Review: Plants vs. Zombies Garden Warfare

Cum fiecare clasă are avantajele și dezavantajele ei, felul în care se prezintă echipa ta la început de joc e decisiv, iar de multe ori îți vei da seama dacă vei pierde sau câștiga încă de la ecranul în care îți alegi clasa cu care vei juca. De multe ori, când am fost de partea nemorților, m-am trezit că întreaga echipă alegea să joace cu Foot Soldier-ul, iar nimeni nu-și asuma rolul de tank (reprezentat de All-Star) sau de healer (Scientist). Tot așa, când am jucat de partea plantelor, mă trezeam cu o echipă plină de Peashooter-e, care fără heal-urile unei Sunflower nu ajungeau prea departe.

Alteori, jucam  cu o mână de cactuși supărați pe viață, care ori se cocoțau pe cine știe unde, își plantau vreo 3 mine în spate și nu-i mai scotea nici naiba de acolo până la sfârșitul partidei, ori se ascundeau prin ceva colț de hartă și de acolo se jucau doar cu drona. În anumite moduri de joc, nu ai nicio șansă să câștigi de pe urma unor astfel de tactici, şi ajungi să nu te mai întrebi cum mama naibii reușește un joc atât de drăgălaș să-ți scoată peri albi.

Uite vandalii, și le-am spus c-oi chema miliția pe ei.

Pe lângă cele 4 clase disponibile de fiecare parte, în unele moduri de joc îl mai poți controla și pe Crazy Dave, eroul sărit de pe fix al întregii serii, când ești de partea plantelor. La fel, atunci când joci de partea zombiilor îl poți alege pe Dr. Zomboss, antagonistul seriei. Când îl alegi pe unul dintre cei doi, perspectiva se schimbă într-un top-down mini-game simplu, care amintește oarecum de originiile acestei serii. Tot ce trebuie să faci e să colectezi, precum în jocurile trecute, soarele care apare pe ecran (sau creierele, în caz că joci cu Dr. Zomboss), pe care îl folosești pentru a activa 4 abilități: Spotting, Heal, Airstrike și Ressurect. Nu intru în detalii, pentru că abilitățile fac exact ceea ce numele sugerează. Când joci în acest Boss mode, ceilalți jucători te vor vedea sus pe cer zburând ori în rulota cu elice a lui Crazy Dave, ori în nava lui Dr. Zomboss și te vor putea chiar doborî, dacă reușesc să-ți reducă cele 2000 de puncte de viață la 0. Dacă lucrurile decurg astfel, nu e nici un stres, poți să-ți alegi una din cele 4 clase și să te arunci direct în joc, iar atunci când vei fi doborât o vei putea lua de la capăt în Boss mode. Poți de asemenea să intri în joc, renunțând la acest mod, chiar și fără să mori.

Flipper maică, ce ți-au făcut nenorociții ăștia?

Posibilitățile de personalizare a claselor sunt bine puse la punct și extrem de variate. Pe de-o parte, avem accesorii ce țin strict de look-ul claselor și care nu afectează felul în care acestea se comportă. Pe de altă parte avem diverse seturi alternative pentru fiecare clasă, un fel de costume alcătuite din 5 piese. Atunci când colectezi cele 5 piese ale unui anumit set, vei putea controla acea variantă alternativă în locul variantei standard. Diferențele sunt destul de mari și merg de la cantitatea de viață disponibilă, arma folosită, viteza de deplasare etc. Toate acestea pot fi deblocate prin avansarea în nivel cu fiecare clasă în parte (care se face prin îndeplinirea unor obiective afișate în momentul în care îți alegi clasa respectivă), moment în care vei primi un Sticker Pack dedicat acelei clase. Principala sursă de noi unelte şi accesorii va fi însă Sticker Shop-ul, de unde vei putea cumpăra diverse pachete, în funcție de câte monede in-game ai strâns. Aici vei debloca, pe lângă accesorile amintite mai sus, și plante și zombii consumabili, pe care îi vei putea folosi în modurile Garden Ops (unde poți folosi doar plantele) și Gardens & Graveyards.