REVIEW: Emily is Away

Îmi era dor să mă delectez cu un joculeţ indie în care să simt. Înţelege cineva ce vreau să spun? Mă refer la noua generaţie experimentală dezvoltată independent, adică cea mai hipster chestie din industrie. The Real Texas, Kentucky Route Zero, The Long Way sau Proteus sunt doar câteva dintre titlurile unde nostalgia, curiozitatea, frica, fericirea, tristeţea, speranţa şi singurătatea se contopesc într-o singură emoţie puternică, cu vibraţii capabile să trezească hipsterul din oricine — chiar şi dintr-un sudor cu fruntea lată cât un Roman Diesel, crescut în fabrică din fragedă pruncie.

Emily is Away m-a făcut să oftez într-o după-amiază rece de noiembrie. Jocul fost conceput de Kyle Seeley la Indie Cabin 2015 şi este ceea ce se poate numi un simulator de regret. E gratuit, se găseşte pe Steam, îţi ocupă maximum o oră din viaţă şi te trimite cu un pumn în plină figură direct în anii de liceu şi facultate. De fapt, Emily is Away recrează cu fidelitate toate momentele frustrante când ai încercat să conversezi pe mIRC sau Yahoo Messenger cu fata aia specială pe care ai iubit-o nebuneşte, însă ai fost prost şi nu ai ştiut să iei deciziile potrivite la timp.

Jocul se desfăşoară într-o fereastră de chat AIM, în Windows XP. Interfaţa grafică este redusă la minimul absolut, deşi toate chestiile cool sunt acolo: îţi poţi alege un avatar, îţi poţi schimba culoarea textului, ai la dispoziţie multiple opţiuni de dialog cu rezultate diferite şi, în final, poţi realiza cu stupoare că şi băieţii din State au trecut prin exact aceleaşi dezamăgiri amoroase ca noi, ăştia din spaţiul carpato-danubiano-pontic. Cinci capitole, cinci etape din viaţa avatarului tău, începând cu ultimul an de liceu şi terminând cu absolvirea facultăţii. Se subînţelege faptul că Emily is Away se adresează în special publicului masculin născut prin ’89-’90, cu toate că subiectul aventurii text-based reprezintă un exerciţiu interesant şi pentru fete.

Eu l-am terminat de câteva ori. Sunt absolut sigur că nu am fost singurul, căci finalul te împinge să încerci. La naiba, păcat că nu ai încercat la timp 🙁

[email protected] is away.

[concluzii]