AMD Reacţionează la Problemele de Performanţă din The Witcher 3

Deşi singurele mele nenorociri cu The Witcher 3 se rezumă la insuficienţa timpului (cine naiba a stabilit că ziua trebuie să aibă doar 24 de ore?!) şi câteva freez-uri servite în meniul destinat inventarului – motivul din spatele febrei 38 cu 9 care mă loveşte din când în când –, The Witcher 3 rulează impecabil la 1080p în detalii splendide. Totuşi, mulţi utilizatori de plăci video AMD acuză probleme de performanţă cu părul [sic!], asta când jocul nu crapă de tot, lăsând în urmă un BSOD nesimţit. Eh, ştiţi cum se spune: câte configuraţii, atâtea probleme şi un singur Witcher.

Însă AMD reacţionează prompt, conform unui scurt comunicat publicat pe support.amd.com:

AMD is committed to improving performance for the recently-released Project CARS and The Witcher 3: Wild Hunt.  To that end, we are creating AMD Catalyst™ 15.5 Beta to optimize performance for these titles, and we will continue to work closely with their developers to improve quality and performance.  We will release AMD Catalyst™ 15.5 Beta on our website as soon as it is available.

Mesajul transmis de AMD face referinţă şi la Project: CARS, dar cum  nu am avut ocazia de a încerca simulatorul auto pe propria piele, prefer să evit orice afirmaţie lansată în necunoştinţă de cauză la adresa performanţei din joc folosind driver-ul actual.

PS: Nu uitaţi să dezactivaţi Nvidia HairWorks pe sistemele echipate cu grafică Radeon.

32 Comentarii

  • johndoe1989
    Publicat mai 22, 2015 11:25 am 0Likes

    Ma gandesc ca ar fi fain daca in review-ul care e pe vine ati mentiona si de interviul foarte recent facut de eurogamer, referitor la controversatul downgrade: http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-tackles-the-witcher-3-graphics-downgrade-issue-head-on

    Si de ce potential artistic poate sa aiba jocul asta: http://www.reddit.com/r/witcher/comments/36unh7/

    • johndoe1989
      Publicat mai 22, 2015 11:26 am 0Likes

      A da, referitor la Hairworks… aparent by default jocul le activeaza direct cu 8x AA, merge umblat la fisierele de config si setat la 2x sau 4x, pt a nu hali resurse ca ultimul animal

  • NiRaSt
    Publicat mai 22, 2015 2:29 pm 0Likes

    „cine naiba a stabilit că ziua trebuie să aibă doar 24 de ore?!” – acelasi idiot care a decis ca ora sa aibe 60 de minute si minutu 60 de secunde 🙂

  • Nicu
    Publicat mai 22, 2015 3:14 pm 0Likes

    La titlul știrii mă așteptam să găsesc și un clip din Der Untergang. :))

  • Licaon_Kter
    Publicat mai 22, 2015 8:44 pm 0Likes

    Legat de Project Cars vs AMD: https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/367qav/mark_my_word_if_we_dont_stop_the_nvidia_gameworks/

    Oricum, ca acum nu are AMD un joc optimizat pentru ei si tipa mi se pare de prost gust si ipocrizie, hai cu TressFx si HD3D de aici, asta e problema _absolut_ toti jucatorii trebuie sa joace si vor lua sigur Witcher3 si ProjectCars si e sfarsitul lumii… aia e.

  • Bogdan Radu
    Publicat mai 23, 2015 12:29 am 0Likes

    Poate e o intrebare stupida, dar nu as fi intrebat daca as fi gasit scris in clar pe undeva daca e asa si de ce, so here goes: are rost sa cumpar TW3 tinand cont ca am o placa video DX10? Face fata cu brio in Skyrim, dar am inteles ca as putea sa-mi iau teapa si sa nu lanseze jocul deloc pentru ca e musai sa ai DX11 supported by hardware… si nu mi se pare corect sa ceri clientului sa mai cumpere, pe langa produsul pe care-l oferi, un altul, doar pentru a te putea bucura de primul…

    Nu toata lumea vrea sa joace la setari grafice maxime si ar trebui sa fie optional daca vrei sau nu sa activezi plusurile de efecte vizuale aduse de DX11… then again, I’m no engineer, technology may not be backwards-compatible, but feels like it should be common sense.

