2048: Clonă de clonă!

Găsesc foarte interesant felul în care o dată la câteva luni un titlu explodează în zona Android/iOS. Îmi aduc aminte cum parcă toată lumea înnebunise cu Angry Birds, urmat apoi de Candy Crush și mai nou de Flappy Bird. Astăzi ne calmăm cu Threes!… Toate, titluri ce dau o dependență gravă, toate iubite și urâte în același timp. Bine, mai puțin Threes!, care la prima vedere nu reinventează nicio altă idee mai veche, în timp ce producătorul s-a dovedit a fi foarte… galant și știe să asculte și să aibă grijă de comunitate. În plus, jocul nu te împinge în niciun moment către alte achiziții in game – bonusuri, pay to win etc. Cu toate astea, dacă de Angry Birds, Candy Crush și Flappy Bird, am auzit cu toții, nu același lucru se poate spune și despre Threes! Da, rămâne unul dintre cele mai cumpărate app-uri, chiar şi la două luni de la lansare, dar…, nu a luat foc, așa cum s-a întâmplat cu celelalte. Poate lipsește drama?!

2048 este o clonă, iată drama, a lui 1024, un joc care a copiat la rândul lui gameplay-ul lui Threes! și l-a modificat un pic, cât să nu dea lumea cu pietre, sau avocatu’ cu procesu’, aşa cum s-a întâmplat în cazul lui Flappy. Dacă nu ați auzit de 2048 până acum, nu vă faceți griji, nu va mai dura mult. Jocul a fost creat în doar câteva zile de Gabriele Cirulli, un student de doar 19 ani. Nu i-a făcut reclamă, nu avea gânduri mari, vroia doar să vadă dacă poate. Din gură-n gură se formă viralu’ și la o săptămână de la postare site-ul avea peste 4 milioane de accesări. Dacă ar fi avut o singură reclamă pe pagină, acum era bogat… Odată lansat pentru mobile (accesaţi http://git.io/2048), a explodat, iar acum este unul dintre cele mai jucate jocuri ale acestor platforme. Bineînţeles că producătorii lui Threes!, care au muncit şi testat ideea luni bune, s-au arătat dezamăgiţi de suportul primit de 2048, dar nu prea ai de unde să-l apuci pe acest Ciurlli, care a declarat că nu va cere niciodată bani pentru creaţia lui, pentru că nu este una originală, în plus văd că se încăpăţânează să nu pună nici un banner pe pagina jocului, unde atrage atenţia atât asupra lui 1024, cât şi asupra lui Threes! Dar ce vă tot omor, aveţi linkul mai sus (la distribuitor). Nu-l încercaţi însă, decât dacă vreţi să dispară ziua… Pentru că nu câştigă niciun ban, băjetu’ s-a acoperit şi a cam închis şi gura celor care-l huleau. Pe de altă parte, tocmai faptul că e total gratuit şi fără reclame face jocul atât de dorit. Cum o dai, nu e bine. Atenţie, toate celelalte clone de 2048 (oare dacă mai clonează ideea asta mult o să-şi piardă din materialul genetic?) sunt făcături, aşa cum subliniază şi site-ul… iar încep cu site-ul…

 
De jucat se joacă cât se poate de simplu, apăsaţi pe săgeţile tastaturii pentru a izbi toate pietrele de peretele indicat. Dacă două au acelaşi număr, se vor alipi şi-şi vor dubla valoarea. Cine ajunge la 2048, câştigă, experienţa unui puzzle dement. Fiecare mişcare aduce în joc o nouă piesă, deci dacă nu vreţi să vă blocaţi, ideal ar fi ca de fiecare dată când apăsaţi o săgeată să existe cel puţin o alipire. Uşor de zis, greu de făcut. Strategii? Vă las pe voi să vi le formaţi, face parte din frumuseţea jocului. Care, apropo, nu a explodat degeaba. Da, îşi trage seva din ideea Treiurilor!, dar are câteva extra calităţi imbatabile. În primul rând, există şi pe PC, apoi, este mai simplu, deci se adresează unei baze mult mai mari de jucători, dar şi mai clar, atât din punct de vedere vizual cât şi logic. Se joacă, dacă vrei, la o viteză ameţitoare, o dată pentru că toate piesele se mişcă până lovesc peretele, alipirile fiind mult mai rapide şi satisfăcătoare, dar şi pentru că poţi să dai restart instantaneu – diferit de Threes! şi 1024, în care trebuia să dai 3-4 click-uri şi să aştepţi câteva secunde pentru a se trimite scorurile, până reuşeai să reiei jocul. Spun trebuia pentru că am înţeles că, speriaţi de ce a reuşit 2048, producătorii au patch-uit cât de cât această problemă. Ce face concurenţa din om!

7 Comments

Leave a comment