Preview: Black The Fall. Hands-on, Interviu și Concurs!
Introducerea e întotdeauna cea mai grea parte. New Office Document și te holbezi la o pagină goală. E mai ușor când scrii despre un joc cunoscut, un joc de care a auzit toată lumea, un sequel, o serie cu milioane de fani. Dar când scrii un preview pentru un joc indie, făcut de câțiva oameni, chiar români de-ai noștri? Și mai ales când ești la primul articol, și ți-e frică să n-o dai în bară?
Nu înțelegeți greșit, nu mă plâng. În primul rând, mă bucură foarte tare această oportunitate. Atât aceea de a scrie pentru voi, cât și de a juca un indie făcut de români, aflați la început de drum, care fac o treabă a naibii de bună. Așa că dacă tot am reușit să-mi fac introducerea, primul pas, nu mă mai holbez la pagina goală, e timpul să vă povestesc și despre subiectul acestui articol, Black The Fall.
De la Sin City la Limbo
După cum veți observa din screen-uri sau dacă aveți curiozitatea de a încerca demo-ul, aflat pe site-ul producătorilor, Black The Fall aduce foarte mult cu Limbo. Asta nu înseamnă că este o clonă. Stilul de joc este asemănător, dar ceva mai complex. Unul dintre punctele cheie pe care se concentrează producătorii este atmosfera, sumbră și apăsătoare.
Grafica își face treaba foarte bine, Black The Fall fiind unul din acele jocuri care demonstrează încă o dată că n-ai nevoie de engine next-gen, texturi 4k, shadere, HDR și alte nebunii pentru a avea un joc bun. E funcțională, e de efect, îți dă toate informațiile de care ai nevoie și te ține acolo, în lumea respectivă. Animațiile sunt de asemenea foarte bine făcute și te fac să te simți la fel de cool ca Bruce Willis în Sin City când țintești la cap și tragi. La fel de plăcut am fost impresionat și de sunet, atât cel ambiental cât și de muzică. Tonurile sunt foarte bine alese și reușesc să ridice tensiunea în momentele cheie. Per total, direcția artistică este ireproșabilă. Oamenii au reușit să facă foarte mult cu puține resurse și jocul nu se simte ieftin.
Gameplay-ul este clasic, însă vine cu câteva feature-uri interesante care urmează a fi implementate, cum ar fi un sistem de crafting pentru arme și muniții speciale, influența vremii asupra A.I-ului și asupra mediului de joc, în nivelele cu zăpadă va trebui să găsiți surse de încălzire, posibilitatea de a avea un pet care vă va ajuta la nevoie și o mulțime de alte lucruri care vor scoate jocul din tipar și vor oferi provocări suplimentare. Fiind încă în stadiul de early access, încă nu au fost implementate toate, dar am toată încrederea în producători. De asemenea, avem libertate de mișcare și posibilități multiple de abordare a nivelurilor. Jocul se inspiră din Thief și Dishonored, astfel puteți alege între a vă strecura printre inamici, fără a răni pe cineva până la sfârșitul nivelului sau puteți rade tot cu un gatling gun. Sunt multiple ascunzișuri, astfel sunt convins că este posibilă o abordare 100% stealth în majoritatea nivelurilor.
Exact ca în jocurile old-school, avem parte de secrete împrăștiate prin niveluri, zone de acces pe care trebuie să le căutați, câteva puzzle-uri simpliste momentan, dar pe măsură ce se va dezvolta sunt convins că vor fi și provocări mai mari. Despre poveste, nu am foarte multe de spus momentan. Suntem într-un stat totalitar, unde fiecare ființă poate fi un dușman, un informator sau un criminal. Camerele de supraveghere găsite din loc în loc sugerează că cineva ne urmărește fiecare mișcare. Probabil totul va fi deslușit la finalul jocului. Tot ce știm acum este că personajul principal este amnezic și trebuie să dezlege misterul.
O atingere fină o aduc mașinăriile misterioase aflate peste tot, despre care nimeni nu știe ce fac, aducând aminte de un trecut puternic industrializat, nu foarte îndepărtat. Se integrează foarte bine sunetele pe care le fac în atmosfera generală a jocului, o atmosferă trăită parțial de unii dintre noi.