  • George
    Publicat mai 23, 2015 8:38 am 0Likes

    Bogdan Radu, intradevar ar fi ceva super insa au foarte mult de pierdut companiile ce produc placi grafice, vrei sa dea faliment? niciodata nu o sa faca asa ceva, ca sa isi vanda produsele destinate gaming-ului se face orice optimizezi jocurile pentru tine ca ca iti cumpere placa dstinata acelui segment de grafica vrei sa joci pe viitorul dx12? cumperi placa, daca nu asta e.

    • Bogdan Radu
      Publicat mai 23, 2015 5:21 pm 0Likes

      Multumesc de raspuns, George. Am inteles, pe scurt, nu pot juca Witcher 3 daca nu am placa video care sa suporte din hardware DX11. Sfatul tau care ar fi: sa fac un upgrade la momentul actual, cumparand o placa DX11, sau mai bine ar fi sa astept noua generatie cu DX12 (cumparand eventual dupa ce scad putin preturile mari aferente unei lansari recente)? Multumesc anticipat!

  • George
    Publicat mai 23, 2015 6:12 pm 0Likes

    Sincer nu prea ai cum sa tii pasul cu tehnologia decat daca te tine buzunarul sa cumperi in fiecare an cate o placa video si daca stai dupa fundul magazinelor sa micsoreze pretul deja vine o alta tehnologie si iar nu esti hotarat, personal am o placa gtx 660 oc 2gb este depasita insa o folosesc in rezolutie mica ( maxima pe care o suporta monitorul meu 1280×1024) iar ca pret sa stii ca este exagerat de mare am cumparat cu 750 RO si acum este cel putin 900 ron, iar ca sa iti recomand ar fi ok din punctul meu de vedere sa ramai pe dx11 avand in vedere ca windows 10 nici nu s-a lansat asa cum trebuie si nici jocurile actuale nu vad sa ceara deocamdata dx12. Dx11 este de ajuns acum (parerea mea).

  • CIP
    Publicat mai 24, 2015 7:57 am 0Likes

    PENTRU AIDAN
    Inţial un user a publicat metoda, preluată ulterior oficial de Amd, de a juca Witcher 3 cu Hairworks pe Amd. Acum cică lucrează oficial la un driver…mă leşi…
    https://www.reddit.com/r/witcher/comments/36jpe9/how_to_run_hairworks_on_amd_cards_without/ E vorba de a modifica în catalyst nivelul de tesselation după cum urmează (în caz că nu citiţi link-ul): click dreapta desktop Amd Catalyst Control Center>Gaming>3d Application Settings> Add (se selectează executabilul de Witcher de unde-l aveţi Steam, Reloaded, RG Games, Codex 🙂 )>Tessellation>Tesselation Mode>Override application settings>Apoi la MaximumTesselation Level 8x (peste x16 efortul grafic e prea mare, deci n-am făcut nimic, iar sub 8x nu vedem nicio îmbunătăţire). La mine pe un jeg de sistem cu FX 8350 şi R9 290 fără modificarea nivelului de tesselation aveam cu Hairworks activat 26-30 fps in town şi maxim 40 fps pe câmp, cu tesselation 8x am 33-40 fps intown şi 40-48 pe câmp. Ca referinţă, fără hairworks am în jur de 50 fps constant sau chiar peste. Asta pe setări ultra, mai puţin grass, depth of field şi alte câteva (Hairworks îl am selectat pentru toate fiinţele, există şi opţiunea de a-l activa doar pentru Geralt). Nu pot să nu remarc cu năduf că în ziua de azi în industria de gaming devine o regulă ca userii să găsească soluţii pentru producători, pentru ca apoi aceştia să-i bată pe umeri şi să zică: ,Bravo, noi cum de nu ne-am gîndit, ia de aici patch „oficial”, dar să nu vă prind că mai umblaţi prin fişierele jocului că vă dăm ban, clar? Noi ştim cel mai bine ce-i de făcut!,.
    PENTRU RADU
    Sunt puţine jocuri exclusiv Dx11, care chiar nu pornesc fără o placă compatibilă. Din păcate se pare că Witcher 3 e unul dintre ele. Oricum sugestia mea, având în vedere consolizarea excesivă a mai tuturor titlurilor actuale, e că dacă vrei să joci titlurile triple A, şi eşti strâmtorat financiar, pune mâna şi ia o consolă next gen (la lansarea noului mall din Bucureşti văzui PS4 la ofertă la 1300Ron, în fine nu contează ce alegi din nextgen PSXone)! Oricum în ziua de azi dacă nu faci nu ştiu ce editări video şi animaţii profesionale pe pc eu zic că pentru productivitate un laptop modest şi pentru gaming o consolă next gen, eventual şi un old gen pentru că sunt multe titluri, sunt mai mult decât suficiente.

