REVIEW: Mashinky
Mashinky este un joc indie făcut în mare parte de o singură persoană: Jan Zelený. Titlul a fost lansat în faza de Early Access în 2018 și include trei epoci care oferă resurse și trenuri diferite. L-am luat imediat ce mi-am dat seama că încearcă să reînvie genul Transport Tycoon.
Nu încerc să spun că Transport Tycoon ar fi murit – el trăiește bine mersi prin OpenTTD și chiar prosperă cu ajutorul comunității. OpenTTD este probabil cel mai mare succes al jocurilor de tip open source. Din păcate însă, el nu poate evolua peste motorul grafic folosit… indiferent de câte mod-uri vizuale i s-ar adăuga.
Mulți iubesc OpenTTD pentru acel stil vizual inconfundabil. Dar sunt și unii, printre care mă număr și eu, care își doresc un Trasport Tycoon modern și cam asta am găsit la Mashinky. Pentru mine, evoluția Transport Tycoon nu înseamnă un realism frustrant de tip Transport Fever (unde îți e greu să tragi o șină dreaptă), dar nici o abordare copilăroasă ca în cazul Train Valley (unde trenulețele sunt din desene animate).
Nu știu dacă Mashinky va primi un compliment în ceea ce urmează să spun, dar reușește să fie călduț: nu cade în niciuna dintre extremele descrise.