REVIEW: Sonic The Hedgehog Classic, iOS

Portarea Sonic the Hedgehog pe iOS și Android este o inițiativă admirabilă. Însă totul are un preț.

Din fericire, prețul nu este unul monetar, iar jocul este disponibil gratuit pentru entuziaști (singura condiție fiind aceea de a accepta prezența unor reclame în meniul principal). Din păcate, experiența de joc nu se apropie de original tocmai din cauza controlului. Sunt titluri care realizează fără probleme tranziția la ecrane tactile (în special RPG-uri), însă Sonic the Hedgehog nu se numără printre ele.

Probabil că unii dintre noi vor avea răbdarea de a-și perfecționa tehnica pentru a reuși să îl învingă pe Dr. Robotnik de pe ecranul iPhone-ului. Însă trebuie să avem în vedere un mic detaliu tehnic: suprafața tactilă își pierde din precizie pe măsură ce este umezită de transpirația degetelor, ceea ce face experiențele de joc îndelungi aproape imposibile.

Din fericire, Sega a introdus un sistem de salvări și continuări prin care orice ecran de ”Game Over” poate fi schimbat rapid cu o reîncepere a ultimului nivelul jucat. Nu este tocmai un emulator care realizează derulări, ceea ce reprezintă o veste bună pentru jucătorii dedicați și o scuză de a renunța pentru cei care vor doar puțin divertisment în timpul unei călătorii.

Amintiri de neprețuit, acum în varianta de buzunar. Sursă Imagine: Mobot.

Un alt beneficiu pe care compania niponă îl oferă jucătorilor de pe platformele mobile este acela de a putea folosi atacul prin rostogolire al lui Sonic. În forma originală, această putere a fost introdusă doar odată cu Sonic 2 pentru Sega MegaDrive / Genesis, dar utilizarea ei poate fi utilă în anumite situații din acest original remasterizat și reeditat pentru generația care aproape a ucis consolele portabile.

Cu toate acestea, călătoria mea cu autobuzul nu a putut fi umplută doar de Sonic și a trebuit să renunț după aproximativ 30 de minute. Nu sunt sigur dacă voi reveni pentru a încerca să progresez, însă știu că m-am simțit dezamăgit de controlul direcțional dificil, care stă în calea preciziei necesare în nivelurile de după prima jumătate a jocului.

În același timp, îmi este greu să nu mă bucur de prezența și accesibilitatea unui asemenea clasic și sunt sigur că noua generație de copii crescuți cu tableta se va bucura să-l descopere pe Sonic la fel cum și eu m-am bucurat de Pac Man și Donkey Kong. Și poate că programatorii și designerii de mâine vor produce mai multe jocuri bidimensionale cu blast processing!

8.5

+ Aceeași experiență Sonic, acum adaptată ecranului tactil în format 16:9.

+ Portarea este de calitate și beneficiază de mici bonusuri pentru salvarea jocului.