Review: FIFA 15

Anexe:

PREVIEW

DEMO

NEXT GEN GOALKEEPERS

Lazăr Baroga descompune în cartea Haltere de la A la Z (Editura Sport-Turism, 1985) noţiunea de calitate fizică în şase elemente de bază: forţă, viteză, rezistenţă, îndemânare, mobilitate şi capacitate de relaxare. Combinate, acestea conduc spre o serie de calităţi mult mai complexe: forţă în regim de viteză, forţă în regim de rezistenţă, viteză în regim de forţă (detentă), viteză în regim de rezistenţă, rezistenţă în regim de viteză, rezistenţă în regim de forţă ş.a.m.d. — presupun că aţi observat permutarea utilizată în stabilirea lor. Aş mai adăuga aici şi capacitatea de încordare – relaxare, pentru a contura o imagine completă a mecanismelor din spatele analizei performanţei sportive.

Acum, imaginaţi-vă că trebuie să implementaţi un sistem capabil să reproducă în detaliu comportamentul lui Lionel Messi ori Zlatan Ibrahimović într-un joc video. Sună dificil? Dar ce spuneţi de 22 de fotbalişti, fiecare cu roluri şi calităţi fizice/mentale diferite, simulaţi concomitent, alături de toate celelalte elemente constitutive de grafică şi gameplay prezente în formula unui football-sim? Deposedările, driblingurile, intrările prin alunecare, pasele, centrările, efectele faultărilor, rezultatele fiecărui şut — toate sunt conectate ombilical şi nu pot funcţiona independent.

FIFA 15 a reuşit simularea fotbalistică la un nivel nemaivăzut până acum în segmentul jocurilor sportive, implementând prin motorul fizic Ignite şi realismul parametrilor utilizaţi în definirea fiecărui jucător un spectacol extraordinar al balonului rotund. David Rutter, Studio General Manager la EA Sports FIFA, a deschis prezentarea noilor funcţionalităţi la gamescom şi a introdus publicului prezent filosofia din spatele recentului lor titlu: o experienţă profundă, emoţionantă, dramatică, plină de inovaţie, precisă şi imersivă. Adică tot ce vroiam de la un football sim autentic, care doreşte să aducă un tribut veritabil sportului rege — altfel decât se obişnuia până acum. În ediţia octombrie 2013 a revistei LEVEL, încheiam recenzia FIFA 14 cu subtitlul “Pericol de retrogradare”, de unde voi auto-cita următorul paragraf:

“În ciuda evoluţiei mecanicii de joc, FIFA 14(PC) a refuzat trecerea la Ignite Engine, preferând calea cea mai uşoară, urmată de o fractură ireparabilă între versiunile PC, current-gen şi next-gen. Aici apare un paradox: deşi nu am butonat un FIFA mai prost decât cel de anul trecut – ba dimpotrivă, jocul e clar îmbunătăţit – îmi este imposibil să îi ofer o notă mai mare. Dihotomia provocată de alegerile îndoielnice ale producătorului lucrează în defavoarea francizei, lucru reflectat în mare parte şi de opiniile consumatorilor la adresa versiunii PC. FIFA 14 se pricepe la fotbal şi construieşte un univers sportiv atmosferic, însă îşi rezervă dreptul de a oferi fanilor înfometaţi porţii expirate, în timp ce tortul delicios stă ascuns în frigider.”

FIFA15_screenshot_01_PC
Şi totul începe cu acest obiect năstruşnic.

5 Comentarii

  • marvas
    Publicat octombrie 26, 2014 8:10 am 0Likes

    un review euforic si entuziasmant, imi place. Dar dupa ce am jucat cateva meciuri, mie mi se oare ca noul FIFA revine la o faza intalnita la titlurile anterioare unde era incurajata actiunea individuala, mai ales cu atacantii si mijlocasii ofensivi. Cu un Ibrahimovici la balon cam reusesti sa parcurgi de unul singur terenul advers, iar apoi sa inscrii.

    Legat de coloana sonora, atat mie cat si colegilor cu care impart ecranul ni se pare ca e cea mai generica de pana acum.

    • Aidan
      Publicat octombrie 26, 2014 9:34 am 0Likes

      La partea muzicala nu te contrazic, fiindca eu am relatie destul de generica cu muzica si niste gusturi vai de capul lor :))

      Totusi, actiunea individuala poate fi usor contracarata in prezenta unui adversar capabil (imi pare groaznic de rau, dar am omis sa mentionez faptul ca am testat FIFA 15 alaturi de un jucator foarte experimentat), chestie pe care AI-ul o face si el din cand in cand, chiar daca nu atat de bine. Am tendinta sa minimalizez modul single, datorita naturii competitive din fibra jocului.

      Pe de alta parte conteaza mult nivelul de dificultate ales si gradul assist-urilor active, absenta lor deschizand drumul spre situatii inedite, mult mai tehnice.

      PS: Ma bucur cand primesc comentarii precum al tau. As vrea sa discutam mult pe temele FIFA/PES/FM, francize pe care le consideram mult mai populare in randul jucatorilor autohtoni.

  • marvas
    Publicat octombrie 29, 2014 9:09 pm 0Likes

    Trebuie sa mentionez si eu ca toate meciurile jucate de mine au fost in multiplayer, 2 vs 2 sau 2 vs 1, pe PS3. Inca nu am incercat nici un meci in single.

    Mentionam de faza cu driblingurile atacantilor, deoarece eu cel mai mult ma bazez pe pase. De obicei nu prea imi reusesc driblingurile si ma incurc in butoane, asa ca incerc sa-mi creez fazele de gol din pase si centrari (prea putine patrunderi de unul singur in careu). Totusi, in FIFA 15 imi vine mult mai usor sa driblez, poate si pentru ca adversarii nu reusesc sa mai ia mingea asa usor.

    Pe de alta parte, unul dintre colegii de joc se bazeaza in principal pe actiunea individuala (cat de enervant!). Reuseste cu un singur judecator sa treaca de vreo 4 adversari, ceea ce nu prea ii iesea la titlurile anterioare.

    Nu prea as crede ca am devenit noi asa de buni dintr-odata. Mai joc si FIFA 13 pe PS Vita din cand in cand si, sincer, mi se pare un pic mai „challenging”.

    De la FIFA ’98 incoace nu am prea lasat nici un titllu nebutonat. Imi place 15-le, e antrenant si spectaculos, dar simt un fel de „arcade”-tizare a jocului.

    • Aidan
      Publicat octombrie 30, 2014 8:29 am 0Likes

      Ei, uite aici este potentiala ta problema: PS3. FIFA 15 pentru Xbox 360 si PS3 vine intr-o editie Legacy, construita pe motorul fizic Impact Engine, detaliu care schimba la nivel fundamental anumiti parametri din gameplay.

      In review am subliniat ori de cate ori mi-a fost cu putinta diferenta dintre cele doua engine-uri, inclusiv prin citatul publicat in revista.

      Desi nu este normal ce au facut producatorii, vorbim despre doua jocuri diferite.

  • Vlad Popescu
    Publicat noiembrie 12, 2014 8:15 am 0Likes

    Daca EA Sports ar „imprumuta” stilul celor de la 2K Sports in materie de muzica, Fifa 16 o sa fie de 10 curat!

Adaugă un comentariu