REVIEW: Reksio și Magicienii

[Acest articol este semnat de Tiberiu Podăreanu și este înscris la concursul "Trimite-ne un Articol și Poți Câștiga Revista NEXT LEVEL". Deși jocul recenzat este din 2004 și pare obscur, se pare că are o distribuție atât de bună că încă poate fi cumpărat de pe site-ul editurii Erc Press la prețul de 12.8 lei]

Nu știu dacă vă mai amintiți, sau în ce măsură unii dintre voi chiar ați prins, dar pe la începutul mileniului al treilea se găseau pe la tarabe niște reviste faine de la Erc Press, care aveau și CD-uri atașate. Se numeau “Să ne jucăm pe calculator”, iar pentru un copil de 6 ani care (încă) nu știa că poate masacra întregi populații extraterestre în Starcraft, erau cel mai mișto lucru posibil.

Cam atâția ani aveam și eu atunci când mi-a picat în mână o copie a revistei cu Reksio și Magicienii, o aventură mai mult sau mai puțin despre o cârtiță care sare printr-un portal magic și ajunge într-o lume a vrăjilor mai plină de minuni decât cea a lui Harry Olaru’. Nici până în ziua de astăzi nu am reușit să aflu ce om genial a putut născoci la o astfel de poveste.

Fiind o aventură point n’ click din 2004 care a fost tradusă din poloneză (încercați să citiți numele original cu voce tare, sunt curios cum reușiți să pronunțați „Reksio i Czarodzieje”), jocul și-a menținut destul de bine reputația. Uneori descopăr că jocul încă este căutat pe câteva forumuri de către nostalgici sau părinți care și-au pierdut revista. Și da, revista contează: DRM-ul jocului constă într-un cod pe care trebuie să îl introduci în primul sfert al desfășurării acțiunii, iar pentru a-l putea tasta corect trebuie să consulți revista tipărită. #hardcore