Review: Watch_Dogs

Am formulat o teorie în privinţa problemelor tehnice din spatele unui joc care nu suferă de lacune în segmentele story şi gameplay. Mai exact, orice defecţiune tehnică poate fi remediată, singura condiţie necesară reparatiilor eficiente constând în dorinţa producătorului de a pune osul la muncă. The Witcher a devenit complet şi splendid după varianta Extended Edition şi un patching serios. Acelaşi lucru se poate spune şi despre Diablo III — doar că Diablo mai are mult de tras până să ajungă la calificativul “splendid”. În orice caz, cred că ştiţi ce insinuez. Probabil aţi făcut deja o corelaţie între ce stipulez prin teoria mea optimistă şi Watch_Dogs, un joc mâncat de probleme asemenea unui buştean putrezit, ros de viermi şi termite. Degeaba esenţa lemnului este nobilă, dacă nu poţi face o noptieră frumoasă, pe care ţi-e mai mare dragul să aşezi câteva cărţi şi un pahar cu lapte. Vedeţi, Watch_Dogs a fost măreţ şi falnic în prezentările iniţiale, însă rezultatul îţi scoate prea des peri albi şi provoacă leziuni pe creier mai repede decât o supradoză de praf din coarne de rădaşcă. De ce, i-aş întreba pe cei de la Ubisoft, aţi decis să aruncaţi pe piaţă un titlu defect? Când s-a transformat Watch_Dogs dintr-o mostră de grafică next-gen într-un Sleeping Dogs (2012) mai prăfuit? Ei bine, peste noapte.

Watch_Dogs_PC_Screenshot_01
Not cool, bro.

Dacă aş enunţa fiecare problemă prezentă în noul joc Ubisoft, aş avea nevoie de un wiki dedicat. Scăderea bruscă a numărului de cadre pe secundă şi consumul imens de resurse pentru o grafică mediocră sunt doar două dintre defecţiunile majore — celelalte par neînsemnate, prin deranjamentele create, dar le putem numi Legiune. Numai că revin la cele spuse mai sus: disfuncţionalităţile se pot rezolva cu un patch consistent — ceea ce se va întâmpla curând, în acest caz particular, din câte am înţeles de la o portavoce Ubi. Puteam încheia aici declamaţia despre Watch_Dogs, însă minusurile continuă şi pe feliile poveste – personaje. Este foarte greu să construieşti un erou tridimensional, multistratificat, folosind doar clişee. Rezultatul e rigid şi deloc natural, iar acţiunile sale par cumva nejustificate. Apelez la o comparaţie pentru a demonstra de ce Aiden Pearce, protagonistul din Watch_Dogs, eşuează în construirea unui caracter psihic şi moral complex. Tipul este un hacker grey hat cu origini irlandeze şi un ataşament puternic faţă de familie, activează în Chicago, poartă şapcă alături de un trenci din piele, vorbeşte calm, fără să-şi trădeze emoţiile, are un trecut misterios, trage şi conduce asemenea unui fost agent secret şi preferă, de obicei, “The Lesser Evil”. Fiecare trop imaginabil din cinematografie sau cărţile poliţiste vândute pe la chioşcuri este prezent în ADN-ul lui Aiden. Acum, puneţi în balanţă profilul acestuia cu Michael De Santa ori Geralt of Rivia şi veţi descoperi numeroase spaţii colorate aiurea, dacă îmi permiteţi o figură de stil.

Rezultatul tinde spre un Jack Reacher trigger happy, dotat cu un telefon mobil deştept şi cunoştinţe de programare în C++. Aiden Pearce este traumatizat până la nivelul obsesiei. Totul începe cu un jaf digital eşuat la hotelul Merlaut. Aiden devine ţinta unui asasinat şi îşi pierde nepoata, într-un accident teribil de maşină. Înţeleg responsabilitatea pe care o simte — cine nu ar nutri gânduri depresive? –, dar îmi este greu să procesez fixaţia lui bolnăvicioasă pentru răzbunare şi ataşamentul hyper-patern pentru fiica surorii sale. Parcă lipseşte un plan mai mare, fără de care personajul devine monoton, aproape forţat.

