Foști angajați ai Irrational Games, în căutare de fonduri pe Kickstarter
Day For Night Games, un studio independent alcătuit din foști angajați ai acum defunctului Irrational Games, apelează la bunăvoința oamenilor în încercarea de a a strânge fondurile necesare dezvoltării unui nou joc, The Black Glove, dezvăluit pentru prima dată la începutul lunii iunie.
Oameni care au stat în spatele unor jocuri precum BioShock sau BioShock: Infinite, cei de la Day For Night Games vor să încerce marea cu degetul prin acest nou joc, încurajați fiind de titluri recente precum Gone Home și The Stanley Parable. Jocul se va desfășura din perspectiva first-person și va pune un puternic accent pe partea de narațiune. Jucătorii vor fi puși în papucii unui curator, care sosește la teatrul The Equinox cu misiunea de a-l pune pe picioare. Teatrul cu pricina adăpostește trei personaje: o actriță de teatru, un regizor și un muzician.
Felul în care jucătorul va decide să îi ajute pe cei trei artiști în îmbunătățirea abilităților lor va fi crucial pentru modul în care povestea va decurge. Dezvoltatorii au promis că vor exista o mulțime de astfel de ocazii, chiar și cea mai mică neatenție a jucătorului în luarea unei decizii putând influența decisiv destinul artistului în cauză.
Direcția artistică aleasă de către cei de la Day For Night Games este puternic influențată de cea din creațile celor de la Irrational, ceea ce nu e un lucru rău. Teatrul ce va servi drept loc de joacă va fi plasat într-o realitate greu de definit din punct de vedere temporal. Dezvoltatorii au spus că acțiunea ar putea fi plasată în trecut, prezent, viitor sau nici una dintre aceste variante. Cert e că, sub influența deciziilor noastre, cei trei artiști s-ar putea trezi sub acțiunea unor curente precum muzica pe 8 biți, pop art-ul anilor ’60, folclorul din jurul variantei mexicane a Zilei Morților, benzile desenate ale anilor ’70, cyberpunk fiction, anime-uri și muuuulte multe altele.
Cei de la Day For Night Games au declarat că au început munca la acest nou titlu imediat după ce Irrational și-a închis porțile, în februarie. Rodul muncii lor se poate vedea în video-ul pregătit de aceștia ca pitch pentru campania de Kickstarter. Au nevoie de cel puțin 550.000 de dolari pentru a putea să lucreze full-time la joc și nu doar în timpul liber, asta pentru a putea adăuga noi locații, personaje și voci. Dacă totul merge bine, se estimează că The Black Glove va fi lansat cândva spre sfârșitul lui 2015, deci mai e mult până departe (la începutul lui iunie cei de la Day For Night Games declarau că jocul va fi supus unei campanii de crowdfunding în luna imediat următoare; motivul pentru care aceasta a fost amânată nu a fost dezvăluit).
Singurele platforme pentru care a fost anunțat sunt Windows PC, Mac și Linux, însă dacă totul merge bine sunt șanse mari ca o variantă pentru console să fie anunțată ulterior.
6 Comentarii
Alin Răuțoiu
Îmi pare puțin prea ”choose your own adventure” cu personajele nebune din Rapture încât să mă entuziasmeze.
Gone Home(parcă făcut tot de niște foști creatori din spatele lui Bioshock) aducea realismul balzacian în jocuri (cu toate că nu-i o chestie chiar atât de inovativă; destule adventureuri și rpguri făceau același lucru, chiar dacă nu-și agățau toată povestea de o astfel de tehnică), iar Stanley Parable chiar era făcut să deconstruiască ideea de alegere în jocuri video. Mecanismele se mâncau pe ele însele.
Adică poate mă înșel, dar din prezentare nu pare o dezvoltare a unor mecanisme foarte interesante însă atrofiate în Bioshock din cauza necesității părții de împușcături, ci doar extirparea violenței, fără a fi crescute ”arheologia” și investigația la adevăratul lor potențial narativ.
LauRoman
Treaba cu Kickstarter deja incepe sa fie un detriment pentru succesul acestor tipuri de proiecte. Cu Wasteland 2 intarziat foarte mult, cu Clang anulat complet si o gramada de proiecte care nu au reusit sa trimita nici macar o recompensa dupa ce si-au atins scopul, nu vorbesc aici neaparat de produsul final.
Unii au inceput sa seteze suma de bani sub necesarul de care au nevoie. Spre exemplu seteaza goal-ul minim la 500k desi au nevoie de 750k in speranta ca vor atinge scopul mai repede, inainte de termen si ca urmare vor mai avea donatori in plus pana la suma de 750k care vad ca proiectul si-a atins scopul si deci nu pare un esec. Dar des se intampla sa ajuga cu suma la 550-600k, adica cu mult sub minimul faptic necesar ceea ce duce la intarziere imense de recompense si chiar anulari de proiecte.
Alex Cercel
Pare…interesant. Pare putin prea „make a choice, see where that gets you”. Ar putea sa iasa bine, desi cu Kickstarter chiar nu stii niciodata. Cred ca e cam devreme ca sa spunem ceva despre el, in afara de faptul ca pare promitator intr-un fel destul de ciudat.
Alex Cercel
The repetition is real 😛
DeusEx
Lau, doar cateva proiecte au fost anulate pana acuma
LauRoman
DeusEx cand e vorba de jocuri, poate ai dreptate, dar sunt multe intarziate sau care au un backorder imens pentru recompense. Dar in general au inceput sa apara proiecte care par (daca nu sunt deja) scam-uri pe Kickstarter, Indiegogo. Vreau doar sa zic ca sunt multi care creaza un proiect de crowdfunding fara a se gandi foarte mult daca pot indeplini promisiunile cu privire la recompense sau care pun un goal de suma de bani sub necesarul minim pentru ca se gandesc ca dupa ce isi indeplinesc tinta, vor mai avea un avant de contribuitori care ii vor trece peste suma de care au nevoie in realitate. Spre exemplu cred ca ai fi mai dispus sa donezi unui proiect care are tinta de $500k si acum e la $510k si mai are 3-4 zile decat sa donezi unui proiect care are tinta $750k su acum e la $600k si mai are 7-8 zile. Asta spera si unii din cei care au proiecte acolo, chiar o mare parte din ei.
Au fost chiar si filme care au aparut cu ajutorul Kickstarter. Din pacate filmul in cauza nu a fost finantat de Kickstarter ci banii au fost folositi doar pentru a determina studioul de film sa investeasca pentru ca exista interes.
Nu vreau sa par pesimist, vreau doar sa spun ca vcine e interesat sa doneze ar trebui sa cantareasca anumite chestii inainte sa o faca, sau ca dezvoltatori care se gandesc sa initieze un astfel de proiect trebuie sa se gandeasca mult inainte sa se decida ce tinte si recompense vor avea. Nu spun ca nu au facut-o deja, spun ca au fost un numar considerabil de priecte cu probleme care s-au datorat fie relei-intentii a dezvoltatorului, fie inexperientei sale in domeniul asta.