World of Warcraft Pierde 3 Milioane de Abonaţi în 3 Luni
Deşi Warlords of Draenor, cea mai nouă expansiune pentru World of Warcraft, a fost primită cu braţele deschise de jucători şi presa de specialitate, numărul abonaţilor la MMO-ul realizat de Blizzard a scăzut cu 3 milioane, conform ultimului raport fiscal Activision.
Dacă urmărim cifrele, creşterea şi descreşterea bazei jucătorilor de cursă lungă are un parcurs sinusoidal: după lansarea expansiunii din noiembrie 2014, WoW a trecut printr-un „baby boom” de aproximativ 3 milioane de playeri, ca mai apoi să piardă acelaşi număr, revenind la valorile din august 2014 – aproximativ 7.1 milioane jucători.
Acti-Blizz acuză piaţa estică, scăderea fiind mai puţin dramatică în vest, cu toate că încasările totale din Q4 sunt mai mari decât cele înregistrate în aceeaşi perioadă anul trecut ($1.28 miliarde faţă de $1.11 miliarde). Cât timp situaţia se află pe linia de plutire, publisher-ul promite să continue suportul pentru World of Warcraft la nivel global, inclusiv prin adăugarea de conţinut nou.
Probabil că mulţi se vor gândi la adoptarea unui model F2P ca la o soluţie pentru consolidarea activului de jucători (ideea e destul de veche), însă o astfel de mişcare este extrem de complicată acum şi necesită un efort titanic – inclusiv regândirea unor mecanici esenţiale din cadrul jocului. Personal, cred că există metode ceva mai practice, pe care vă invit să le discutăm pe larg în secţiunea de comentarii.
11 Comentarii
BadBoyKilla
ca sa isi castige inapoi jucatorii nu este nevoie decat de un graphical overhaul… suntem in 2015 totusi…
Aidan
Sau o relaxare a pretului pentru game time. Cum vad eu lucrurile: mai mult continut vanity fara impact direct in joc (se evita modelul pay-to-win), intreg jocul disponibil la download gratuit, un sistem de recompensare cinstit pentru cei care au investit in varianta retail (cd key-urile sunt contorizate undeva, asociate unui anumit cont, deci e usor) si sa vezi atunci puhoi la numai 10-15 RON pe luna…
Riael
E nu? Suntem in 2015, daca nu grafica conteaza atunci ce?
Cel mai bun exemplu e GTA 5 unde au stat atata timp ca sa bage 4K is kktu ala de director mode si a iesit un joc la care trebuie sa faca patchuri zilnic dupa „beta testing” pe console si delay si development ca totusi e vechi de 1-2 ani.
65 GB? Si ala 65GB e de content cica? Eu pe pariu spun ca majoritatea sunt efectele grafice sau texturile pe care nu le folosesc.
Planul de afaceri in ziua de azi pare sa fie „jocuri mari cu coduri ne-optimizate”.
Cu mici exceptii, primul lucru care imi vine in minte a fost Sims 4 care are grafica mai buna si cerintele minime au scazut… acum daca EA a ajuns sa faca optimizare buna la cod si sa nu doarma pe pe ei atunci…
DAAAR discutam despre WoW, eu cel putin planuiesc sa ma mut cu guilda de pe privat pe retail acum ca au bagat tokenuri. Intai vedem cum reusim sa aducem un cont la 90 si etc (adica totusi e greu sa stai focusat pe retail unde ai atatea chestii care stralucesc XD) apoi cu goldu de pe ala (si apoi alte charactere) o sa tinem guilda in joc free.
O sa fie ceva de munca adica totusi iti trebuie goldu ala dar avand in vedere ca fondurile de pe charactere si profesiile si etc sunt ale guildei si impartite intre membri nu cred ca o sa fie o problema. Poate doar la inceput pana facem destui membri pentru raiduri ca sa trecem prin tot pentru gold si/sau sa farmam minioni.
Wall of text harhar
ComyGaming
Cre ca te înșeli.. nu cred ca Rockstar a așteptat portarea pe PC pentru a optimiza 4K, în condițiile în care cu 3 placi de ultima generație în SLI abia scoți un 30 fps fluent pe 4K. Dacă îți permiți sa spui ca aia 65 GB nu sunt content, atunci cu siguranță nu ai jucat jocul suficient.
Când spui ca îți mulți ghilda de pe privat vrei sa spui de pe pirat? Cum poți sa iti dai cu părerea despre joc având în vedere ca joci cu totul altceva?
Ziskele
Depinde la ce player base se refera ca vor sa aduca inapoi, pe mine si pe altii ne-au pierdut inca de la Cataclysm incoace. Eu nu jucam WoW, daca nu era Warcraft III, cum povestea sa incheiat in coada de peste, am ramas cu un sentiment de „Now what?”. WotLK pentru mine a incheiat cercul, probabil ca as fi ramas mai departe daca nu il faceau asa de „dumbed down”, eliminarea talent tree-ului m-a lovit cel mai tare si multe altele. Probabil ca ma repet dar na, asta e.
