Lost and Found: 3 în 1 – Triple Town, Zombie Puzzler și Clash of Heroes

Containment: The Zombie Puzzler
Gen: Puzzle, Acșăn, Match 3 or more
Data lansării: 2 martie 2012
Platforme: Android; iOS; PC
Versiune testată: PC
Producător: Bootsnake Games
Distribuitor: Bootsnake Games
Rating: 12+

Când am descoperit Containment, radiam. Trailerul, după cum puteți vedea mai jos, își face treaba și îl prezintă într-o lumină foarte bună. Un puzzle 3D(?!), cu un gameplay cât de cât inovativ (pentru gen), cu elemente de decor de care te poți folosi, combinații interesante, extra puteri, poveste, zombi. Era perfect! Am vrut să-l cumpăr imediat, dar două mini-review-uri Steam m-au oprit din a-mi arunca banii pe fereastră. „Scurt, ușor și nu pe ture.” Hm… Adică exact ce nu ar trebui să fie un astfel de puzzle. Mai ales pentru cei care vin din zona Puzzle Quest și vor mai mult.

2 ani mai târziu, mai ieri, Humble Bundle a dus prețul într-o zonă nesimțit de mică, așa că i-am dat o șansă. În 5 ore era gata, iar gustul, chiar și așa, aproape moca, a rămas unul amar. Ideea de bază sună bine. Înconjoară zombii cu unități de același tip pentru a-i extermina. Zis și făcut, numai că jocul refuză să devină unul cerebral, totul se petrece în timp real și farmecul formulei match 3 (sau mai mulți, în acest caz) se duce în bălării. Producătorii poate au avut cele mai bune intenții când au creat acest titlu, dar sincer, habar nu aveau cui se adresau. Când dezvolți un joc casual nu înseamnă că cei care o să-l joace o să o facă în mod zombie. V-ați uitat vreodată la persoanele de lângă voi care preferă să se relaxeze cu un Spider Solitaire, Zuma, Bejeweled, Minesweeper și așa mai departe? Nu e nimic întâmplător sau nepăsător (casual) în acțiunile lor. Oamenii ăștia poate nu joacă și jocuri mai serioase, dar asta nu înseamnă că sunt proști, sau că nu apreciază complexitatea ascunsă a gameplay-ului. Nu-i jigniți dragi producători, dacă vreți să ducă vorba mai departe și să-i infecteze și pe ceilalți, nu-i jigniți pentru că ei sunt cei care vă cumpără jocurile, nu noi ăștia care știm mai multe și doar le… ahem… „încercăm”.

În momentul în care forțezi mutări contra timp arunci toată strategia în stradă. Arunci tot farmecul puzzle-urilor de acest tip la gunoi. C:TZP nu e un puzzle, este un action penibil care nu te lasă să te gândești prea mult tocmai pentru a nu-ți da seama cât de leneși au fost producătorii când l-au creat. Sincer, eu cred că inițial au dorit să-l facă pe ture, dar au realizat că nu sunt în stare să-l echilibreze și să-l facă suficient de dificil pentru a deveni antrenant, așa că au schimbat formula și au decis să-l facă contra timp. Ciudat e, că nici așa nu devine greu. Sunt doar 7-8 niveluri mai cu moț și nu cred că a trebuit să le reiau de mai mult de 5 ori pentru a le dovedi. Iar când le reiei te apucă spumele, pentru că nu poți trece peste ce-ți îndrugă povestitorul după fiecare nivel. Nu mai spun că fiecare astfel de trecere e penibilă și sacadată. Dap, un PC care poate rula Alien: Isolation cu toate setările la maxim, sacadează când camera se mișcă peste orașul din C:TZP (din fericire doar între niveluri, nu și în timpul jocii propriu-zise). Un C:TZP rulat în fereastră, nu full screen, care nu vine cu niciun fel de altă setare grafică. Nu există până la sfârșit niciun fel de varietate în gameplay-ul de bază, niciun alt tip de puzzle, culorile alese, foarte importante într-un astfel de joc, sunt deranjante, animațiile slăbuțe, power up-urile sunt folositoare și doar atât.

3 Comentarii

  • Cimitri
    Publicat noiembrie 27, 2014 12:00 am 0Likes

    Foarte bine scris articolul si cu parere de rau spun ca abia acum am apucat sa-l citesc. Chiar cautam si eu un match 3 si de triple town chiar nu auzisem deloc. Thanks for the tip!

    • ncv
      Publicat noiembrie 27, 2014 12:47 am 0Likes

      multumesc!
      sper sa-ti placa triple town.

  • Absstract Grreen
    Publicat aprilie 22, 2015 1:33 pm 0Likes

    Foarte bun articol ! Desi niciodata nu m-au pasionat jocurile de genul 3 match, puzzle quest chiar mi-a captat interesul. Si cireasa de pe tort: trimiterea catre 5 Creepy Ways Video Games Are Trying to Get You Addicted. Asta chiar a picat bine. Si cand ma gandesc ca voiam sa explorez fiecare coltisor al hartilor pentru a lua nenorocitul ala de achievement… silly me. Thanks a bunch!

Adaugă un comentariu