REVIEW: Dying Light

Grupurile mari sunt uşor de evitat cât timp alergi pe acoperişurile clădirilor şi profiţi de lumina zilei, declanşând capcane instalate anterior sau folosind armele (de obicei melee) din dotare. Atenţie doar la matahalele înarmate cu ciocane sau scuipătorii de acid, căci dispun de atacuri puternice. Pe deasupra, condiţiile meteorologice dinamice şi trecerea ireversibilă a timpului amplifică senzaţia de imersiune în lumea jocului. Noaptea, zombiul obişnuit se umflă în pene şi ia formă volatilă, căpătând sensibilitate la  ultraviolete. Singura apărare este fuga sănătoasă şi Survivor Sense, o abilitate specială care te ajută să descoperi repede creaturile ce pândesc în beznă, astfel încât să poţi găsi o rută liberă.

dying_light_review_N2_screenshot_PC (1)
Cum vrei secţiunea? Transversală? Se rezolvă.

Misiunile nocturne sunt atât de intense, încât eu unul mai am puţin şi fac ulcer, deşi răsuflu mereu uşurat,  – cu satisfacţia totală a unui om trecut prin cursa vieţii sale –, când descopăr o zonă sigură, eliberată înainte de apusul soarelui. În Dying Light gândirea strategică primează, deoarece condiţia lui Kyle cere o abordare chibzuită, iar riscurile asumate noaptea asigură un bonus de experienţă. Apoi, o privire peste umăr când eşti urmărit de volatili pompează mai multă adrenalină în sistem decât multe alte jocuri horror făcute pachet…Nu ai curajul necesar pentru a înfrunta teroarea? Atunci vei avea parte de presiunea îndeplinirii majorităţii questelor ziua, luptând cu timpul şi dormind la adăpost după asfinţit.

dying_light_review_N2_screenshot_PC (4)
Somn uşor!

Elementul parkour a fost implementat excelent de producători şi curge în ritm natural, intuitiv, fără a pretinde o schemă de control complicată. Crane aleargă liber, agăţându-se de orice muchie, treaptă sau conductă spre care priveşte, forţând identificarea ta cu protagonistul din perspectiva first-person. Sistemul depăşeşte iuţeala celui din Mirror’s Edge şi îţi pune cu adevărat sângele în mişcare. La fel de solid este şi crafting-ul, bazat pe colectarea obiectelor şi materialelor descoperite în lumea jocului, reciclate apoi sub formă de unelte folositoare, kituri medicale, pocnitori, arme etc. Orice ţeavă este o potenţială armă, mai ales atunci când aplici logica din Dead Rising şi începi să adaugi cuie, baterii şi ranforturi. Însă sculele improvizate se defectează repede, fiind necesare reparaţii (limitate la un număr fix). Prin urmare, “run, Kyle Crane, run!” rămâne principala mumă anti-ciumă.

Tehnic, Dying Light este o realizare impresionantă, cu o atenţie deosebită la grafică. Decorurile interioare rivalizează detaliile mediului urban exterior, aflat undeva între teribil şi decrepit, cu toate că Harran îşi arată splendoarea completă în lumină, privit de la înălţime. Personajele secundare sunt pestriţe, atent modelate, cu voci excelent interpretate. Pe de altă parte, nimeni, fie că vorbim despre Jade – nelipsita tipă bad-ass – ori Kadir, nu trece de pragul unei animaţii vorbitoare scriptate. Sentimentul de urgenţă din campanie pleacă din dependenţa de Antizin, din ciclul noapte-zi şi nevoia unui tratament – situaţie încordată, bogată în nervozitate.

Există şi un mod multiplayer cooperativ ce acoperă toată campania single, pe lângă Be The Zombie, componentă asimetrică inspirată oarecum din gameplay-ul Evolve: un jucător preia rolul de super-zombie şi bântuie sesiunile altor playeri umani. MP-ul special este distractiv, chiar dacă insuficient dezvoltat.