20 Comentarii

  • Vira
    Publicat iunie 10, 2014 2:54 pm 0Likes

    Congrats!

    • Aidan
      Publicat iunie 10, 2014 3:05 pm 0Likes

      Danke! A venit greu, dupa multe nopti nedormite, cu sudoare si efort! Ah, si nu din cauza textului…

  • na
    Publicat iunie 10, 2014 3:57 pm 0Likes

    Deci Aidan poate sa scrie si critic. Un pas bun inainte!

    • Aidan
      Publicat iunie 10, 2014 4:22 pm 0Likes

      Nu citeai revista, nu-i asa? 😛

    • KiMO
      Publicat iunie 10, 2014 5:41 pm 0Likes

      LOL!

  • Comsa Vlad Horia
    Publicat iunie 10, 2014 5:13 pm 0Likes

    the division , cu asta cred ca isi vor spala pacatele

    • Aidan
      Publicat iunie 10, 2014 5:14 pm 0Likes

      Foarte probabil, dupa ce am vazut la E3. Nici R6 nu parea de ignorat…

  • Bobbie
    Publicat iunie 10, 2014 6:36 pm 0Likes

    Nu ma consider pirat , am 110 jocuri cumparate pe steam , dar in legatura cu watch dogs , ma bucur ca l-am luat de pe torrent ,chiar ma gandeam serios sa il cumpar.

    • Emil Capusan
      Publicat iunie 10, 2014 9:44 pm 0Likes

      Damn,si chiar mi-am pus sperante in el.Da fuk,doar pt ca are o grafiscioara otiruca mai defecta,nu inseamna ca-i un joc rau.,e putin dezamagitor dar,o s ne treaca,

    • Bobbie
      Publicat iunie 10, 2014 10:55 pm 0Likes

      E primul joc care imi merge la medium pe confinguratia mea , nu e nici bine optimizat ,etc , l-am jucat doar sa il joc , sa nu raman prost.

    • Teo
      Publicat iunie 11, 2014 12:32 pm 0Likes

      Same!
      dupa ce ma obisnuisem cu crysis 3 la ultra, bf4 la ultra (cu cateva freezes pe ici-colo, ce-i drept), sa fiu nevoit sa dau texturi pe medium, antialising pe temporal SMAA si v-sync off nu e chiar ceea ce imi doream. plus ca texturile chiar nu arata cine stie ce pe high, nu inteleg necesitatea unui GPU de 2 GB pentru asta…
      Totusi, story-ul mi se pare de milioane, l-am terminat in mai putin de 10 ore dar a fost epic. Astept un patch serios!!! Dar si moduri, DLC-s… dar stai, gta v pe pc la toamna??? Nu mai e nevoie, Ubi! Ne vedem la AC Unity 😀

    • Bobbie
      Publicat iunie 11, 2014 8:10 pm 0Likes

      O sa fie acelas AC , cum au fost pana acum ..

    • Teo
      Publicat iunie 13, 2014 1:38 pm 0Likes

      Totusi 4 a fost prea tare, sincer nu m-ar deranja sa fac exact aceleasi lucruri, pe strazile Parisului, ca sa-mi reamintesc doza de hype oferita de Black Flag

  • adrian
    Publicat iunie 11, 2014 1:44 pm 0Likes

    Nu ma consider un mare gamer, insa am testat Watch Dogs pe un PS4, iar grafica mi s-a parut chiar buna, comparativ cu alte jocuri aparute in ultimul an pe consolele next-gen. Nu cred ca e cazul sa o catalogati drept ”mediocra”….aaa, ca unii au pc-uri care au resurse insuficiente pt a rula jocul la o grafica foarte ok, asta e partea a doua. Nu e cazul sa generalizati. Jocul are o grafica buna, fie ca vreti voi sau nu vreti sa acceptati lucrul asta. Iar a doua poza din articol (cea din timpul gameplay-ului) ori e luata de pe un ps3\xbox 360 ori de pe un pc care nu permite condtii vizuale optime ale jocului respectiv.

