie mai bine ca F2P.