Per total, am rămas foarte plăcut impresionat de Black The Fall, chiar dacă nu auzisem de el. Vă recomand să dați o tură pe site-ul oficial și să încercați demo-ul, iar dacă vă place, dați o fugă și pe steam unde îl găsiți la aproximativ 9 euro, în stadiu early access, pentru că merită.
În continuare, vă las cu un interviu cu Cristian Diaconescu, Lead Designer-ul jocului, căruia îi mulțumim pentru timpul acordat, și un concurs.
19 Comentarii
Theo
Hey! Vreau sa incep prin a spune ca sunt mandru ca niste romani au ajuns intr-un astfel de stadiu cu un joc si le doresc succes in a termina proiectul, dar si in ideile viitoare. (Daca nu castig la tombola clar o sa cumpar Black).
Now, despre cum mi-as face jocul. Am avut multe idei de-a lungul timpului, pentru ca o cariera de game developer mi-a facut mereu cu ochiul, dar mereu reveneam in gandu meu la un joc in genul To The Moon, care are loc intr-un univers paralel, intr-o alta dimensiune, cu multe puzzle-uri si care te face sa prinzi drag de personaje. Totusi, as vrea ca jocul meu sa aiba o nuanta mult mai abstracta, cu personaje inumane. That’s it, keep up the good work 😀
PS: E dragut sa vedem noi nume pe aici, succes baieti :3
Alin Răuțoiu
Sună foarte interesant jocul și îmi place abordarea minimalistă.
Tot mi se învârte prin cap ideea unui joc de tip metroidvenia pe o hartă ciclică în care avatarul jucătorului pornește cu toate abilitățile și le pierde pe parcursul jocului. Tematic ar fi o prostie de genul găsirii forței interioare și tehnic ar forța efectiv jucătorul să devină mai bun la joc, nu doar să farmeze nivele superioare armelor.
Theo
Wow, suna tare
marvas
Daca as avea priceperea si talentul necesare, nu as ezita nici o clipa si as incepe lucrul la un joc in genul Commandos/Desperados/Robin Hood:The Legend of Sherwood. Cu elemente de RPG. Si cu pets. Si ar fi situat intr-o tara araba fictiva.
Geo Bals
Daca as avea vointa necesara nu atat inceperii cat continuarii si finalizarii unuia (+cunostinte necesare) as face un sandbox, cu o lume pe care jucatorul sa o poate modela dupa cum doreste (Minecraft/Terraria/Eve Online) insa tematica sa fie destul de random (The Adventure Time gen) incat sa nu-mi ingradeasca creativitatea la crearea jocului.
enyse
Eu mi-as dori ca unul din marii giganti ai industriei sa faca un joc inspirat din seria si mai ales UNIVERSUL DUNE – un MMORPG – dar m-as multumi si cu joc gen Commandos. Jocurile care abordeaza universul lui Frank Herbert – sunt reusite sau nu DAR cam oldies :).
Un MMORPG care ar avea urmatoarele
– clase de eroi inspirate din celebrele case din carti si nu numai – mi-ar place un sardaukar sau bene gesserit (caracter feminin only) – un Face Dancer (Tleilaxu) – un mimic assasin.