    • ncv
      Publicat iunie 11, 2014 6:50 pm 0Likes

      Nu! Tin sa te contrazic. Jocul ofera mult mai putine, la nivel grafic si interactiv, decat altele lansate acum 6 ani. Si are cerinte muuult mai ridicate.
      Uite aici o comparatie intre WD si GTA 4 (4 nu 5)
      https://www.youtube.com/watch?v=JGRsrFdwb2c&feature=kp
      Din punct de vedere al atentiei la detaliu GTA 5 pe PS360 este mult mai impresionant decat WD pe PC cu toate detaliile la maxim.
      Jocul nu este urat dar asta nu inseamna ca nu e mediocru si prost optimizat pentru PC.
      Joaca inFAMOUS Second Son, o sa-ti schimbi parerea despre cat de bine arata WD pe PS4.

    • Aidan
      Publicat iunie 11, 2014 7:05 pm 0Likes

      word up! +1 ncv pentru link 😉

      Sistemele noastre de test se incadreaza in categoria urmatoare:

      Carcasa – Antec Nineteen Hundred
      Sursa alimentare – Antec TruePower Classic 750W
      Placa de baza – Intel DZ87KLT-75K
      Procesor – Intel Core i7 4770K 3.5GHz
      Cooler CPU – Noctua NH-D14
      HDD – SSD Intel 730 Series 240GB SATA-III 2.5 inch
      Placa video – EVGA GeForce GTX 690 4GB DDR5 512-bit
      Memorii – 2x8GB ADATA XPG Xtreme Series DDR3-2133X

      De exemplu, nici pe monstrul de mai sus jocul nu rula satisfacator. Atat Kimo cat si eu am fost dezamagiti de acest aspect.

    • Teo
      Publicat iunie 13, 2014 1:47 pm 0Likes

      Baietii de la Rockstar au mult mai multa experienta in jocuri open-world care vor sa imite tema prezentului decat Ubisoft. Nu m-a mirat faptul ca GTA IV ofera mult mai multa atentie la detaliu decat W_D, dar asta nu inseamna ca grafica e mai buna la GTA. Cel putin nu la reflectii (pe jacheta uda a lui Aiden se reflecta environment-ul, ceva ce m-a impresionat tbh)

  • Adrian
    Publicat iunie 11, 2014 7:26 pm 0Likes

    Într’adevăr, Infamous Second Son, arată chiar ok, dpdv grafic. Dar oricum, rămân la părerea ca WD arată bine grafic pe PS4. Pe PC NU ŞTIU cum arată, nu am nici măcar un sfert din resursele NECESARE pt a rula jocul, pt ca nu mai joc pe PC de mulţi ani. Oricum sa nu exagerăm cu Gta 5 pe ps3 şi x360. Arată bine pe consoleze menţionate, dar nu e peste WD pe Ps4 . E doar o părere, sa o luaţi ca atare! Seara faina! 🙂

    • ncv
      Publicat iunie 11, 2014 10:11 pm 0Likes

      Am spus din punct de vedere al atentiei la detaliu:
      https://www.youtube.com/watch?v=MmIgFtLa00Y
      GTA 5 este la mii de ani lumina…
      Daca ai papuci in picioare se vor lasa si vor lovi calcaiul la fiecare pas. Oamenii care au facut acest joc sunt nebuni si avem nevoie de cat mai multi ca ei. Si au reusit sa impinga tot ce vezi in acest filmulet + 1 milion de alte lucruri, pe platforme cu doar 512, respectiv 256+256 RAM. Impresionant e prea putin spus.

    • Teo
      Publicat iunie 13, 2014 1:56 pm 0Likes

      Ai perfecta dreptate in privinta detaliilor. Multumesc ca ai postat link-ul asta, nu eram 100% sigur daca sa cumpar GTA V cand apare pe PC, dar acum am constatat ca merita fiecare banut!

Adaugă un comentariu