  • George
    Publicat mai 24, 2015 9:56 am 0Likes

    Ce rau esti CIP, ala eu nu il consider „jeg de sistem” si nu cred ca sunt singurul ,din punctul meu de vedere este destul de bun iar ceea ce ai spus tu ca sunt putine jocuri explusiv dx11 majoritatea jocurilor din 2015 cer cel putin dx11 iar acesta o sa fie cat de curand cerinta obligatorie in toate jocurile pentru ca a decolat demult dx12 si trebuie sa aterizeze. Mai mult tind spre PC decat console.

  • CIP
    Publicat mai 24, 2015 11:31 am 0Likes

    Georgică nu sunt rău, doar consider că am un framerate foarte mic în comparaţie cu concurenţa, nu vreau să comentez acest subiect deoarece nu sunt fanboy-ul nimănui şi urăsc genul ăsta de dicuţii: ,verzii sunt mai buni decât roşii sau roşii au imaginea mai bună ca verzii,. Iar la jocuri exclusiv Dx11 nu m-am referit la cele actuale, normal că de acum înainte ăsta va fi trendul, ci la jocuri în general. Pe vremea lui Dx10 producătorii aveau bunul simţ să pună în joc două executabile, unul pentru cei cu plăci mai noi şi altul pentru cei rămaşi în urmă cu Dx9, nu că acu nu s-ar mai putea, dar de ce să ne chinuim să optimizăm dacă putem obliga cumpărătorul să cumpere hardware nou.

    • Bogdan Radu
      Publicat mai 27, 2015 9:19 am 0Likes

      Da, cam asta ar fi buba… eu am un core i5 4590, 8GB DDR3@1600 şi, într-adevăr, o placă video DX10, și anume un HD4870 (era bună la vremea ei, am rămas cu ea, pentru că am zis că nu am nevoie de cine știe ce efecte vizuale). După părerea mea, e un sistem mai mult decât acceptabil, CHIAR și cu placa asta veche. Dacă m-aș uita strict la numerele de la specs, ar trebui (repet, în teorie) să pot rula Witcher 3 pe low settings cu ceea ce am, doar că… e așa cum spui tu, sunt obligat să cumpăr hardware nou dacă vreau să joc anumite titluri. Și, la dracu’, are în teorie 115GB/s bandwidth, se poate compara lejer cu placile DX11 low end de acum… fraking not fair if you ask me! Înainte da, exact, aveau bunul simț să ofere și un fel de backwards compatibility cu cele 2 executabile. Acum în schimb… Dumnezeu cu mila :))

    • Aidan
      Publicat mai 27, 2015 9:31 am 0Likes

      Exact, CD Projekt sunt lipsiti de bun simt, domnule! Asta dupa ce au lansat unul dintre cele mai bune jocuri realizate in ultimii ani fara DRM, bine optimizat (eu si acum sunt surprins de cei ~25GB ocupati pe HDD si numarul mare de frame-uri la setari Ultra) si la un pret acceptabil, atat digital cat si retail.

      Evident, cine sunt aia de la Projekt sa decida cum si de ce motorul lor grafic functioneaza cum functioneaza. Indecent, adica, fara suport DX9!

      DX9 e tehnologie veche. Ma bucur ca moare. Trebuie sa moara. Bineinteles ca esti obligat sa cumperi hardware nou pentru titlurile noi, mereu a fost asa. Sau nu ai prins epoca Glide? Industria asta creste, face bani, se misca intr-un ritm accelerat. Te adaptezi sau cumperi o consola. E simplu.

  • CIP
    Publicat mai 28, 2015 5:39 pm 0Likes

    Io te înţeleg Aidane tati că eşti entuziasmat de joc, dar asta te face şi un pic părtinitor, nu crezi? Eu n-am zis să-l facă pe Dx9, dar conform algortimului puteau şi joacele actuale să aibă ca în generaţia trecută două exe, unu’ Dx 10 unu’ Dx11. Acu să fim serioşi, l-au scos pe console, unde e claro clarisimo Dx10 quality, puteau face un patch ceva să fie accesibil şi celor care chiar au probleme financiare, pe pc pe Dx10. În plus iniţial era şi pe oldgen după care l-au anulat, eu am multe joace pe PS3 de ex, şi aş vrea să mai cumpăr pentru că îmi place mai mult să mă joc pe el, încă, dar se pare că ar fi mai bine să-l bag în debara că tendinţili e clare…

    • Aidan
      Publicat mai 28, 2015 9:28 pm 0Likes

      Desi vorbesti pe inteles, eu nu te pot pricepe. Din nou, nu ai dreptate – si nu vei avea niciodata in ochii mei, indiferent de joc. Singurul tau argument este: „Lucrurile trebuie sa ramana inghetate si complicate pentru ca unele lucruri costa.”

