Review: Spintires
Te dai rotund că ai făcut un simulator extraordinar, dar acoperi harta ca într-un RPG?! Înțeleg, acțiunea jocului e plasată în trecut, când nu existau GPS-uri, dar să fim serioși, existau hărți, speciale chiar, cu diferențe de nivel, pante, lățime și înălțime a drumului și așa mai departe. Șoferii care cărau (încă se mai practică această meserie) bușteni pe drumuri forestiere, nu stăteau niciodată să ghicească cum trebuie să ajungă la destinație. M-am enervat atât de tare în momentul în care mi-a murit camionul într-un râu, încât am oprit jocul și m-am dus pe internet ca să văd dacă am înnebunit. Bineînțeles că nu eram singurul care se plângea, doar pentru a se lovi de răspunsurile copilăroase ale producătorilor, cum că fără acest fog of war și, implicit, porțiunea de explorare impusă, jocul ar deveni plictisitor. Îmi era clar în acele momente că Oovee habar nu are cui se adresează, oamenii care cumpără un astfel de simulator vor dori ceva cât mai aproape de realitate, nu invenții. Cei cărora le place ideea de a se înnămoli cu mașina și greul ce vine din încercarea de a o scoate de acolo, nu o să se plictisească pentru că, vezi doamne, pot vedea pe hartă pe unde trebuie să o ia. Penibilul crește odată ce realizezi că harta este complet 3D și că o poți roti, poți zuma și cerceta pe ea mai ceva ca pe cele pe care le mai vedem proiectate în filmele SF (mai nou, mai puțin SF din acest punct de vedere). Oovee, vă hotărâți (?!), existau sau nu GPS-uri pe vremea aia? O hartă normală, neacoperită de necunoscut, dar care să nu-ți dea prea multe detalii, să te încerce, să vadă dacă te încumeți să o iei pe drumurile mai mici dar mai scurte, ar fi fost mult mai potrivită după părerea mea.
Mă rog. M-am întors în joc, am repornit harta (nivelul), m-am dus după Ural, l-am adus la garaj, am schimbat roțile cu unele mai mari, am decuplat remorca (la nevoie poți să o abandonezi oriunde și chiar să arunci și încărcătura), am instalat un kit de reparare și câteva bare de protecție și am plecat în explorare. În căutarea unor conuri (penibile) care arată ca niște tornade negre statice. Sunt marcate pe hartă așa că „tot” ce ai de făcut este să ajungi la ele. Odată ce te apropii suficient de mult se evaporă și zona circulară neagră pe care o acopereau, dispare. Sunt cam 8-12 astfel de conuri pe cele 5 hărți cu care jocul a venit. După vreo două trei tornade îndepărtate frustrarea-mi ajunsese la limită. Îmi place ideea de explorare, deși nu cred că în zonele împădurite folosește cineva camionul pentru așa ceva, dar ca să ajung la unele din vârtejuri a trebuit să calc, să rup și să distrug mulți pomi de dimensiuni mici. Inițial am crezut că drumurile către conuri sunt atât de bine ascunse încât nu le-am găsit, în timp, însă, am realizat că majoritatea sunt plasate dificil în mod expres.
Dacă practici această meserie, după ceva ani ajungi să trăiești în simbioză atât cu utilajele pe care le folosești, cât și cu natura prin care te deplasezi. Da, oamenii ăștia cară bușteni, dar în niciun caz nu culcă la pământ pomișori pentru a se distra. Din contră, au un respect enorm pentru copaci (și natură în general), nu numai pentru că trăiesc în mijlocul lor sau pentru că îi ajută să pună o pâine pe masă, dar și pentru că cel mai mic arbust îți poate avaria mașina. Poate că pe vremea cooperativei mai găseai și câțiva idioți cărora nu le păsa… dar, să fim serioși. Dacă nu ar fi trebuit să fac un review, care mi-a impus să termin măcar prima hartă, m-aș fi oprit acolo și aș fi declarat jocul ca nefiind pentru mine.
Până ne trec dracii… pauză de wallpaper-e.
|
Până am terminat de găsit și îndepărtat conurile am ajuns să accept situația. Titlul nu se vrea un simulator hard-core din acest punct de vedere, ba chiar mi s-a părut că pomii se regenerează. Pofta de joc mi-a revenit complet în momentul în care am realizat că acum pot vedea pe hartă unde sunt celelalte garaje, pompe de carburant, dar mai ales camioane. De care la fel, trebuie să te apropii pentru a le debloca. Multe sunt defecte, împotmolite sau fără carburant (cool), așa că trebuie să faci câteva ture până la garaj pentru a instala un kit de reparare sau până la pompă pentru a umple cisterna (daca ai una cu tine). Sau, te poți urca în mașina nou găsită, după care poți apăsa pe garaj pentru a o teleporta acolo, unde va fi reparată automat. Iar m-au apucat pandaliile. Ce simulare domnule… Măcar îmi puteam impune să nu folosesc opțiunea. Asta până am descoperit că dacă aleg hardcore ca și nivel de dificultate nu mai pot salva mașinile în acest fel. Zis și făcut(!) și pentru a treia oară am reluat jocul. Nu vă lăsați păcăliți de modul normal numit casual. Nu e nimic casual în acest joc, doar este despre Mama Rusia. Chiar dacă poți teleporta mașinile înapoi la garaj în orice moment, tot trebuie să fii atent, să mergi încet și să ai o bună înțelegere a felului în care funcționează utilajele. Cu răbdarea treci marea.
