Noul stăpân al lui Orion. Master of Orion re… re… reb … REBOOT!
În vara lui 2013, proprietățile intelectuale ale falimentarei Atari au fost scoase la licitație. Wargaming, oamenii de bine pe care tanchiștii de ocazie îi înjură sau îi idolatrizează, în funcție de cel mai nou patch, au reușit să pună mâna pe Total Annihilation și Master of Orion. Star Control a ajuns în grădina lui Stardock, unde va fi inginerit și livrat sub formă de reboot ușor suspect, dar despre el vom discuta pe îndelete altă dată.
Ce ne interesează pe noi, însă, este soarta lui Master of Orion. Soartă pecetluită ieri, când Wargaming a anunțat un nou membru al seriei parcată într-un zid gros de beton de jocul de tristă amintire (ceva mai veselă după cîteva mod-uri și patch-uri neoficiale) Master of Orion 3. Nu încercați să vă imaginați ce fel de 4X poate ieși de pe porțile uzinelor Wargaming, căci ei vor fi doar publisherii. De dezvoltarea propriuzisă se va ocupa studioul argentinian NGD împreună cu, citez, „membri cheie ai echipei care-a dezvoltat jocul original”. Din nou, nu încercați să vă imaginați nici ce fel de 4X poate ieși din mîinile argentinienilor de la NGD, căci s-ar putea să fiți dezamăgiți și ușor descurajați. După o scurtă privire aruncată pe site-ul companiei, am aflat că au doar trei jocuri la activ (Bunch of Heroes, Champions of Regnum și Finn and Jake’s Epic Quest) și că „our customers are happy, and that’s what matters at the end of the day”. Ei bine, eu nu sunt mofturos deci le voi da mai mult de o zi să mă înveselească, dar dacă la finalul primei săptămâni de după lansare nu voi fi fericit, le voi scrie un mail foarte nervos. Nu-mi rămîne decît să-mi pun speranța în acei oameni misterioși care-au șurubărit la original…
Fiindcă nu cunoaștem numele acelor „oameni cheie” (am o obsesie), voi enumera succint ceea ce știm. De pe site-ul oficial aflăm că vom avea zece rase (treisprezece e numărul lor conform comunicatului de presă), peste 100 de tehnologii și 20 de tipuri de clădiri. Am mai aflat cîte ceva despre mărimea hărților care, se spune, vor cuprinde între 20 și 100 de sisteme solare. Wargaming s-a mai lăudat cu o interfață îmbunătățită, tutoriale, o coloană sonoră livrată de oameni care-au lucrat la muzica din original și dialoguri interpretate de „actori cunoscuți” (într-atât de cunoscuți, încât ar fi redundant să le mai spunem și numele). În rest, obișnuitul ghiveci de PR cu experiențe de calitate, spiritul originalului, clasic cu un twist modern etc etc etc. Și cam atât. Presupun că vom afla mai multe detalii cu adevărat interesante la E3.
Nu mă pot mândri cu sute de nopți nedormite petrecute la cîrma galaxiei sau cu ani de venerare fanatică (există un singur Joc și numele lui e X-Com), însă recunosc că am petrecut timp de calitate în Master of Orion 2 încercînd (și, de cele mai multe ori, eșuând lamentabil) să remodelez galaxia după chipul și asemănarea unor umanoizi custom care respirau azot și se înmulțeau ca iepurii. Și-am rămas cu-o mîncărime surdă, pe care Frogboy (aka Brad Wardell) și ceata lui de la Stardock, n-au fost în stare să o scarpine cu niciunul dintre cele trei Galactic Civilizations. Poate argentinienii de la NGD și acei „oameni cheie” vor reuși să reproducă unica și adevărata experiență Master of Orion. Acum vă las în compania trailerului. Un trailer nu foarte inspirat, avînd în vedere că încearcă să mă convingă să precomand un 4X, însă destul de interesant ca să merite două minute din timpul vostru.
1 Comment
Stefan Tudor
Salut. Eu consider ca exista dega un succesor al lui Master of Orion 2. Se numeste Star Drive 2 si este foarte asemanator cu MOO2 in acceptiunea ca pana si tehnologiile de cercetat sunt asa de putine ca in MOO2.