REVIEW: Evolve

Conceptul de joc asimetric nu este unul nou, dar generează întotdeauna mecanici proaspete, înzestrate cu particularităţi imposibil de implementat într-un mod multiplayer convenţional, unde echilibrul tehnic dintre oponenţi defineşte întreg gameplay-ul – sau ar trebui să îl definească, prin aşezarea abilităţilor umane individuale/de echipă pe primul loc.

Tocmai din această cauză, Evolve se aventurează pe nisipuri mişcătoare, încercând să construiască un gameplay lipsit de simetrie, însă definit de un echilibru flexibil, rezultat nu neapărat din abilităţile fiecărui jucător, ci — măcar parţial — din diferenţele radicale ce caracterizează atât grupul vânătorilor, cât şi monstrul, aflat de cealaltă parte a baricadei – o forţă singulară dependentă de mediu. Rezumat, shooter-ul celor de la Turtle Rock Studios este o cursă 4 vs. 1, o competiţie între tactica de grup şi forţa brută. Până la un punct, lucrurile se îmbină perfect.

Cel mai important, acest review se adresează versiunii 1.1, consolidată cu un update menit să tempereze variabilele asimetriei şi să repare câteva din problemele tehnice comune motorului Cryengine. Îmi este aproape imposibil să înţeleg alegerea Turtle Rock, fiindcă Evolve a reuşit să îmi scoată peri albi până când am realizat că trebuie instalat pe SSD dacă vreau timpi mai buni de încărcare (nu contează câtă memorie RAM îi pui la dispoziţie), iar crash-urile pot fi evitate doar prin activarea memoriei virtuale.

Evolve_screenshot_01_PC

Dialogurile automate sunt uneori amuzante, alteori utile şi ajută la menţinerea atmosferei.

Fără doar şi poate, jocul a fost conceput cu gândul la MP, dar Evolve dispune de un mod single player cu un design inteligent – chiar dacă reflectă în oglindă acţiunea multiplayer, campania este piperată cu un story minimal şi personaje pestriţe, verbale şi foarte “Team Fortress-ish” când sunt privite de un ochi experimentat. Aşadar, se creează un arc invizibil între single şi multi, care sudează cele două componente şi generează un soi de justificare logică pentru vânătoarea monştrilor pe planeta Shear de către grupul strâns în jurul veteranului William Cabot. Singura diferenţă constă în prezenţa coechipierilor controlaţi de AI. Inspiraţie pentru Titanfall 2, pare-se.

Evolve_screenshot_02

Braconajul scade vertiginos.

21 Comments

  1. Alex martie 14, 2015
    • Aidan martie 14, 2015
    • Alex martie 15, 2015
  2. euu martie 15, 2015
    • Aidan martie 15, 2015
  3. Vira martie 15, 2015
  4. cg1700 martie 15, 2015
    • Aidan martie 15, 2015
  5. Ziskele martie 15, 2015
    • Aidan martie 15, 2015
  6. Gino martie 15, 2015
  7. Gino martie 15, 2015
    • Dreamcatcher martie 15, 2015
    • Aidan martie 15, 2015
  8. Radu martie 15, 2015
    • Aidan martie 15, 2015
    • Radu martie 15, 2015
    • Dreamcatcher martie 15, 2015
    • Aidan martie 15, 2015
  9. ZMe Ul martie 15, 2015
    • KiMO martie 15, 2015

Leave a Reply