Preview: Borderlands The Pre-Sequel
Borderlands: The Pre-sequel! ne va mai dezvălui şi cu ce s-a ocupat Claptrap în perioada de timp dintre Borderlands 1 şi Borderlands 2, dar mai ales cum a ajuns să fie abandonat în pustiul îngheţat ce-i serveşte drept casă în al doilea joc.
Vor exista, de asemenea, două noi tipuri de arme cu care vom putea împărţi distracţie: clasele Laser (piu-piu!) şi Cryo, din ultima categorie făcând parte inclusiv ustensile cu ajutorul cărora îţi vei putea îngheţa inamicul, pentru ca apoi să-i dai un şut şi să-l transformi în zeci de cubuleţe ce iau calea spaţiului. Şi cum Elpis este o lună cu gravitaţie scăzută, fără cine ştie ce atmosferă, posibilităţile tactice se înmulţesc. Sau cel puţin aşa ar fi normal. Din fericire, experienţa celor de la 2K Australia în materie (mai ales la capitolul Bioshock) nu avea cum să nu-şi spună cuvântul, drept pentru care mecanicile de joc au devenit foarte diverse. Lansarea unui bandit pe orbită cu ajutorul unei grenade bine plasate este un spectacol în sine, însă elementul în jurul căruia se învârte de fapt scandalul, este oxigenul. Acesta vine sub forma aşa-ziselor kituri OX, care sunt loot-abile şi pot transforma rezervorul din spinare într-un veritabil jetpack, ajutându-te să sari peste crevase şi să scapi din ambuscade.
Oxigenul, aşadar, este resursa cu cel mai important rol în economia jocului. În luptă, asta înseamnă că va trebui să-ţi administrezi cu atenţie cantitatea pe care o ai la dispoziţie, cu opţiunea să le spargi inamicilor căştile protectoare înainte să se apropie de tine prea tare. Avantajul obţinut astfel este considerabil, pentru că vor fi mai preocupaţi de lipsa aerului, decât de gloanţele ce sunt pe cale să le aerisească costumele. Mai mult decât atât, dacă rezerva de oxigen este suficient de mare, vei putea lovi solul precum Mario, accelerându-ţi căderea şi izbind cu putere. În acest fel, îţi dezechilibrezi adversarii care au ghinionul să-şi facă în acea clipă de lucru pe sub tălpile tale, transformându-i preţ de câteva momente în ţinte sigure. Scamatoria este posibilă tot cu ajutorul jetpack-ului, dar numai dacă rezerva de oxigen din acel moment o va permite.
Chestiunea e că fiecare utilizare a jetpack-ului echivalează cu o scădere a nivelului de oxigen, aşa că va exista nevoia constantă de a cauta staţii de alimentare sau maşinării ce crează bule de aer pe o anumită arie, eliminând necesitatea unei rezerve. În interiorul lor, vom putea respira în voie. De asemenea, pe lângă faptul că inamicul ştie să folosească cum trebuie aceleaşi resurse ca şi tine, până şi anumite arme – cum ar fi aruncătorul de flăcări -, acestea vor putea funcţiona doar în combinaţie cu cea mai preţioasă resursă din joc.