  • George.C
    Publicat mai 29, 2015 7:55 am 0Likes

    DX 10 este mort deja, jocurile noi (majoritatea) au texturi foarte detaliate iar DX 10 nu poate oferi asa ceva si automat intra pe felie dx11 si personal consider ca asa ceva este normal in anul 2015, acum nu se mai poate oferi suport si pt dx10, 10.1, 11, etc. Se considera ca majoritatea gamerilor au placi puternice si vor sa ii multumeasca si d.p.d.v grafic si bineinteles sa ii „oblige” sa cumpere pe ceilalti placi noi. Pana la urma nu iti baga AMD sau Nvidia mana in buzunar dar nici eu nu unt obligati sa iti faca suport pt mai multe verisiuni de dx.

    • Aidan
      Publicat mai 29, 2015 8:35 am 0Likes

      Point taken.

  • CIP
    Publicat mai 29, 2015 10:58 am 0Likes

    N-am prea înţeles ghilimelele! De obicei le pui când citezi, nu când inventezi ceea ce după părearea ta ar spune persoana în cauză. Departe de mine gândul să fiu stăvilar în calea progresului, dimpotrivă chiar! Probabil am un complex Mesianic şi vreau să găsesc mereu soluţii pentru: „[…] cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odinhnă” Matei 11:28 🙂 Vezi, ăsta e citat, când omu’ ăla chiar a spus asta.

    • Aidan
      Publicat mai 29, 2015 2:13 pm 0Likes

      Ghilimelele nu se utilizeaza doar pentru citate in scrierea limbii noastre. Pot marca o denumire, un titlu, o ironie etc. Trecem deja la argumente ad hominem? Inseamna ca nu mai avem nimic de discutat productiv.

  • George.C
    Publicat mai 29, 2015 2:03 pm 0Likes

    Scopul principal al ghilimelelor în limba română este de a marca un citat insa sunt folosite si pentru alte scopuri unu ar fi cel ironic (asta daca te-ai informat corect). Eu nu inventez ci incerc sa imi spun parerea cu privire la subiectul dezbatut si este posibil sa gresesc.

  • CIP
    Publicat mai 30, 2015 4:49 am 0Likes

    Man ești culmea. După ce că tu ai început primul să te dai drept Luceafăru’ (io fiind prin contrast ăla mic și prost care vorbește pe înțeles, dar nu poate fi priceput) acum tot io sunt ăla cu „argumente ad hominem”, nu? Emoticonul ăla nu l-am pus degeaba, am vrut să arăt că-i o simplă glumă (nu ironie sau atac). Ideea nu erau ghilimelele, ci faptul că mi-ai pus cuvinte-n gură. Atât cât m-a dus capu’ io zic că am încercat să fiu „productiv” (am venit cu lucruri concrete despre performanța AMD, am adăugat și link cu primele referințe). Acuma că am încercat să mă gândesc la o alternativă Dx10 nu înseamnă că sunt împotriva progresului. Doar m-am gândit la posibilitatea unei compatibilizări, nu am fost absurd să pretind că ar trebui să meargă pe Dx9 și Gf 4mx, așa cum s-a insinuat.

  • CIP
    Publicat mai 30, 2015 8:32 am 0Likes

    Corect Georgică! Acum lăsând ironiile şi complexele de superioritate, din rândurile de mai sus, deoparte hai să vorbim „productiv” 🙂 Cu noul patch, la sistemul anterior menţionat, am câştigat în stabilitate ce am pierdut în framerate şi un bonus de framedrop. Astfel acum am constant 30-35 fps (totu pe ultra, grass pe medium, hairworks on pentru toate fiinţele, şi să ştiţi că chiar se vede, arată oribil cu el off calul, lupii etc ) , adică mai puţin decât înainte de patch, dar framerate-ul variază mult mai puţin. Pe de altă parte însă apare framedrops destul de frecvent, în special la trecerea dintr-o zonă în alta. Ce-i de lăudat că şi cu vsync off n-am screen tearing ca la balamuc precum în titluri de la case mai „mari”, gen FarCry 4 sau Assassin’s Creed Unity.

