REVIEW: Emily is Away
Îmi era dor să mă delectez cu un joculeţ indie în care să simt. Înţelege cineva ce vreau să spun? Mă refer la noua generaţie experimentală dezvoltată independent, adică cea mai hipster chestie din industrie. The Real Texas, Kentucky Route Zero, The Long Way sau Proteus sunt doar câteva dintre titlurile unde nostalgia, curiozitatea, frica, fericirea, tristeţea, speranţa şi singurătatea se contopesc într-o singură emoţie puternică, cu vibraţii capabile să trezească hipsterul din oricine – chiar şi dintr-un sudor cu fruntea lată cât un Roman Diesel, crescut în fabrică din fragedă pruncie.
Emily is Away m-a făcut să oftez într-o după-amiază rece de noiembrie. Jocul fost conceput de Kyle Seeley la Indie Cabin 2015 şi este ceea ce se poate numi un simulator de regret. E gratuit, se găseşte pe Steam, îţi ocupă maximum o oră din viaţă şi te trimite cu un pumn în plină figură direct în anii de liceu şi facultate. De fapt, Emily is Away recrează cu fidelitate toate momentele frustrante când ai încercat să conversezi pe mIRC sau Yahoo Messenger cu fata aia specială pe care ai iubit-o nebuneşte, însă ai fost prost şi nu ai ştiut să iei deciziile potrivite la timp.
Jocul se desfăşoară într-o fereastră de chat AIM, în Windows XP. Interfaţa grafică este redusă la minimul absolut, deşi toate chestiile cool sunt acolo: îţi poţi alege un avatar, îţi poţi schimba culoarea textului, ai la dispoziţie multiple opţiuni de dialog cu rezultate diferite şi, în final, poţi realiza cu stupoare că şi băieţii din State au trecut prin exact aceleaşi dezamăgiri amoroase ca noi, ăştia din spaţiul carpato-danubiano-pontic. Cinci capitole, cinci etape din viaţa avatarului tău, începând cu ultimul an de liceu şi terminând cu absolvirea facultăţii. Se subînţelege faptul că Emily is Away se adresează în special publicului masculin născut prin ’89-’90, cu toate că subiectul aventurii text-based reprezintă un exerciţiu interesant şi pentru fete.
Eu l-am terminat de câteva ori. Sunt absolut sigur că nu am fost singurul, căci finalul te împinge să încerci. La naiba, păcat că nu ai încercat la timp 🙁
a1d@n is away.
O poveste interactivă caldă şi simplă, care îţi arată cum anumite dezamăgiri se pot transforma în amintiri frumoase odată cu trecerea timpului. + Recrează cu fidelitate atmosfera epocii Messenger/Windows XP; |
|
Gen: Text Producător: Kyle Seeley Distribuitor: Steam |
8 Comentarii
LauRoman
Nu e asta doar o interfata grafica pentru o varianta text a stanley parable, dar in loc de un frustrat de varsta mijlocie e vorba de mesajele text ale unei fete care probabil e acelasi frustrat paros de varsta mijlocie? 😀
Aidan
Nope.
blogaretzu
Niiiiiice! O să fac un gameplay la ăsta. Atâte amintiri… doar review-ul vostru m-a făcut să mă întorc în timp, vreau să văd ce îmi va face jocul.
NiRaSt
offtopic: fara actiune de 2 saptamani, care-i faza?
mahri726
Ma intreb daca oare mai sunt multi oameni care sa faca jocuri bazate in mare parte pe experientele personale.
@ NiRaSt
Probabil ca nu prea se mai updateaza siteul deoarece redactorii se pregatesc de lansarea revistei Nivelul 2 (reincarnare LEVEL Romania ). Exista zvonuri ca vor pune la pachet cu revista jocul The Witcher 3. Preconizez ca pachetul va costa intre 20 si 30 lei. Eu, personal, daca nu as fi primit de la Level jocul Guild Wars Prophecies, probabil ca nu as fi fost fan Guild Wars 2. Poate pe viitor pun la pachet cu revista si expansionul, asta daca nu devine gratuit pana atunci.
razvanrogoz
Sincer, ma indoiesc.
Mi-a placut revista, mult. Si a fost un succes, in momentul in care se publicau reviste.
Acum toata lumea se indeparteaza de print. Primul sut in fund a fost Internetul. Dupa au fost site-urile de calitate care au oferit review-uri. Dupa YouTube.
Sa spunem ca mai avea o sansa atunci ca majoritatea oamenilor vor sa stea pe toaleta / pe banca in parc / in autobuz si sa citeasca. Nu e tocmai practic sa iti aduci calculatorul.
Dar acum cu tablete sau telefoane de 5 inch, chiar nu mai e nici o scuza. Publicul Nivelul 2 iubeste technologia si m-as cam indoii sa nu aiba acces la ce am scris mai sus.
Plus ca pachetul sa coste 20 – 30 RON e o gluma buna. Ultima revista care am cumparat-o imi amintesc ca era in jur de 15 RON. Asta era acum 6 – 7 ani, poate mai mult sau poate mai putin.
Ce stiu cu siguranta este ca tigarile s-au scumpit de 3 ori de atunci, o cafea nu mai costa 1.5 ron, costa 7 RON, o pizza nu mai costa 10 RON, costa 20.
Cu un public destul de mic, cerere mica, costuri mai mari ca atunci si o competie cu online-ul, nu are sens, economic, sa lanseze o revista fizica.
cg1700
Revista deja e confirmata de Kimo. Read the forum. Partea cu Witcher 3 evident ca e bullshit.
Caleb
Are tot sensul o revistă, iar o parte dintre oameni se vor reorienta către print odată ce se vor sătura să scurme printr-o groapă de gunoi și vor prefera să dea un ban pentru ceva scris ca lumea.
Am tabletă, am telefon, am PC și tot nu pot concepe să citesc o revistă sau o carte care-mi place în format digital. Deja situri ca RPS bagă pe bandă rulantă articole la comandă, sponsorizate. Vezi numai Fallout 4, recent, câte postări inutile și tâmpite a adunat.
Așa că da, poți fie să scurmi prin gunoi să ajungi la chestii faine online sau să plătești un produs fain și fără bullshit făcut de o echipă cu experiență și pasiune, chitită să dea tot ce-i mai bun, dar care mai trebuie să și supraviețuiască în condițiile în care nu are cum să nu investească cea mai mare parte a timpului în revistă.