Cu Dying Light, studiourile Techland au demonstrat ce pot. Cred că doar în Call of Juarez: Gunslinger m-am simţit la fel de bine. Un succesor spiritual al seriei Dead Island mult evoluat, jocul reuşeşte să facă din zombie un monstru interesant şi ridică frica la un alt nivel într-o perioadă suprasaturată, în care credeam că acest lucru este imposibil. Din fericire, contrariul a fost demonstrat.

Dying Light este o realizare impresionantă pentru studiourile Techland. Un succesor spiritual al seriei Dead Island mult evoluat, jocul reuşeşte să facă din zombie un monstru teribil şi ridică frica de întuneric la un alt nivel.

+ Ciclul noapte-zi şi transformările provocate;
+ Un mediu open-world uşor de explorat mulţumită mecanicii parkour;
+ Senzaţia de urgenţă, atmosfera horror;
+ Crafting şi abilităţi cu tente RPG;

- Personaje secundare unidimensionale;
- Deşi arată excelent putea fi puţin mai bine optimizat;
- Povestea principală îţi atrage greu atenţia;

Gen: Survival-horror cu elemente RPG Data lansării: 27 februarie 2015 Platforme: PlayStation 4, Xbox One, PC, Linux Versiune testată: PC Producător: Techland Distribuitor: Warner Bros.

9 Comentarii

  • [TSR] Alejandro
    Publicat martie 31, 2015 1:29 pm 0Likes

    Ieri l’am terminat si eu , grozav jocul, Intr-adevar povestea e neinteresanta si optimizarea e pe nicaieri, cam ca la toate jocurile din portofoliul Techland. Poate facem cateva questuri coop candva 😀 .

    • Aidan
      Publicat martie 31, 2015 2:35 pm 0Likes

      La mine timpul este o problema, dar cand dau de libertate ma intorc la Dying Light si poate jucam ceva impreuna 🙂

  • Radu
    Publicat martie 31, 2015 2:38 pm 0Likes

    din ce am vazut intrailere, parkour-ul din joc pare grozav; pacat ca am intoleranza la genul horror;

    • Aidan
      Publicat martie 31, 2015 2:40 pm 0Likes

      Daca ti-as spune ca review-ul asta ar fi fost gata de vreo 3 zile daca nu sufeream de aceeasi problema, m-ai crede? O_O

    • George Ene
      Publicat martie 31, 2015 3:23 pm 0Likes

      Mie mi-a luat mult sa termin Alien Isolation xD,dar asta nici acum nu l-am terminat.Cand apune soarele am senzatia de cand aveam 7 ani;stingeam becul de pe hol si o rupeam la fuga in camera :)))) Oricum isi merita nota.

  • Lucian
    Publicat martie 31, 2015 7:40 pm 0Likes

    Off-Topic: Veti face recenzie la Pillars of Eternity? 🙂

    • Stefan Iliescu
      Publicat aprilie 1, 2015 12:00 pm 0Likes

      Yes! Pillars of Eternity! Chiar mi-ar placea sa aud si parerea voastra despre el. E cam nasol sa fiu singurul care se joaca, cu o balutza nostalgica in coltul gurii.

    • ncv
      Publicat aprilie 1, 2015 3:42 pm 0Likes

      am cerut de mult o cheie, dar, chiar daca apare maine… ma stiti pe mine… o sa-mi ia probabil 2-3 saptamani pana termin si jocul si review-ul. 😐
      daca nu apare promit sa-l cumpar (si sa fac un lost and found) cum ajunge in jurul a 30 de euro.

  • [TSR] Alejandro
    Publicat aprilie 2, 2015 9:45 am 0Likes

    Pe Kinguin.com au preturi bune la multe jocuri, mult mai mici ca pe Steam. Pillars of Eternity e acum undeva la 18 euro. Eu am cumparat de la ei Dying Light, Advanced Warfare si Black Ops 2 plus altele si nu am avut nici o problema in a le activa pe Steam. Shadow of Mordor l’am luat chiar la precomanda undeva in jurul a 100 de Ron.

Adaugă un comentariu