  • George.C
    Publicat mai 30, 2015 12:14 pm 0Likes

    Cu ultimul patch a mai crescut putin framerate-ul si este mai bine fata de cel anterior bineinteles textura high unele pe mediu, low si off pentru ca placa mea nu da randament prea mare cu multe optiuni ca Shadows, Hairworks si alte chestii pornite care papa mult, tu iti permiti eu deloc, dar nu ma asteptam sa fie asa bine optimizat un joc proaspat aparut, da un adevarat exemplu multor jocuri. Poate ai pierdut din framerate datorita acelui Hairwork care zic eu ca nu face mare lucru sincer la ce „dihanie” de placa si proc ai ar fi trebuit sa iti mearga foarte bine, dar banuiesc ca il joci in FullHD.

  • CIP
    Publicat mai 30, 2015 1:51 pm 0Likes

    Mdea full hd, dar să ştii că hairwork chiar merită, dacă vrei îţi trimit print screen. Fără el păru animăluţelor şi al personajelor zici că-i de la Moşi Crăciunii de pe vremuri, din vată, strică rău imersiunea în joc fiindcă restul detaliilor sunt fotorealiste. Gândeşte-te la o poză bine realizată a unei persoane reale care are păru de vată 🙂 De bun simţ e că merge totuşi pe AMD destul de decent, având în vedere că-i un joc nvidia. Când apăruse Assassin’s Unity îmi era imposibil să-l joc până pe la patch-ul 4.

  • George.C
    Publicat mai 30, 2015 2:39 pm 0Likes

    Tie iti merge bine si de la faptul ca ai atat porcesorul cat si placa de la aceeasi firma si cred ca va functiona mai bine, iti dai seama ca prosti nu sunt astia cu hardware-ul fac in asa fel incat sa cumperi de la ei ambele componente ca sa ai un mic boost de performanta fata de alte variante de combinatii. Totusi ma intreb de ce nu au si ei sistem de securitate asa cum celelalte jocuri? Cred ca isi dau seama ca nu are rost sa mai fie spart si asta.

    • OponopO
      Publicat mai 30, 2015 3:35 pm 0Likes

      Pentru ca CD Projekt sunt parte din GOG, iar GOG nu distribuie jocuri cu DRM. Ba chiar sunt total impotriva DRM-ului. Nici Witcher 2 nu are vreo protectie.

      Spoiler: exista inclusiv un quest in W3 unde isi bat joc de DRM.

    • Drow
      Publicat iunie 1, 2015 9:10 am 0Likes

      De cand ma stiu (de patru calculatoare incoace) merg pe procesoare AMD si placa video NVidia, si n-am nici o problema. Call me crazy 🙂

    • George.C
      Publicat iunie 1, 2015 9:31 am 0Likes

      Asa am si eu dar sincer ma tenteaza sa achizitionez o placa de la AMD insa pana atunci raman asa ca nu este rau.

  • CIP
    Publicat mai 30, 2015 3:31 pm 0Likes

    O să râzi, dar plăcile roșilor merg mai bine cu Intel, cel puțin așa zic gurile rele. În ce-i privește pe cei de la CD Projekt întotdeauna au afirmat că DRM-ul e o tâmpenie. Eu am și acum un joc ( The Suffering-Ties that Bind) de pe vremea calamității numite StarForce, pe care nu l-am putut juca datorită sistemului de protecție care nu recunoștea discul. Și pentru că vroiam musai să-l joc a trebuit să scot unitatea de disc, să fac emulări peste emulări, pentru ca în final să-l joc tot crackat.

  • George.C
    Publicat mai 30, 2015 4:00 pm 0Likes

    Pana la urma jos palaria in fata celor de la CD Projekt si nu pentru faptul ca jocurile lor sunt hack-uite mai repede decat cele cu securitate ci pentru simplul fapt ca nu sunt speriati de bombe ca ceilalti ca nu mai scot bani de pe urma jocurilor si daca stau bine si ma gandesc si cei cu sistem DRM o iau in freza, hackerul tot hacker ramane.

    • Drow
      Publicat iunie 1, 2015 9:40 am 0Likes

      Dude, n-ai cum sa hacui un joc fara DRM, nu intelegi? nu e nimic de hacuit. Si daca nu ti-l permiti acum, astepti Craciunul si o sa-l cumperi la 75% reducere. Sau cel tarziu la Pastele viitor, cand probabil va aparea si un Enhanced Edition.

Adaugă un comentariu