REVIEW: Far Cry 4
Or, trecerea de la ecosistemul tropical la cel himalaian, de la brutalitatea haotică a piraților moderni la cruzimea unei dictaturi organizate în jurul unui personaj pe cât de excentric, pe atât de sinistru, s-a realizat cu dezinvoltură. Privit în ansamblu, FC4 lasă impresia unui soi de extindere naturală a jocului din 2012, de parcă același Jason Brody și-a schimbat identitatea, fugind de trecut spre piscurile Kyratului.
Cu scopul simplificării narațiunii, Ajay Ghale vorbește puțin și execută orbește ordinele contradictorii primite din direcțiile celor doi lideri ai grupării de gherilă – grupare cunoscută drept The Golden Path (fără legătură cu planul lui Leto Atreides II din Dune), moștenită pe linie paternă: Amita reprezintă simbolul feminin al progresului, tigroaica dispusă să recurgă la orice subterfugiu pentru a-și salva puii. La polul opus se află Sabal, avatarul tradiției, spiritualității și loialității, elefantul care strivește orice îi amenință liniștea sau echilibrul. Am găsit interesantă bifurcarea campaniei, majoritatea misiunilor principale permițând două abordări radical diferite. Consecințele acțiunilor tale sunt imediat resimțite în cadrul facțiunii rebele, căci sprijinirea unui lider conduce la atenuarea ideologiei și puterii celuilalt.
Există mult conţinut în Far Cry 4, inclusiv sub forma misiunilor secundare. Harta imensă este structurată într-o manieră propice explorării, iar eliberarea turnurilor radio (concept cu trimiteri puternice către sincronizarea din seria Assassin’s Creed) descoperă mereu zeci de puncte de interes. Mai departe, cucerirea garnizoanelor controlate de soldaţii lui Pagan Min (cu un AI execrabil) face loc extinderii Golden Path către arealul de influenţă al unor fortificaţii superioare, stăpânite de trei figuri cheie din subordinea dictatorului: torţionarul De Pleur, psihotica Noore şi Yuma, un soi de văduvă neagră îndrăgostită de stupefiante – fiecare cu roluri esenţiale în intrigă. Schimburile de focuri au rămas la fel de intense, ceea ce aşază varietatea de arme configurabile într-o lumină favorabilă – cu toate că s-ar putea să rămâneţi fixaţi pe două dintre ele, aşa cum am rămas eu. Arcul cu săgeţi şi arbaleta cu repetiţie sunt fantastice şi oferă posibilitatea unui stil de luptă stealth, foarte satisfăcător.
Toate elementele de mai sus coagulează soluţia dinamică ce se confundă cu gameplay-ul jocului produs de Ubisoft Montreal, peste care se adaugă prezenţa unei game variate de vehicule – camionete, aeroglisoare, ELE-FUCKING-FANȚI, deltaplane, elicoptere, bărci etc. –, obiecte colectionabile, sistemul antrenant de crafting bazat pe vânătoare şi recoltarea de plante sălbatice, împreună cu un ansamblu intuitiv de abilităţi, fragmentat în două ramuri: Tiger şi Elephant. Calea tigrului orbitează în jurul agresivităţii, deblocând noi atacuri melee ori sporind eficienţa armelor, în timp ce talentele oferite de branşa elefentului sunt orientate spre rezistenţă şi bonusuri practice.
11 Comentarii
Răzvan
Oh goodie! Si ca sa citez… „ELE-FUCKING-FANT!”
TheSnoodles
Drăguțel joc, însă mi-a adus aminte de far cry 2. cand mergeam de nebun prin jungla aia fara sa gasesc vreo masina. cautam animale sa le vanez, ca-mi trebuia si-a doua arma, si-al doilea medikit…
Demolishor
Parerea mea este ca seamana prea mult cu Far Cry 3. Pana si premiza este aproape identica…insa avand in vedere jocurile Call of duty, presupun ca Far Cry 4 ofera ceva mai mult…
DeusEx
Arata bine 😀
Danny
Ai trecut vulturii ca si element negativ in review. Eu sunt total opus, consider ca au fost o superba variatie in joc. Prima data cand am fost atacat de un vultur am sarit in sus de pe scaun de frica, nu stiam ce se intampla, eram sus la dracu’n’praznic pe un turn sa il eliberez, primul meu turn si stiam ca nimic nu mai ataca acolo. Iar apoi pe traseul jocului a fost fascinant sa ma amuz cum vulturii aia ridica orice, inclusiv yak de 5 ori mai mare decat el. Iti dai seama ca atunci cand auzeam localnicii urland din toti rarunchii „watch out, eagle..eagle!!!” imi scoteam pusca cu luneta asteptand ridicarea unui alt animal in aer ca sa exersez dubla omorare dintr-un singur foc la o tinta in miscare.
Aidan
Vulturul este acolo, te pandeste, iti gusta sangele si frica…
alinbanc
Doar ca in viata reala vulturii aia nu ataca oamenii.
CIP
CEL MAI SLAB din serie! Bug-uri colosale, practic nejucabil la lansare pe plăcile video AMD şi nici după 5 patch-uri nu stăm cu mult mai bine (frame drop ca la balamuc), customizare mai slabă decât în 3, zone în care nu e niciun inamic şi dacă accesezi nu ştiu ce obiect de quest pur şi simplu se spanează din pământ vreo trei inamici (îmi pare rău că nu am făcut screen).
Aidan
Pe sistemul meu de test AMD ruleaza perfect, fara probleme tehnice, inca din prima zi. Bizar 🙁
Alin
Mult mai slab in comparatie cu Far Cry 3 , chiar daca are cateva imbunatatiri in gameplay .
Far Cry 1 si Far Cry 3 sunt cele mai bune din serie .
Sorin
Un joc bun, cu multe ore de gameplay
l-am omorat pe Pagan Min, dar nu am reusit sa omor monstrul shangri la.