Aidan
Prin acelasi lucru am trecut si eu. Am avut senzatia ca WoW a spus tot ce era de spus cu WotLK, desi cel mai bine m-am simtit jucand TBC. Oh, the good times…
Unii afirma ca jocul era prea complicat cu talent tree-ul clasic, dar, la naiba, in alcatuirea tree-ului punct cu punct era toata placerea. Tin minte si acum ce discutii aprinse aveam pe tema „talentelor” 😀
Cris
Tree-ul de 71 de puncte nu a fost eliminat pentru ca era „complicat”, a fost eliminat pentru ca era plictisitor – multe talente nu aduceau nimic interesant (+1%/+2%/+3% etc), iar majoritatea foloseau cate un all purpose tree copiat de pe site-uri sau de la cei mai vechi din guilda, fara sa le gandeasca. Prea putine specuri hibrid cu combinatii de pe doua sau 3 tree-uri chiar functionau.
darco
Nah, isi vor recastiga o parte din jucatori, mai ales din europa de est, acum, cu introducerea gold for playtime. Jucatorii hardcore scot tot ce e mai bun din joc in primele 3 luni dupa expansion si, pe urma dispar pana la urmatorul expansion. Ceilalti ramasi sunt farmerii, play for fun etc etc
Cosmin
Doar atat de putini au pierdut? Cred ca astia care inca mai joaca WoW au ceva la cap. Dupa ce in Cataclysm au bagat patch 4.2 sau oricare era ala cu 2 dungeonuri cu trolli si atat pentru 3 luni. In WoD baga patch 6.1 selfie si integrare la twitter pentru copii. Iar colac peste pupaza WoD nu prea a avut mult content din start, ca de au taiat Tanaan Jungle. Ala urmeaza sa il adauge ca patch 6.2.
Nu stiu de ce mai e lumea asa de disperata dupa WoW. E clar ca Blizzard nu mai are idei in legatura cu poveste, ne intoarcem in timp dar in alta dimensiune ca sa mai vedem caractere pe care le-am vazut inainte. Ca de, de ce sa mai terminam si noi povestea asta cu titanii si old Gods. Ce sa mai adauge la gameplay nici asta nu stiu, oh hai sa copiem sistemul cu recrutii din Assassin’s Creed Revelations, iar pentru 6.2 hai sa copiem si Navy-ul din Black Flag.
Multa lume s-a intors la WoW deoarece au facut multa publicitate. Au aratat pe Grommash, multi Orci, razboi super, in sfarsit case pentru jucatori. Si au bagat bani seriosi in asta, daca te uitai pe twitch in perioada aia inainte sa apara, imediat auzeai WE WILL NEVER BE SLAVES. Oriunde te uitat vedeai WoD. Ce naiba puteai sa fii si un om care nu a auzit de Blizzard, Warcraft sau jocuri video pentru ca daca erai in New York vedeai toporul in Taxi, sau citeai despre el in ziar. De asta a venit atata lume inapoi, si cum i-a rasplatit Blizzard? Cu o lansare teribila, si bug-uri ce opreau total progresia questurilor de garizoana. Si continut destul de putin.
Cris
Pentru guilda, pentru prieteni si pentru „investitia” in personaj. De asemena, oricate probleme ar avea WoW-ul, este unul dintre cele mai slefuite MMO-uri. A evoluat in timp, chiar daca unii sunt de parere ca ceea ce e nou strica (gen boo pandas, boo pokemon etc).
Apropos, 4.2 a fost cu quest hub-ul Molten Front si raid-ul Firelands. 6.1, a fost o mizerie, intr-adevar.
Marius-Alexandru Dragolici
Joc wow din 2007, cu pauze prea mici pentru a fi mentionate. Problema este contentul adaugat, diferenta intre PvE si PvP, si voi spune si motivul. Cati dintrei cei care citesc au batut macar un boss pe mythic? Cati au progress PvE demn de menționat(Heroic macar)? Problema este ca wow-ul este un joc cu categorii mult prea divizate, este greu sa fii bun la WoW, cu adevarat bun. Ganditi va ca doar 3% din populatia wow-ului are 5 bosi pe hc. Si doar 6% au Threes Company. Restul ce fac?? Farmeaza gold si plang dupa „vechiile vremuri din BC”. Nimeni nu mai ia jocul asta in sensul in care a fost menit sa fie. Am in guilda oameni care toata ziua stau pe WoW dar daca ii intreb ce au facut in acea zii nu ar putea sa imi spuna. Problema e ca contentul cere mult prea mult timp pentru a ajunge la un stadiu de a putea spune ca „esti bun”. Exista cate un raid in fiecare nou patch mai mare, iar ala destul de inaccesibil pt mase. Nu, wowul trb sa se adapteze celor care vor doar sa fie chill. Content prietenos si bg-uri in care un alde 2500 rating nu distruge tot.