– posibilitatea de a calatori pe planete diferite – nu multe – 3-4 maxim – calatorii doar pentru questuri mai speciale – cum ar fi o misiune de asasinarea imparatului [stiu lumea o sa zica ca imparatul nu a fost asasinat – n-a fost, jucatorul omorand o dublura a imparatului, un „Face Dancer”]
– comert cu arme sau melanj/spice, obiecte religioase, obiecte create din viermi de nisip, chiar cu oaze din desert (imi scapa denumirea cavernelor 😛 )
– in timp, jucatorul ar fi informat oficial sau din zvonuri, in functie de erou, despre evenimente din viata imperiului si nu numai – un zvon ca mama lui Paul Atreideis, Jessica, a devenit Maica Cucernica; [moartea imparatului ar fi o implementarea pentru un nou expansion 🙂 ]
Free to play 😀
Silviu Ionescu
Salutare Nivelul2 ! Ideea mea de joc este urmatoarea: un RPG / Adventure pe baza mitologiei / legendelor de pe plaiurile noastre. Sa contina eroii povestilor din copilarie ( Harap-Alb, Greuceanu s.a. ) precum si dusmani pe masura. Sa fie un joc in care gameplay-ul si storyline-ul sa primeze. Story-ul sa fie pe baza povestilor cunoscute de noi toti si sa se poata extinde. Sa fie simplu ca si sistem de functionare, insa complex in decizii. O combinatie de RPG rudimentar si Adventure a fost seria Quest for Glory. Jocul la care ma gandesc eu ar putea fi ceva asemanator seriei. Nu vreau un joc 3D cu multa grafica si nici un pic de substanta. As vrea sa fie artistic, sa starneasca imaginatia persoanei care il joaca, fie ea om matur(desi cu totii suntem copii), fie un copil. Universul pe care, cu totii il stim, reimaginat. Cine nu si-a dorit sa faca parte din breasla lui Harap-Alb sau chiar sa fie el insusi eroul ?. Pacat ca e doar o viziune…
Ragalie Octavian-Paul
Hi Niv2 (tot imi vine sa va spun LeveL…),
Ideea mea de joc… hmmm… mi-a placut enorm The Longest Journey. De aici, in imaginatia mea m-am gandit la un Adventure SciFi. Unul bazat pe o poveste in care actiunea se petrece pe mai multe planuri, gen intr-o lume in care se calatoreste intre planete, diferite timpuri, lumi paralele, un gameplay bazat tot pe ideea de point&click, dar cu elemente RPG. Nu as implementa un sistem de fighting, incercand sa ma focusez mai mult pe poveste, atmostera si imersivitate… elementele RPG fiind o dezvoltare a personajului nelineara (nu bazata pe skill trees) si evoluand odata cu progresul pe care il ai in storyline.
Hai ca acum m-am entuziasmat pt Dreamfall Chapters, ca tot a fost anuntat pe GoG… 🙂
Stefan Iliescu
Salut! Ideea mea de joc s-a intins pe vreo 5 caiete prin liceu/facultate si consta intr-un RPG old school, care sa iti ofere ocazia sa explorezi Sigil si sa interactionezi cu toate npc-urile, de la mercykillers la gith si la thieflings. Si, in afara de orasul de la intersectia planelor, sa ai posibilitatea de a explora toate celelalte plane, inclusiv The Abyss. Si totul sa fie hardcore, nu pew pew level up ca in astea noi. M-am gandit la un sistem de leveling ca un amalgam intre Disciples(leveling=>morphing la caracter) +BG2+Planescape(sa trebuiasca sa gasesti intai pe cineva care sa te ajute cu clasa, ca initial esti jack of all trades, master of none).
joonior_bmf
Tin minte ca a fost candva un proiect romanesc ce se numea Getika. Mi-a facut pofta de un A/RPG cu elemente din panteonul dacic. Party based, real-time with pause, AD&D, toate cele. Inca mai sper la asa ceva.
marvas
and the winner is?
Adrian Dobrescu
Scuze de întârziere guys, been an awful busy day 😀
Câștigătorii sunt:
Silviu Ionescu
Ragalie Octavian Paul
enyse.
Veti primi codurile de la Kimo pe e-mail-urile cu care ati comentat.
Congrats!
Silviu Ionescu
Hehey multumesc ! 😀
enyse
multumesc. abia astept 🙂
Silviu Ionescu
Hey, de curiozitate, au fost trimise key-urile ? Multumesc. 🙂
KiMO
Da 🙂
Silviu Ionescu
Multumim 🙂
Ragalie Octavian-Paul
Haha, super, mersi mult! 🙂 Traiasca Lev… uhm… Nivelul2!!!
Andreea
Buna! Multumim pentru articol si sustinere. Daca treceti weekendul acesta pe la East European Comic Con si vreti sa vedeti cum a evoluat jocul, va asteptam la stand. Veti putea juca diferite capitole din Black The Fall, stam la povesti si puteti participa si la concurs. Mai multe detalii aici: http://www.comunicatedepresa.ro/sand-sailor-studio/joaca-de-a-evadarea-din-comunism-black-the-fall/. Va asteptam 🙂