6 Comments
AleX One
Foarte tare jocul ! Demult asteptam un asemenea joc.
Adrian
Suna cam gay asta – fara respect pentru natura :)) Ce vroiai, sa nu poti trece cu masina peste niste nuiele? Cat despre fog of war, e valid raspunsul producatorilor, asa esti indemnat la explorare, lucrurile sunt mai interesante. Controlul lasa de dorit, e frumos sa joci cu gamepadul, dar tot trebuie sa mai dai cate un deget prin tastatura sau pe mouse.
ncv
Nu, nu, faptul ca o poti face si felul in care au simulat arborii (au tinut cont de tipul lor, de dimensiuni, de flexibilitate) este un superlativ al jocului (am si scris despre asta in articol), faptul ca te obliga sa iesi de pe drumuri si sa calci in picioare pomi si arbusti pentru a gasi niste aberatii de conuri care iti acopera harta in mod penibil este, pentru mine, un mare minus. Asta nu e simulare (si ei o tot dau cu simularea in sus si in jos), asta este o prostie. In realitate, oricat de gabarit depasit ai fi, incerci sa ocolesti pomii si copacii, pana si bolovanii mai mici. Daca bagi cateva filmulete pe youtube (cred ca exista si asa ceva) o sa vezi cum soferii se dau jos din magaoaiele lor si indeparteaza anumite pietre, crengi etc. In plus, niciodata nu te duci in explorare cu masinile de acest gen. De fapt, in paduri nu prea te duci in explorare cu nici un fel de autovehicul.
Mai subliniez o data, oamenii care practica aceasta meserie au un respect foarte mare pentru natura, vor incerca, daca spatiul le permite, sa salveze orice planta. Jocul iti impune exact inversul doar pentru ca vezi Doamne „e asa cool ce ne-a reusit noua. Ia faceti voi carare prin copacii astia, ca sa vedeti si sa auziti cum se rup, dar mai ales sa vedeti luminisul dintre pomi, la care am muncit nu gluma.” Penibil!
Dar sa lasam un pic deoparte neverosimilul fog of war. Au simtit ca jocul lor era slab si ca nu oferea suficienta diversitate. OK. Puteau pune conurile alea pe niste alei mai mici, mai greu de gasit, dar nu in mijlocul padurilor. Cateva sunt amplasate asa si m-am bucurat, altele sunt plasate in cele mai idioate locuri si nu spun ca nu m-am distrat incercand sa le ajung, dar rup realismul si lucreaza impotriva a ceea ce au creat.
Puteau rezolva aceasta problema a hartii si a diversitatii fara prea mari cheltuieli. Puteau sa introduca bani, de exemplu, care implicit ar fi introdus si un scor si te-ar fi facut sa exploerzi, te-ar fi lasat pe tine sa alegi unde e limita a unde vrei sa te duci cu masina iar descoperirile pe care le-ai fi facut ar fi fost cu atat mai frumoase.
Sa spunem ca te-ar fi platit pentru fiecare transport de lemne (pana la o cota anume), dar ar fi trebuit sa platesti carburantul si reparatiile utilajelor. Sa zicem si ca primesti bani in plus daca termini treaba repede sau esti penalizat daca intarzi prea mult. Acesta simpla… modificare, ar fi introdus atat o competitie intre scorurile/banii castigati de fiecare jucaus, dar ar fi rezolvat si problema explorarii. Utilizatorii ar fi incercat initial sa invete cat mai bine harta, sa-si faca planuri, sa incerce sa o taie prin padure sau sa foloseasca drumurile mai mici decat masinile lor. Ar fi incercat sa gaseasca cele mai bune solutii la problemele date, de exemplu, cum cobori cu bustenii de doua ori mai lungi decat serpentina, apoi, ar fi incercat sa nu ramana impotmoliti, pentru ca i-ar fi durut sufletul cand ar fi stat 20 de minute intr-o mocirla, timp in care rezervorul s-ar tot goli. Si asa mai departe. Jocul ar fi avut alta viata, te-ar fi incrancenat si mai tare. Ar fi fost mai joc decat cred ei ca l-au facut cu acele conuri.
Iar asta este doar prima idee la care m-am gandit. Peste ea poti adauga, poti modifica etc. in functie de ce realizezi ca merge si ce nu.
Vrei un mod in care doar sa te dai cu camionul, in care sa testezi pe unde poti sa o iei, sa calaresti muntii. Nicio problema, adaugam un mod free, sau ceva asemanator.
Existau solutii mult mai elegante. Au avut 5 ani de zile sa se gandeasca.
A, si inca ceva, daca faptul ca cineva respecta natura ti se pare gay… ori ai ceva probleme cu sexualitatea ta, ori mai ai de crescut. Te-am pupat!
Razvan
Got to get me one of them games! 😀
cosmyn
am si eu o problema cu sunetul la spin tires,e totul ok,adica sunetul la joc e la maxim in alte jocuri mi se aude sunetul numai la spin tires nu.ma puteti ajuta ?
ncv
Nu am avut nici un fel de probleme tehnice cu jocul.
Din pacate, dupa o scurta cautare cu Google, se pare ca nu esti singurul cu aceasta problema si nu prea a reusit nimeni sa gaseasca o solutie clara 🙁
(de multe ori jocul se da singur la minim, verifica din meniu unde sunt slider-ele de sunet)
De nu, restarteaza calculatorul. Incearca din nou.
Daca ai doua placi de sunet instalate verifica ca cea pe care o folosesti acum sa fie cea default.
Reinstaleaza driverul de sunet si jocul.